تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

راهنمای سفر به فنلاند {شرایط+ مدارک+ هزینه}

راهنمای سفر به فنلاند {شرایط+ مدارک+ هزینه}

1402/10/17

فنلاند یکی از زیباترین کشورها در بخش شمالی قاره‌ی اروپا است که با سوئد، نروژ و روسیه مرز مشترک دارد. طبیعت زیبای این کشور به همراه آبشارها، دریاچه‌ها و چشم‌اندازهای فوق‌العاده از فراز کوهستان‌ها فنلاند را به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در اروپا به خصوص برای تماشای شفق قطبی تبدیل کرده است. اگر قصد سفر به فنلاند را دارید تا انتهای این مطلب از وبلاگ راتاتراول با ما همراه باشید تا کلیه‌ی اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

آشنایی با کشور فنلاند

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم فنلاند یکی از کشورهای شمالی اروپا است که پایتخت آن هلسینکی بوده و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن شفق قطبی است. البته قضیه به همین جا ختم نمی‌شود چرا که می‌توانید فعالیت‌های گوناگونی از قبیل پیاده‌روی را در طبیعت فوق‌العاده زیبای این کشور هم تجربه کنید.

البته فراموش نکنید که زمستان‌های سردی در سفر به فنلاند انتظار شما را می‌کشند؛ پس حتماً باید به اندازه‌ی کافی لباس همراه خود ببرید تا بتوانید از گردش در پارک‌های ملی و استراحتگاه‌های اسکی آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به خارج‌ صفر تا صد سفرهای خارجی

آشنایی با کشور فنلاند

 

اطلاعات ضروری فنلاند در یک نگاه

در صورتی که قصد سفر به فنلاند را دارید پیش از تنظیم وقت سفارت خود بهتر است به اطلاعات موجود در جدول زیر توجه کنید:

زبان رسمی فنلاند

فنلاندی، سوئدی

جهت رانندگی

راست

میزان اختلاف ساعت با تهران

یک ساعت و نیم عقب‌تر

نوع برق شهری

۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز

دوشاخه و پریزها

تایپ F

واحد پول

یورو

کد کشور

۳۵۸+

شماره‌های اضطراری

۱۱۲

فرودگاه‌های بین‌المللی

لاپنرانتا

واسا

رونیمی

هلسینکی

کوپیو

کوسامو

تامپری-پریکالا

تورکو

کیتیلا

اولو

 

وضعیت آب و هوا در سفر به فنلاند

بهتر است پیش از انجام اقدامات لازم برای دریافت ویزا توریستی شینگن به مقصد فنلاند، با وضعیت کلی آب و هوای آن نیز آشنا شوید. حقیقت این است که آب و هوا در این کشور در مقایسه با مناطق شمالی ملایم‌تر بوده که اصلی‌ترین علت آن تأثیر جریان‌های گرم اقیانوسی و گلف استریم است. علاوه بر این دریاچه‌ها و خلیج‌های گوناگونی که در فنلاند قرار دارند در ملایم‌شدن هوای آن نقش بزرگی ایفا می‌کنند.

در فصل تابستان هوا در این کشور بین ۱۳ تا ۱۷ درجه متغیر بوده در حالی که در زمستان بسیار سرد شده و به منفی ۳ تا منفی ۲۲ درجه می‌رسد. جالب است بدانید که در بخش‌های شمالی فنلاند خورشید در فصل زمستان به مدت دو ماه طلوع نمی‌کند! با این حساب شدت سرمای هوا را به همراه بادهای سرد و شدیدی که می‌وزند تصور کنید.

با این وجود اگر قصد شما از سفر به فنلاند و دریافت یکی از راحت ترین ویزای شینگن بازید شفق قطبی است، حتماً باید به مناطق شمالی این کشور در فصل زمستان سفر کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سوار شدن به هواپیما

وضعیت آب و هوا در سفر به فنلاند

بهترین زمان بازدید از فنلاند

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین زمان سفر به فنلاند چه موقع است؟ حقیقت این است که پاسخ به این سوال به هدف شما از سفر به این کشور بستگی دارد. اگر دوست دارید ورزش‌های زمستانی گوناگونی را امتحان کرده و به تماشای شفق قطبی بنشینید، پیشنهاد ما به شما فصل زمستان است.

در غیراینصورت و به منظور لذت بردن از هوای بهاری و طبیعت سرسبز و زیبا باید سفر خود را به ماه‌های آوریل تا می موکول کنید. البته فراموش نکنید که یکی از بهترین زمان‌های سفر به فنلاند برای بهره‌مندی از روزهای گرم و مطبوع تابستانی بین ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت خواهد بود.

هزینه‌های کلی سفر به فنلاند

برای اطلاع از هزینه‌های کلی سفر به این کشور اروپایی حتماً این قسمت را مطالعه کنید:

هزینه‌های مربوط به اقامت

در صورتی که شهر محل اقامت شما هلسینکی است دو گزینه‌ی کلی پیش روی شما قرار دارد: اول اینکه با پرداخت مبلغی بین ۳۰ تا ۸۰ یورو به سراغ هاستل‌های اقتصادی بروید؛ علاوه بر این می‌توانید کمپ‌های خارج شهر را هم که هزینه‌ی پایین‌تری دارند برای ماجراجویی انتخاب کنید.

دوم اینکه اقامت در هتل‌ها را که قیمت بالاتری در مقایسه با هاستل‌ها دارند تجربه کنید. البته باید بدانید که در هلسینکی بیشتر از ۳۸۴ هتل با امکانات و بازه‌ی قیمتی مختلف وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد سفر خارجی برای ایرانیان در سال 2024

آشنایی با تعدادی از هتل‌های شهر هلسینکی

  • هتل اومنا (Omena): اومنا یک هتل دو ستاره بوده که در نزدیکی یک رستوران دریایی و موزه‌ی هنر شهر هلسینکی واقع شده است. از جمله امکانات اومنا می‌توان به وجود اتاق‌های رنگارنگ به همراه مایکرویو، مینی‌بار، وای‌فای رایگان و... اشاره کرد که هزینه‌ی اقامت در آن شبی ۶۰ دلار است.
  • هتل چیپ اسلیپ (CheapSleep): چیپ اسلیپ در حقیقت خوابگاهی در منطقه والیا هلسینکی است که در فاصله‌ی ۳ کیلومتری از ایستگاه قطار این شهر قرار دارد و امکانات آن شامل وای‌فای رایگان، سوپرمارکت، ملافه رایگان و آشپزخانه مشترک است. هزینه‌ی اقامت شما در این هتل حدود ۴۷ دلار است.
  • هتل اسکاندیک پارک (Scandic Park): در نزدیکی پارک‌های اسکله شهر هلسینکی و در منطقه‌ای زیبا، هتل چهار ستاره‌ی اسکاندیک پارک واقع شده که هزینه‌ی اقامت در آن ۱۱۷ دلار بوده و امکان بهره‌مندی از اتاق‌های فوق‌العاده زیبا، رستوران، استخر سرپوشیده، سونا، حمام گرم، صبحانه و وای‌فای رایگان را در اختیار اقامت‌کنندگان قرار می‌دهد.

مخارج مربوط به غذا در سفر به فنلاند

شما می‌توانید انواع مختلف غذاهای ارزان و گران قیمت را در سفر خود به فنلاند امتحان کنید. جالب است بدانید که در این کشور ترکیباتی مثل کباب، ساندویچ و پیتزا در دسته غذاهای ارزان قیمت قرار داشته و بین ۸ تا ۱۱ یورو قیمت دارند.

البته امکان خرید انواع غذای نیمه آماده به قیمت ۵ تا ۶ دلار از سوپرمارکت‌های این کشور نیز وجود دارد؛ با این حال بهتر است با پرداخت این مبلغ یک وعده غذا در مک‌دونالد یا سایر فست‌فودی‌های فنلاند را امتحان کنید.

معرفی تعدادی از غذاهای محبوب فنلاند

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر امتحان کردن غذاهای بومی آن منطقه است. به همین جهت در این بخش به معرفی جزئی تعدادی از غذاهای سنتی که می‌توانید در سفر به فنلاند امتحان کنید، پرداختیم:

  • نان چاودار: این نان با ژامبون و پنیر پر شده و یکی از متداول‌ترین صبحانه‌ها در فنلاند محسوب می‌شود.
  • سوپ نخود فرنگی: این سوپ محبوب فنلاندی از ترکیب نخود، گوشت، نمک، فلفل، پیاز و برگ بو تهیه شده و در بیشتر رستوران‌های این کشور در روزهای پنج‌شنبه سرو می‌شود.
  • سوپ سوسیس: یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که می‌توانید در سفر به فنلاند امتحان کنید. در تهیه‌ی این غذا از نوعی سوسیس مخصوص استفاده می‌شود.
  • ماهی سرخ شده: غذای محبوب تابستانی است که برای تهیه‌ی آن نوعی ماهی خاص را به آرد سوخاری و گندم پوشانده و تا ترد و طلایی شدن سرخ می‌کنند.

هزینه‌های مربوط به تفریح و گشت‌وگذار

استفاده از کروزهای تفریحی هلسینکی می‌تواند ۲۵ یورو برای شما هزینه داشته باشد؛ البته هزینه‌ی استفاده از تورهای چند روزه در این کشور می‌تواند تا هزار یورو هم برسد. با این وجود بازدید از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری بزرگ معمولاً بین ۵ تا ۱۵ یورو هزینه دارد.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای شینگن چیست؟

مخارج حمل و مقل در فنلاند

برای بازدید از جاهای دیدنی مختلف در این کشور بهتر است که از اتوبوس استفاده کنید که کرایه‌ی آن به شرح زیر است:

  • بلیط یک طرفه مسیر ۱۰۰ کیلومتری در اتوبوس عادی: ۱۹ یورو
  • بلیط یک طرفه مسیر ۱۰۰ کیلومتری در اتوبوس تندرو: ۲۲ یورو
  • اتوبوس‌های داخل شهری: ۲.۵ تا ۳.۵ یورو

البته در صورت تمایل می‌توانید در همه‌ی شهرهای فنلاند دوچرخه کرایه کرده و هزینه‌ای حدود ۱۵ تا ۲۰ یورو را به ازای کرایه‌ی آن به مدت یک روز یا هفتاد یورو با کرایه‌ی آن به مدت یک هفته پرداخت کنید.

چطور می‌توانیم هزینه‌ها را در سفر به فنلاند کاهش دهیم؟

شما می‌توانید با اقامت در هاستل، کاهش وعده‌های غذایی مصرفی در رستوران‌ها و پیگیری نکات زیر هزینه‌های خود را در زمان سفر به فنلاند کاهش دهید:

سفر در زمان خلوتی

در فاصله‌ی بین ماه‌های سپتامبر تا مه، هوای در کشور فنلاند سرد است؛ با توجه به این مسئله تعداد مسافران در شهرهای مختلف این کشور کاهش یافته و هزینه‌های سفر هم پایین می‌آید.

صرف وعده‌های غذایی در بوفه رستوران

در بسیاری از رستوران‌های فنلاند غذای ویژه‌ای برای ناهار در بوفه عرضه شده که قیمت پایین‌تری بین ۸ تا ۱۲ یورو دارد.

دریافت کارت گردشگری هلسینکی

در صورتی که می‌خواهید در سفر به فنلاند از جاذبه‌های هلسینکی دیدن کنید حتماً خرید کارت گردشگری این شهر را در نظر بگیرید. کارت‌های ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعته این شهر که به ترتیب ۴۳، ۵۳ و ۶۳ یورو هزینه دارند امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهند:

  • حمل و نقل رایگان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی
  • تورهای گشت شهری رایگان با قایق یا اتوبوس
  • ورودی رایگان بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و...

استفاده از کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ سرویسی معروف است که از طریق آن می‌توان در کشور مقصد میزبانانی را که می‌خواهند در منزل خود به صورت رایگان از شما پذیرایی کنند، پیدا کرد. در این روش علاوه بر بهره‌مندی از محل اقامت رایگان می‌توان با فرهنگ مردم هم از نزدیک آشنا شد.

بهره‌مندی از گشت‌های رایگان شهری

یکی از نکات مثبت سفر به فنلاند این است که در آن تورهای پیاده‌روی رایگان وجود دارند که بهترین راه برای کسب اطلاعات لازم در مورد تاریخ و فرهنگ یک کشور محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از طریق پذیرش هتل خود از این تورها مطلع شده و به صورت رایگان از آن‌ها بهره‌مند شوید.

استفاده از سرویس کرایه‌ی اشتراکی خودرو

اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها به صورت اشتراکی با سایر مسافران خودرو کرایه کرده و هزینه‌ را تقسیم کنید. استفاده از این سرویس در مقایسه با اتوبوس و قطار به مراتب ارزان‌تر بوده و می‌تواند هزینه‌های کلی سفر شما را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کانادا + شرایط و مدارک و مراحل سفر به کانادا

شرایط کرایه‌ی خودرو در کشور فنلاند

مجموع شرایط و ضوابط کرایه‌ی خودرو در کشور فنلاند به شرح زیر است:

  • فرد متقاضی باید حداقل ۲۰ سال سن داشته باشد که این بازه‌ی سنی می‌تواند با توجه به مدل خودرو تغییر کند.
  • برای کرایه‌ی خودرو باید دارای گواهینامه رانندگی بین‌المللی با حداقل یک سال اعتبار باشید.
  • فرمان ماشین در این کشور در سمت چپ قرار گرفته است.
  • قیمت هر لیتر بنزین در فنلاند برابر با ۱.۵۴ یورو است.
  • بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات اجاره‌ی خودرو در کشور فنلاند شامل Hertz، Budget، Avis و Hertz هستند.
  • رانندگان زیر ۲۵ سال در زمان اجاره‌ی خودرو مشمول پرداخت هزینه‌های اضافی می‌شوند.

جاهای دیدنی کشور فنلاند

جاهای دیدنی کشور فنلاند

فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای واقع در قاره‌ی اروپا مقصد کمتر شناخته شده‌ای محسوب می‌شود؛‌ با این حال مناظر طبیعی فوق‌العاده، چشم‌اندازهای نفس‌گیر و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خارق‌العاده‌ای دارد که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

شهر تامپره (Tampere)

سومین شهر بزرگ در کشور فنلاند بوده که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی محله تشکیل شده است. از جمله فعالیت‌های پرطرفدار در این شهر می‌توان به اسکی و هاکی اشاره کرد. علاوه بر این پارک سارکانیمی که در مرکز شهر قرار گرفته دارای موزه، باغ‌وحش کودکان، آکواریوم و افلاک‌نما بوده و بازدید از آن در نوع خود تجربه‌ی فوق‌العاده است.

جزایر آلند (Aland)

آلند یک مجمع‌الجزایر خودمختار بین سوئد و فنلاند بوده که از چند جزیزه‌ی بزرگ و هزاران جزیره‌ی کوچک تشکیل شده است. گردشگران با قایق تفریحی به این جزایر برده شده و در آن از جاذبه‌های مختلفی مثل موزه پومرن، آلند و قلعه‌ای متعلق به قرن چهاردهم با نام کاستلهلم بازدید می‌کنند.

سرزمین دریاچه‌های فنلاند

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به فنلاند بازدید از سرزمین دریاچه‌های آن است که تقریباً ۵۵ هزار دریاچه به طول ۲۰۰ متر را در خود جای داده است. البته دیدنی‌های این بخش صرفاً به دریاچه‌های آن محدود نشده و امکان بازدید از قلعه قرون‌وسطایی اولاف و شهر یوواسکولا هم وجود دارد.

پروو (Porvoo)

عمده‌ی شهرت پروو دومین شهر قدیمی کشور فنلاند خانه‌های جذاب چوبی آن است. در زمان قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده این شهر می‌توان مکان‌های دیدنی متعلق به قرن سیزدهم را تماشا کرده و در عین حال از امتحان کردن شیرینی‌های مختلف در آن لذت برد.

هلسینکی (Helsinki)

برترین شهر برای بازدید در سفر به فنلاند، پایتخت این کشور هلسینکی است که ساخت آن در سال ۱۸۱۲ با الهام از معماری سن پترزبورگ روسیه انجام گرفت. شما می‌توانید در بازدید خود از هلسینکی از کلیساها و موزه‌های زیبای آن دیدن کنید.

تورکو (Turku)

در امتداد سواحل جنوبی فنلاند شهری به نام تورکور قرار گرفته که در گذشته‌های نه چندان دور پایتخت این کشور بوده است. آثار قرن سیزدهمی فراوانی در تورکو یافت می‌شود که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • محله لوسترینماکی
  • موزه‌های دوقلو آبوآ وتوس و آرس نووا

شهر صنعتی کمی (Kemi)

در فینیش لپلند شهری صنعتی به نام کمی واقع شده که به سبب تولید خمیر کاغذ از شهرت بالایی برخوردار بوده و به خاطر قصر برفی خود در بین گردشگران هم محبوب است؛ به طوری که افراد زیادی برای برپایی مراسم‌های گوناگون خود به آن سفر می‌کنند.

اقامتگاه زمستانی لوی (Levi)

یکی دیگر از جاهای دیدنی در سفر به فنلاند، اقامتگاه زمستانی لوی در فینیش لپلند است که فضای گسترده‌ای را برای اسکی و اسنوبورد در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. البته امکان تجربه کارهای جالبی مانند سورتمه‌سواری با گوزن‌های شمالی، استراحت در سونای فضای باز و ماهیگیری در آب‌های یخ زده منطقه هم در این اقامتگاه وجود دارد.

ساونلینا (Savonlinna)

در سرزمین دریاچه‌های فنلاند شهری کوچک و تاریخی به نام ساونلینا واقع شده که قلعه اولاف شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌ی گردشگری آن است. این قلعه زیبا که همچنان بعد از گذشت سال‌ها پابرجاست در بین دریاچه سایما قرار گرفته است.

شفق قطبی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی به آن اشاره کردیم شفق قطبی پدیده‌ی شگفت‌انگیزی است که امکان تماشای آن در سفر به فنلاند و شهر لاپلند وجود دارد. در صورت مناسب بودن شرایط امکان مشاهده‌ی این پدیده حتی در مناطق جنوبی این کشور هم وجود خواهد داشت.

واسا (Vaasa)

پایه‌گذاری این شهر به دهه‌ی ۱۳۰۰ و دوره‌ی حکومت سوئد بر فنلاند باز می‌گردد. جالب است بدانید که شهر اصلی واسا در سال ۱۸۵۲ در آتش سوخت و بقایای آن در حال حاضر به شکل یک پارک بزرگ درآمده است.

شما می‌توانید در سفر به این شهر از میدان مرکزی بازدید کرده و از کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های گوناگونی که در این بخش قرار دارند، دیدن کنید.

مدارک موردنیاز برای سفر به فنلاند

مدارک موردنیاز برای سفر به فنلاند

در صورتی که قصد سفر به فنلاند را دارید برای دریافت ویزا شینگن توریستی این کشور باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • تمکن مالی و گردش حساب
  • اصل مدارک هویتی به همراه ترجمه‌ی آن‌ها
  • برگه تعیین وقت سفارت
  • پاسپورت معتبر
  • فرم کامل شده ویزا
  • بیمه مسافرتی
  • دعوت‌نامه (درصورتی که دارید)
  • کپی رسید هزینه‌های پرداختی

سخن آخر

در این مطلب با فنلاند و نکات مهمی که باید در زمان سفر به این کشور بدانید، آشنا شدیم. سفر به فنلاند تجربه‌ی شگفت‌انگیزی است که امکان لذت بردن از یکی از زیباترین پدیده‌های خلفت یعنی شفق قطبی را در کنار مناظر و طبیعت فوق‌العاده در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت وقت سفارت این کشور با کارشناسان ما در راتاتراول تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

۱. کشور فنلاند کجاست؟

فنلاند یک کشور در بخش شمالی اروپا است که با سوئد، نروژ و روسیه مرز مشترک دارد.

۲. مدارک لازم برای سفر به فنلاند چیست؟

برای سفر به فنلاند به مدارک گوناگونی نیاز دارید که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پاسپورت معتبر، فرم تکمیل ویزا، تمکن مالی و گردش حساب، دعوت‌نامه، بیمه مسافرتی و... اشاره کرد.

۳. زبان رسمی فنلاند چیست؟

فنلاندی و سوئدی

۴. اختلاف ساعت بین فنلاند و ایران چقدر است؟

فنلاند یک ساعت و نیم عقب‌تر از ایران است.

۵. شماره اضطراری که باید در سفر به فنلاند بدانیم، چیست؟

۱۱۲





1402/10/17

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن