تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

ویزای همراه چیست؟

ویزای همراه چیست؟

1402/10/06

یکی از ترسناک‌ترین قسمت‌های مهاجرت برای بیشتر افراد دوری از افراد خانواده است که می‌تواند منجر به بروز افسردگی و کاهش بهره‌وری در درس‌خواندن یا کار شود. با توجه به این مسئله عمده‌ی کشورهای پذیرنده‌ی مهاجر برای حل مشکل و آرامش خاطر هرچه بیشتر متقاضیان مهاجرت، شرایط ویژه‌ای به نام ویزای همراه دارند که با استفاده از آن فرد می‌تواند به همراه اعضای خانواده‌ی خود در کشور مقصد زندگی کند. اگر می‌خواهید در مورد این ویزا، شرایط کلی دریافت آن و کشورهای صادرکننده ویزای همراه اطلاعات بیشتری به دست آورید تا انتهای این مطلب از وبلاگ راتاتراول با ما همراه باشید.

همه چیز درباره‌ی ویزای همراه

ویزای همراه در حقیقت نوعی مجوز ورودی برای اقوام درجه یک فرد متقاضی مهاجرت، تحصیل یا کار بوده که توسط کشور موردنظر صادر می‌شود. با وجود این ویزا افراد خانواده می‌توانند در کنار یکدیگر در این کشور زندگی کنند.

کشورهای مهاجرپذیر با در نظرگرفتن شرایط روحی و زندگی مهاجران و به منظور بهبود شرایط آن‌ها اعطای ویزای همراه را به اعضای خانواده در نظر گرفته‌اند تا این افراد بتوانند بدون هیچ‌گونه نگرانی به کار یا تحصیل خود برسند و در عین حال از همراهی خانواده نیز بهره‌مند شوند. البته باید توجه کنید شرایط اعطای ویزای همراه در کشورهای مختلف یا یکدیگر متفاوت بوده و درخواست آن مستلزم ارائه‌ی گواهی تمکن مالی متقاضی اصلی است.

همه چیز درباره‌ی ویزای همراه

انواع ویزای همراه 

انواع ویزای همراه با توجه به مدت زمان اعتبار خود به دو دسته کلی دائمی و موقتی تقسیم شده و در مجموع شامل موارد زیر هستند:

۱. ویزای همراه کاری

در صورتی که متقاضی اصلی با استفاده از ویزای کاری به کشور مقصد مهاجرت کند، امکان همراهی اعضای خانواده با دریافت ویزای همراه کاری وجود دارد که به دریافت‌کنندگان اجازه کار آزاد حتی بدون داشتن پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما می‌دهد.

۲. ویزای همراه تحصیلی

در صورتی که فرد متقاضی بعد از دریافت ویزای تحصیلی برای ویزای همراه درخواست دهد، باید حتماً بعد از اتمام تحصیلات به کشور خود بازگشته و شواهد مرتبط با علت همراهی خانواده را هم نشان دهد. در این صورت باید مدرک اثبات تمکن مالی خود را هم در زمان ارسال درخواست ارائه دهید.

۳. ویزای همراه توریستی

ارسال درخواست ویزای همراه توریستی و یا ویزای شینگن همراه باید به صورت آنلاین انجام شود؛ به همین دلیل فرم خود را با دقت پرکرده و هدف از سفر را هم مشخص کنید. بعد از اثبات اینکه واجد شرایط هستید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ارائه‌ی مدارک و اسناد بیومتریک
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست
  • انتظار برای دریافت پاسخ از طریق ایمیل
  • آماده شدن برای سفر در صورت تایید درخواست

 

چه کسانی می‌توانند ویزای همراه دریافت کنند؟

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که هرکس با هر شرایطی امکان دریافت ویزای همراه را نداشته و واجدین شرایط این ویزا محدود هستند. در مجموع باید اشاره کنیم که افراد زیر می‌توانند ویزای همراه دریافت کنند:

فرزندان

فرزندان در صورت عدم تأهل می‌توانند درخواست ویزای همراه دهند که شرط سنی آن در کشورهای مختلف متفاوت است. البته نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که شرط دریافت ویزای همراه برای فرزندان اثبات تمکن مالی و پرداخت تمام هزینه‌های آن‌ها شامل پوشاک، تحصیل، مسکن و خوراک طی دو سال است.

همسر قانونی

همسر متقاضی اصلی در صورتی که به صورت قانونی با او زندگی کند می‌تواند برای دریافت ویزای همراه درخواست دهد.

والدین

اولویت اول دریافت ویزای همراه، همسر و فرزندان هستند؛ با این حال در صورت اثبات وابستگی مالی و روحی والدین با فرزند (متقاضی اصلی) می‌توان ویزای همراه هم برای آن‌ها دریافت کرد.

فرزند‌خوانده

فرزندانی که به صورت قانونی به سرپرستی گرفته شده‌اند شرایطی مشابه سایر فرزندان داشته و می‌توانند برای ویزای همراه درخواست دهند.

پدربزرگ و مادربزرگ

معمولاً ویزای همراه به پدربزرگ یا مادربزرگ اعطا نمی‌شود؛ اما مانند والدین در صورتی که بتوان وابستگی مالی و روحی این افراد را به فرد متقاضی اثبات کرد امکان دریافت این ویزا برای آن‌ها فراهم می‌شود.

شرایط و ضوابط عمومی دریافت ویزای همراه

حال که با افرادی که می‌توانند ویزای همراه دریافت کنند آشنا شدیم، بهتر است اطلاعات لازم را در مورد شرایط و ضوابط کلی این ویزا به دست آوریم. همان‌طور که می‌دانید شرایط دریافت ویزای همراه با توجه به کشور مقصد شما متفاوت خواهد بود، اما در مجموع شرایط زیر در مورد همه‌ی کشورها وجود دارد:

  • ارائه‌ی مدارک قانونی اثبات رابطه‌ی فرزندان و همسر
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه‌ی مدارک مرتبط با کار و تمکن مالی
  • همراه داشتن منابع مالی معتبر به منظور پرداخت هزینه‌های زندگی
  • پرکردن فرم‌های مربوطه توسط متقاضی و ارائه به سفارت به همراه هزینه‌ی اپلای
  • نشان دادن معاینات پزشکی و شواهد لازم در مورد بیمه‌بودن به سفارت کشور مقصد
  •  

هزینه‌ی موردنیاز برای درخواست ویزای همراه

بعضی از کشورها برای ویزای همراه هزینه‌ای از متقاضیان دریافت نمی‌کنند؛ با این حال در عمده‌ی کشورها این مبلغ می‌تواند بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار متغیر باشد. در کنار این موضوع در صورتی که بدون بورسیه‌ی تحصیلی و فاند مهاجرت می‌کنید باید مدارک مرتبط با تمکن مالی خود و اعضای خانواده را هم به سفارت ارائه کنید.

اطلاع دقیق از هزینه‌های مرتبط با ویزای همراه و مبلغ تمکن مالی از طریق سفارت هر کشور امکان‌پذیر است.

 

انواع ویزای همراه 

کدام دسته از مهاجران قادر به دریافت ویزای همراه هستند؟

پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد چرا که شرایط اخذ ویزای همراه هر کشور متفاوت است؛ اما در مجموع افراد زیر می‌توانند برای اعضای خانواده‌ی خود درخواست ویزای همراه دهند:

  • متقاضیانی که از طریق ازدواج با تبعه‌ی کشور مقصد موفق به دریافت اقامت شده‌اند.
  • متقاضیانی که از طریق ویزای سرمایه‌گذاری مهاجرت کرده‌اند.
  • دانشجویان تمام وقتی که بیشتر از شش ماه را در کشور مقصد به تحصیل می‌پردازند.
  • متقاضیانی که دارای اقامت دائم هستند.
  • دانشجویانی که قصد ادامه‌ی تحصیل و تمدید ویزای تحصیلی دارند.
  • متقاضیانی که ویزای کارآفرینی دارند.
  • دانشجویانی که از طریق بورسیه موفق به دریافت ویزای تحصیلی شده و قرار است بیشتر از شش ماه در کشور مقصد تحصیل کنند.
  • متقاضیان با ویزای کاری که مدت زمان انجام کارشان در کشور مقصد بیشتر از شش ماه طول می‌کشد.

 

مراحل درخواست ویزای همراه

حال که با ضوابط کلی و شرایط دریافت ویزای همراه آشنا شدیم باید ببینیم که روش درخواست این ویزا چگونه است. هرکشور شرایط و مراحل خاصی برای دریافت ویزای همراه در نظرگرفته است اما همه‌ی آن‌ها در مجموع مراحل زیر را شامل می‌شوند:

  • ارسال درخواست پذیرش برای کشور مقصد: در گام اول باید فرد متقاضی مهاجرت، مراحل پذیرش خود را قطعی کند؛ بنابراین باید فرم درخواست موجود در سایت رسمی این کشور را تکمیل کرده و هزینه‌های موردنظر را هم به درخواست خود ضمیمه کنند.
  • تکمیل‌کردن مدارک: بعد از این کار باید مدارک مورد نیاز را که با توجه به نوع ویزا متقاوت است تکمیل کنید.
  • دریافت وقت سفارت: در مرحله‌ی آخر باید از سفارت وقت مصاحبه گرفته و دلیل درخواست و بردن همراهان را به صورت واضح شرح دهید. باید بدانید که در صورت نیاز سفارت با همراهان نیز مصاحبه کرده و مدارک لازم را هم از آن‌ها دریافت خواهد کرد.

 

مراحل درخواست ویزای همراه

 

کدام کشورها ویزای همراه می‌دهند؟

عمده‌ی کشورها برای فراهم کردن آرامش خیال مهاجران امکان دریافت ویزای همراه را برای اعضای خانواده‌ی آن‌ها فراهم کرده‌اند، اما شرایط دریافت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ با توجه به این موضوع در این بخش به معرفی تعدادی از کشورهایی پرداختیم که ویزای همراه می‌دهند:

۱. ویزای همراه انگلستان

در صورت دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های انگلستان می‌توانید برای همسر و فرزنان خود هم ویزای همراه دریافت کنید که شرط آن ارائه تمکن مالی و فراهم کردن شرایط اقامتی مناسب در این کشور است.

البته باید توجه کنید که دریافت ویزای همراه تحصیلی در انگلستان صرفاً برای دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر که تحصیل آن‌ها حداقل یک سال طول می‌کشد، وجود دارد.

۲. ویزای همراه کانادا

امکان دریافت ویزای همراه کانادا برای والدین هم وجود دارد و در صورتی که فرزند زیر ۱۸ سال شما موفق به دریافت پذیرش از موسسات این کشور شود، می‌توانید مقدمات سکونت خود را هم در کانادا فراهم کنید.

دانشجویان دریافت کننده ویزای تحصیلی این کشور می‌توانند ویزای همراه برای فرزندان و همسر خود دریافت کنند و در صورتی که مدارک مرتبط با تمکن مالی ارائه دهید همسر شما هم می‌تواند از طریق ویزای همراه در این کشور کار کند.

۳. ویزای همراه آمریکا

ویزای دانشجویی آمریکا یا F1 به شما اجازه می‌دهد که برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود ویزای همراه این کشور یا F2 دریافت کنید. دریافت ویزای همراه به اعضای خانواده‌ی شما اجازه‌ی کار و تحصیل در آمریکا را می‌دهد.

۴. ویزای همراه آلمان

در صورت مهاجرت به آلمان همسر یا شریک قانونی شما به همراه فرزندان مجردتان می‌توانند ویزای همراه  کشور آلمان را دریافت کنند. در صورت عدم تأهل شانس دریافت این ویزا به والدین شما می‌رسد.

سخن آخر

همراهی خانواده در زمان مهاجرت در کشوری دیگر می‌تواند قوت قلبی برای متقاضی باشد و راندمان تحصیلی و کاری او را نیز افزایش دهد. با توجه به این مسئله بیشتر کشورها امکان دریافت ویزای همراه را برای خانواده‌ی مهاجران فراهم می‌کنند. البته شرایط دریافت این ویزا با توجه به کشور مقصد متفاوت است؛‌ به همین دلیل برای اطلاع دقیق از آن‌ها می‌توانید با مشاوران مجموعه راتاتراول تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱. ویزای همراه چیست؟

نوعی مجوز ورودی است که به همراهان درجه یک فرد مهاجر اعطا می‌شود.

۲. کدام کشورها ویزای همراه می‌دهند؟

کشورهای گوناگونی ویزای همراه می‌دهند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به آمریکا، انگلستان، فرانسه، اسپانیا و... اشاره کرد.

۳. کدام مهاجران می‌توانند ویزای همراه دریافت کنند؟

شرایط دریافت ویزای همراه با توجه به کشور مقصد متفاوت بوده و در متن به آن اشاره شده است.

۴. آیا ویزای همراه دائمی است؟

ویزاهای همراه در دو نوع کلی موقتی و دائم قرار می‌گیرند.

۵. مراحل دریافت ویزای همراه چگونه است؟

مراحل دقیق دریافت ویزای همراه در متن شرح داده شده و در مجموع شامل ارسال درخواست پذیرش، تکمیل مدارک و دریافت وقت سفارت است.





1402/10/06

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن