تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024

1402/10/02

شینگن منطقه‌ای در قاره‌ی اروپا متشکل از ۲۷ کشور است که با دریافت ویزای یکی از آن‌ها می‌توان به تمامی این کشورها سفر کرد. با وجود اینکه قوانین موجود برای صدور ویزا در تمامی این کشورها یکسان است، اما حساسیت هرکدام از آن‌ها در انجام این کار با دیگری متفاوت است؛ بنابراین باید دید که کدام یک از این کشورها سخت‌گیری کمتری در صدور ویزا دارند. برای آشنایی با راحت ترین ویزای شینگن و کشور صادرکننده‌ی آن تا انتهای این مطلب از وبلاگ راتاتراول با ما همراه باشید.

 

کشورهای عضو پیمان شینگن

در سال ۱۹۸۵، بیست و هفت کشور اروپایی سوئیس، اسپانیا، سوئد، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، فنلاند، جمهوری چک، کرواسی، پرتغال، هلند، نروژ، لهستان، مالت، لوکزامبورگ، لیختن‌اشتاین، اسلواکی، اسلوونی، دانمارک، ایسلند، ایتالیا، لتونی، اتریش، بلژیک، لیتوانی و استونی با امضای قراردادی به نام شینگن منطقه‌ای به همین نام را تشکیل دادند.

در حقیقت کشورهای ذکرشده با انجام این کار متعهد شدند که به اتباع یکدیگر اجازه دهند بدون نیاز به اخذ ویزا وارد کشورهای همسایه شوند. با توجه به این مسئله در صورتی که فردی بتواند برای مثال ویزای توریستی فرانسه را دریافت کند تا پایان مدت زمان اعتبار ویزای خود قادر است به ۲۶ کشور دیگر بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کند.

بیشتر بخوانید: ویزا چیست و چه تفاوتی با پاسپورت دارد؟

راه‌های افزایش احتمال دریافت ویزای شینگن

پیش از اطلاع از راحت ترین ویزای شینگن باید دید که چطور می‌توان احتمال دریافت ویزای ذکرشده را افزایش داد. برای این منظور باید به نکات ذکر شده در این بخش توجه کنید:

۱. تمکن مالی

یکی از شروط اصلی تعدادی از کشورهای منطقه شینگن برای ارائه‌ی ویزا بررسی اطلاعات مالی افراد از قبیل اسناد ملکی، گردش حساب، گزارشات بانکی و گواهی مالی است. البته توجه کنید که میزان تمکن مالی موردنظر با توجه به کشور مقصد متفاوت خواهد بود؛ به همین جهت بهتر است پیش از ارسال درخواست حتماً‌ به این مسئله توجه کنید.

۲. صحت و اعتبار مدارک

حتی راحت ترین ویزای شینگن هم نیاز به مدارک مشخصی دارد که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عکس
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی مالی
  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • توصیه‌نامه و...

نکته‌ی مهمی که باید در نظر بگیرید صبر و دقت کافی در فرآیند جمع‌آوری این مدارک و صحت و اعتبار آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: ویزای همراه چیست؟

۳. ارائه‌ی دلایل قانع‌کننده برای سفر

یکی از شروط اصلی صدور ویزا حتی راحت ترین ویزای شینگن ارائه‌ی دلایل قانع‌کننده است؛ چرا که بعضی از کشورها گردش، تجارت، تحصیل و... را به عنوان دلیل سفر قبول نکرده و درخواست شما را رد می‌کنند. با توجه به این مسئله حتماً پیش از ارسال درخواست خود در مورد دلایل مناسب هر کشور اطلاعات لازم را به دست آورید.

۴. وضعیت تأهل، جنسیت و سن

کشورهای منطقه‌ی شینگن سیاست‌های مختلفی در زمینه‌ی جنسیت، سن و وضعیت تأهل متقاضیان دارند؛ به طوری که بعضی از آن‌ها افراد مجرد را راحت‌تر می‌پذیرند در حالی که سایر کشورها شرایط آسان‌تری برای پذیرش افراد متأهل دارند. قوانین فوق در مورد جنسیت و سن نیز صدق می‌کنند.

بنابراین همواره پیش از ارسال درخواست خود از طریق مشاوره در مورد این موارد اطلاعات لازم را به دست آورید.

۵. ارائه مدارک شغلی معتبر

با ارائه مدارک شغلی معتبر نشان می‌دهید که قصد بازگشت از سفر و ادامه‌ی حرفه‌ی خود را دارید و همین کار احتمال پذیرش درخواست شما را افزایش خواهد داد.

۶. سابقه سفر

تعدادی از کشورهای منطقه‌ی شینگن به سابقه‌ی سفر و ویزاهای قبلی متقاضیان توجه کرده و ممکن است افرادی را که تجربه‌ی بیشتری در سفر داشته‌اند در اولویت پذیرش قرار دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به خارج‌ {صفر تا صد سفرهای خارجی}

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024

 

معرفی و بررسی راحت ترین ویزای شینگن

حال با توجه به موارد فوق باید دید که کدام کشورها بالاترین شانس تایید را داشته و راحت ترین ویزای شینگن را از کدام یک از آن‌ها می‌توان دریافت کرد:

ایتالیا

ایتالیا یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر و زندگی است که شرایط چندان پیچیده‌ای برای اعطای ویزا به متقاضیان ندارد؛ به همین دلیل توانسته در بین راحت ترین کشورهای صادرکننده‌ی ویزای شینگن قرار بگیرد.

البته همین راحتی باعث شده تا افراد زیادی خواهان دریافت ویزای این کشور باشند؛ به همین جهت ممکن است رسیدگی به درخواست شما بیشتر از دو ماه طول بکشد. در نتیجه در صورت عجله بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر موجود در لیست بروید.

فرانسه

یکی از راحت ترین ویزای شینگن کشور فرانسه است که در کنار فضای زیبا و جذاب و بناهای تاریخی و فرهنگی، امکانات شهری گوناگونی را هم در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. شما می‌توانید انواع ویزای شینگن توریستی، درمانی، کاری یا تحصیلی این کشور را دریافت کرده و به ۲۶ کشور اروپایی دیگر بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید.

اسپانیا

اسپانیا هم یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی است که برخلاف ایتالیا صف طویل و درازی برای دریافت ویزای آن وجود ندارد؛ بنابراین از راحت ترین ویزای شینگن بوده که با فرهنگ غنی، آب و هوای مناسب و هزینه‌ی معقول اجاره‌ی ملک توانسته توجه متقاضیان زیادی را برای دریافت ویزای گردشگری، تحصیلی و کاری به خود جلب کند.

یونان

تاریخ و فرهنگ غنی یونان شهرت جهانی داشته و افراد زیادی تمایل دارند که با دریافت ویزای شینگ این کشور، این زیبایی‌ها را از نزدیک تماشا کنند. نرخ ردشدن درخواست ویزای شینگن برای یونان حدود ۶.۳ درصد بوده و به همین دلیل از راحت ترین کشورها برای دریافت این ویزا محسوب می‌شود.

سوئیس

سوئیس در کنار شهرتی که بخاطر شکلات، ساعت و پنیر در دنیا دارد یکی از کشورهای اروپایی است که بخاطر ارائه‌ی آسان و بدون دردسر ویزای شینگن نیز شناخته می‌شود. البته باید توجه کنید که سفارت این کشور مدارک مرتبط با شغل، بیمه و تمکن مالی را با حساسیت بسیار بالایی بررسی می‌کند؛ بنابراین درصورتی که بتوانید این اسناد را به خوبی تکمیل کنید، شانس بسیار بالایی برای دریافت ویزا خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد سفر خارجی برای ایرانیان در سال 2024

 

لهستان

لهستان به دلیل نرخ ریجکتی پایین ۵.۶ درصدی خود توانسته در فهرست راحت ترین ویزای شینگن قرار بگیرد. در این کشور دانشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد و هزینه‌ی تحصیل در آن هم در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

موارد فوق به همراه هزینه‌ی پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپا و امنیت بالا، لهستان را به مقصد مناسبی برای سفر، کار و زندگی تبدیل می‌کند.

لوکزامبورگ

در غرب اروپا کشور کوچکی به نام لوکزامبورگ قرار گرفته که به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی مناسب مورد توجه ویژه‌ی مهاجران از سراسر دنیا قرار دارد. نرخ بسیار پایین این کشور در ریجکتی (حدود ۱.۲ درصد) لوکزامبورگ را به یکی از راحت ترین ویزای شینگن تبدیل کرده است.

مجموعه مزایای مهاجرت به لوکزامبورگ و زندگی در آن را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • عدم فساد اداری
  • سلامت نظام قضایی
  • همسایگی با کشورهای فرانسه، آلمان و بلژیک
  • پایین بودن نرخ تورم، بیکاری و مالیات و...

اسلواکی

اسلواکی در اروپای مرکزی هم یکی دیگر از مقاصدی است که راحت ترین ویزای شینگن را ارائه کرده و به دلیل زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ غنی خود مورد توجه ویژه‌ی گردشگران از سراسر دنیا قرار دارد. جالب است بدانید که نرخ ریجکتی ویزای این کشور حدود ۲.۷ درصد است.

جمهوری چک

کشور چک یکی از کشورهای اروپایی با راحت ترین ویزای شینگن است که هزینه‌ی تهیه‌ی مسکن در آن در مقایسه با سایر کشورهای دنیا پایین است. علاوه بر این موضوع، سیستم آموزشی و پزشکی مناسبی داشته و از امنیت بالایی هم برخوردار است.

استونی

نرخ رد شدن درخواست ویزا در این کشور حوزه بالتیک فقط ۵.۴ بوده و به همین جهت در بین آسان‌ترین و راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن قرار می‌گیرد. استونی در بین مردم دنیا بخاطر طبیعت زیبای خود شناخته شده است.

 

بیشتر بخوانید:  راهنمای سفر به فنلاند {شرایط+ مدارک+ هزینه}

سخن پایانی

در این مطلب با کشورهای ارائه‌دهنده‌ی راحت ترین ویزای شینگن آشنا شدیم. مهم‌ترین مزیت دریافت این ویزا برای شما فراهم کردن امکان سفر به ۲۷ کشور اروپایی عضو منطقه‌ی شینگن بدون نیاز به دریافت ویزا است. در صورتی که قصد دریافت این ویزا را دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان راتاتراول از طریق شماره‌های  021 8607 4495 و 021 8607 4687 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

۱. ویزای شینگن چیست؟

ویزایی متعلق به به منطقه‌ای قراردادی به همین نام در اروپا است که شامل ۲۷ کشور بوده که با دریافت ویزای یکی از آن‌ها می‌توان در این بخش به صورت آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزا رفت و آمد کرد.

۲. کدام کشورها عضو شینگن هستند؟

در مجموع ۲۷ کشور عضو منطقه‌ی شینگن هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اسپانیا، سوئد، سوئیس، لهستان، اسلواکی، ایتالیا، لوکزامبورگ و... اشاره کرد.

۳. راحت ترین کشور برای دریافت ویزای شینگن کدام است؟

از جمله راحت ترین مقاصد برای دریافت ویزای شینگن می‌توان به فرانسه، ایتالیا، اسپانیا،‌ لهستان، لوکزامبورگ و... اشاره کرد.

۴. مدت زمان اعتبار ویزای شینگن چقدر است؟

اعتبار ویزاهای توریستی شینگن نهایتاً ۹۰ روزه بوده و ویزاهای چندبار ورود آن هم می‌توانند تا ۵ سال اعتبار داشته باشند.

۵. صدور ویزای توریستی شینگن چقدر طول می‌کشد؟

فرآیند بررسی مدارک شما توسط سفارت و صدور ویزای توریستی حداقل یک ماه طول می‌کشد.





1402/10/02

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن