تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

راهنمای سفر به اتریش {مدارک+ شرایط+ هزینه}

راهنمای سفر به اتریش {مدارک+ شرایط+ هزینه}

1402/10/21

در بخش مرکزی قاره‌ی اروپا، کشوری قرار گرفته که در کنار طبیعت زیبا و دیدنی خود جاذبه‌های گردشگری فراوانی هم برای بازدید دارد. اتریش یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که با مجارستان، ایتالیا، جمهوری چک، اسلواکی، آلمان، سوئیس، لیختن اشتاین و اسلوونی همسایه بوده و با یک رانندگی کوتاه از این کشورها می‌توان به راحتی از اتریش بازدید کرد. اگر قصد سفر به اتریش را دارید تا انتهای این مطلب از وبلاگ راتاتراول با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در مورد اماکن دیدنی این کشور و بهترین زمان سفر به آن به دست آورید.

درباره کشور اتریش

اتریش کشوری تاریخی و زیبا در قلب قاره‌ی اروپا است که همواره بخاطر طبیعت زیبا، معماری فوق‌العاده و فرهنگ غنی خود مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا بوده است. جمعیت این کشور حدوداً ۹ میلیون نفر بوده و مردم آن هم بسیار مهربان و خون‌گرم هستند.

البته مردمان مهربان و معماری خارق‌العاده تنها نکات مثبتی نیستند که در سفر به اتریش با آن‌ها مواجه می‌شوید، فستیوال‌های موسیقی و کنسرت‌هایی که در سازه‌های فوق‌العاده‌ی این کشور برگزار می‌شوند نیز قسمت بزرگی از جذابیت‌های سفر شما را تشکیل خواهند داد.

با وجود اینکه اتریش بر روی نقشه کشور کوچکی است اما قسمت بزرگی از جاذبه‌های قاره‌ی اروپا را در خود جای داده و می‌تواند مسافران و گردشگران با سلیقه‌های مختلف را راضی کند.

بیشتر بخوانید:  انواع ویزای شینگن چیست؟

راهنمای سفر به اتریش

اطلاعات موردنیاز در سفر به اتریش

پیش از گرفتن وقت سفارت اتریش بهتر است به اطلاعات موجود در این بخش توجه کنید:

زبان رسمی اتریش

آلمانی (رسمی)

اسلوونیایی (منطقه‌ای)

مجاری (منطقه‌ای)

کراواتی (منطقه‌ای)

واحد پول

یورو

میزان اختلاف ساعت اتریش با تهران

ساعت رسمی اتریش ۲ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

نوع برق شهری

۲۳۰ ولت، ۵۰ هرتز

دوشاخه و پریز

تایپ C و F

کد اتریش

۴۳+

شماره‌های اضطراری

۱۱۲ شماره ضروری اتحادیه اروپا است. البته شماره‌های اختصاصی زیر هم وجود دارند:

امداد کوهستان: ۱۴۰

آتش‌نشانی: ۱۲۲

آمبولانس: ۱۴۴

پلیس: ۱۳۳

فرودگاه‌های بین‌المللی

اینسبروک

لینز

گراتس

وین

کلاگن‌فورت

زالتسبورگ

جهت رانندگی

سمت راست

وضعیت آب و هوا در زمان سفر به اتریش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از ارسال درخواست ویزا شینگن خود در نظر بگیرید، وضعیت آب و هوای اتریش است. حقیقت این است که اتریش اقلیمی معتدل و اقیانوسی دارد؛ بنابراین تابستان‌های آن در بعضی از سال‌ها بسیار گرم بوده و در بعضی از موارد هم بارندگی دارد.

در صورت سفر به اتریش در فصل زمستان در مناطق کوهستانی با سرمای بسیار زیادی مواجه می‌شوید که احتمال کاهش آن به منفی ۱۰ درجه نیز وجود دارد. جالب است بدانید که این مناطق معمولاً زمستان‌های طولانی‌تری را تجربه کرده و نوسانات آب و هوایی بسیار شدیدی هم در آن‌ها وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به اتریش

پیش از سفر به اتریش باید هدف خود را مشخص کرده و بعد از آن بهترین زمان را برای گرفتن وقت سفارت و راهی شدن انتخاب کنید. با این حساب اگر دوست دارید در مناطق کوهستانی و روستایی این کشور گشت‌وگذار کنید بهترین زمان می‌تواند زمستان و تابستان باشد؛ چرا که در فصل زمستان امکان امتحان کردن ورزش‌های زمستانی و در تابستان هم تفریحات گوناگون دیگری پیش روی شما قرار خواهد داشت.

در صورتی که قصد شما از سفر به اتریش شرکت در فستیوال‌ها و چرخیدن در فضاهای شهری است بهتر است سفر خود را به زمان‌های خلوتی موکول کنید. در حقیقت عمده‌ی فستیوال‌های این کشور در فصل‌های بهار و پاییز برگزار می‌شوند.

اگر می‌خواهید از گرمای هوا لذت ببرید به شما توصیه می‌کنیم که سفر خود را به ماه‌های آوریل تا اکتبر موکول کنید؛ در غیراین صورت برای تجربه‌ی ورزش‌های زمستانی ماه‌های نوامبر تا آوریل بهترین زمان ممکن هستند.

بررسی هزینه‌های کلی سفر به اتریش

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر برنامه‌ریزی و اطلاع از هزینه‌های کلی آن است. در مجموع هزینه‌های شما در زمان سفر به اتریش به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود:

هزینه‌های مرتبط با غذا

در صورتی که تصمیم دارید خودتان آشپزی کنید یا اینکه غذای خود را در رستوران‌های کوچک میل کنید، هزینه‌ی شما در هر وعده بین ۶ تا ۱۲ یورو متغیر خواهد بود. در صورت صرف غذا در رستوران‌های متوسط و مجلل اتریش هزینه‌ی شما در هر وعده به ترتیب به حدود ۳۰ و ۷۰ یورو افزایش می‌یابد.

معرفی تعدادی از معروف‌ترین غذاهای اتریشی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر امتحان کردن غذاهای محلی و بومی است. به دلیل علاقه‌ی زیاد مردم اتریش به دسر می‌توانید انواع و اقسام آن‌ها را در زمان سفر خود به این کشور تست کنید. تعدادی از محبوب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در سفر به اتریش امتحان کنید شامل موارد زیر هستند:

  • اشترودل سیب: این شیرینی خوشمزه از محبوبیت بالایی در بین اتریشی‌ها برخوردار است.
  • گولاش: شبیه تاس کباب بوده و برای پخت آن از گوشت گوساله به همراه انواع ادویه‌های بومی و تند استفاده می‌شود.
  • پالاچینکن: نوعی پنکیک اتریشی است که طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه دارد.
  • تافل اسپیتز: غذای ملی اتریش بوده که در تهیه‌ی آن از گوشت گوساله استفاده می‌شود.
  • کوفته سیب‌زمینی: دو نوع کلی شیرین و مرزه‌دار دارد که نوع شیرین به همراه خامه، دانه‌ی خشخاش و میوه‌های مختلف سرو شده، در حالی که نوع مرزه‌دار به همراه کباب سرو می‌شود.
  • سوپ فریتاتن: در بسیاری از رستوران‌های اتریش این سوپ به عنوان پیش غذا سرو شده و برای پخت آن از برش‌های نازک پنکیک به همراه پنیر و تکه‌های نان استفاده می‌شود.
  • جگر و سوسیس پنیری اتریشی: برای تهیه‌ی این غذا داخل سویس‌ها را با پنیر پر کرده که در زمان گریل شدن طعم فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. بعد از آن این سوسیس‌ها به همراه جگر و پنیر سرو می‌شوند.

 

بررسی هزینه‌های کلی سفر به اتریش

هزینه‌های مرتبط با تفریح و دیدن جاذبه‌های گردشگری

در زمان سفر به اتریش باید قسمتی از بودجه‌ی خود را به خرید بلیط جاذبه‌های گردشگری اختصاص دهید که جزئیات آن به شرح زیر خواهد بود:

  • استفاده از تفریحات گوناگون مانند ماساژ: بین ۴۰ تا ۱۰۰ یورو
  • ورودی موزه‌ها:‌ بین ۴ تا ۱۲ یورو
  • مجموع هزینه‌های روزانه در صورت داشتن سفری اقتصادی: ۸۰ یورو
  • مجموع هزینه‌های روزانه در صورت داشتن سفر میان‌رده: بین ۸۰ تا ۱۶۰ یورو
  • مجموع هزینه‌های روزانه در یک سفر گران‌قیمت: بیشتر از ۱۶۰ یورو

هزینه‌ی اقامت در اتریش

شما با اقامت در هاستل یا اتاق‌های دو تخته‌ی ارزان می‌توانید هزینه‌ی سفر خود را به میزان چشمگیری کاهش دهید. البته انواعی از سوییت‌های بزرگ و هتل‌های پنج‌ستاره هم وجود دارند که هزینه‌ی اقامت در آن‌ها متغیر و مطابق با جدول زیر است:

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های محبوب اتریش

نام هتل

هزینه اتاق دو نفره

HEINHOTEL Vienna Airport

۱۴۲ دلار

Hotel Sacher Wien

۶۴۴ دلار

NH Vienna Airport Conference Center

۱۵۲ دلار

MOXY Vienna Airport

۱۳۰ دلار

LifeHotel Vienna Airport

۱۰۶ دلار

Arion Airport Hotel

۸۷ دلار

Das Reinisch Business Hotel

۱۲۹ دلار

وضعیت حمل و نقل عمومی در سفر به اتریش

سیستم حمل و نقل عمومی در وین کاملاً‌ مجهز بوده و امکان بهره‌مندی از مترو، اتوبوس، تراموا و قطار شهری را در اختیار همگان قرار می‌دهد. در صورت خرید کارتی به نام Vienna Card می‌توانید به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت به صورت نامحدود از وسایل نقلیه‌ی عمومی در این شهر استفاده کنید.

البته این تنها مزیت خرید این کارت نیست؛ چرا که با استفاده از آن می‌توان در فروشگاه‌ها، کافه‌ها و موزه‌ها و سایر جاذبه‌های گردشگری هم از تخفیف‌های ویژه‌ای بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به فنلاند {شرایط+ مدارک+ هزینه}

آشنایی با جاهای دیدنی در سفر به اتریش

آشنایی با جاهای دیدنی در سفر به اتریش

اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده که به دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بر روی صنعت گردشگری توانسته در هر سال میلیون‌ها بازدیدکننده داشته باشد. اگر شما هم قصد سفر به اتریش را دارید باید پیش از راهی شدن با جاهای دیدنی مختلف آن آشنا شوید:

دره‌ی واخائو (Wachau)

این دره‌ی زیبا و تماشایی منظره‌ی فوق‌العاده‌ای به سمت رود دانوب دارد و از منظر باستان‌شناسی و گونه‌های گیاهی و جانوری در نوع خود بی‌نظیر بوده و به همین جهت نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

دره‌ی واخائو بین دو شهر ملک و کرمز واقع شده و از نظر مساحت هم یکی از بزرگ‌ترین دره‌ها در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این دره ضمن لذت بردن از مناظر، پیاده‌روی و کوهپیمایی را هم تجربه کنید.

قصر هافبرگ (Hofburg)

قصر سلطنتی اتریش در شهر وین به نام هافبرگ محل اقامت پادشاهان سلسه هابزبرگ بوده است. این قصر در حال حاضر به کاخ ریاست جمهوری تبدیل شده و به همراه میدان و باغ‌هایی که دارد در مجموع ۲۴ هکتار فضا را در برخواهد گرفت. شما می‌توانید از بخش‌های گوناگون این کاخ زیبا از جمله آپارتمان‌های سلطنتی، موزه سی‌سی و مجموعه نقره سلطنتی نیز بازدید کنید.

پارک ملی گسوس (Gesäuse National Park)

یکی از زیباترین جاهای دیدنی که باید در سفر به اتریش بازدید کنید، پارک ملی گسوس است که در آن می‌توانید از کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگلی زیبا و انبوه، رودخانه‌ای خروشان و دریاچه‌ای آرام لذت ببرید.

بعد از تفریح و گشت‌وگذار می‌توانید در مسافرخانه‌های جنگلی این پارک اقامت کرده و در فضای فوق‌العاده‌ی آن طلوع خورشید را تماشا کنید.

زالتسبورگ (Salzburg)

زالتسبورگ زادگاه نابغه‌ی موسیقی موتزارت است که در حال حاضر خانه‌ی او در این شهر به موزه‌ای تبدیل شده که پرتره‌ها، یادگاری‌ها و آلات موسیقی مختلفی را به نمایش می‌گذارد. یکی دیگر از خانه‌های محل اقامت این موسیقی‌دان نابغه به موزه‌ای به نام موتزارت محلی تبدیل شده که صنایع دستی و آثار مرتبط با او و دوران زندگی‌اش را به نمایش می‌گذارد.

آبشارهای کریمل (Krimml)

از بین پارک‌های ملی مختلف موجود در کشور اتریش، هوهه تائرن یکی از زیباترین‌ها است که مهم‌ترین جاذبه‌ی دیدنی آن آبشارهای کریمل است. در این آبشار‌ها آب از ارتفاع ۳۸۰ متری فرو ریخته و چشم‌انداز زیبایی را خلق می‌کند که مانند آن در اروپا وجود ندارد.

مدرسه‌ی سوارکاری اسپانیایی

علاقمندان به بناهای تاریخی باید حتماً از این مدرسه‌ی سوارکاری قدیمی در وین که تاریخچه‌ی آن به دوران ماکسیمیلیان دوم باز می‌گردد، دیدن کنند. هدف از ساخت محوطه‌ی بزرگ این بنا فراهم کردن فضایی برای طبقه‌ی نجیب‌زادگان بود تا بتوانند با خیال راحت مهارت‌های خود را در اسب‌سواری به سایرین نشان دهند.

دریاچه کنستانس (Constanse)

دریاچه‌ی کنساتنس یا بودن بزرگ‌ترین دریاچه مرکز اروپا است که در همسایگی کشور آلمان و سوئیس قرار گرفته است. این دریاچه ۷۳ کیلومتر طول و ۱۷ کیلومتر عرض داشته و یکی از بهترین مکان‌های برای تجربه‌ی ماهیگیری، شنا و قایق‌رانی در اتریش است.

غار دنیای غول‌های یخی (Eisriesenwelt)

در حاشیه‌ی غربی رشته‌کوه Tennengebirge اتریش بزرگ‌ترین غارهای یخی دنیا با نام دنیای غول‌های یخی قرار گرفته که کشف آن به سال ۱۸۷۹ بازمی‌گردد. شما در بازدید از این غار بعد از رد کردن دیواره عظیم یخی به تالار بزرگی می‌رسید که اشکال و قندیل‌هایی زیبا را در خود جای داده است.

در مجموع برای بازدید از این مجموعه در سفر به اتریش به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارید که کاملاً ارزشش را دارد.

قصر بلودر (Belvedere Palace)

دستور ساخت این کاخ زیبا توسط شاهزاده‌ای اتریشی در سال ۱۷۱۶ صادر شد. از جمله مهم‌ترین مشخصات این سازه می‌توان به استفاده از سبک معماری باروک و باغ‌های سرسبز و اشرافی آن اشاره کرد.

هزینه‌ی بازدید از این کاخ که دسترسی مناسبی هم دارد برای شما ۱۷ یورو تمام می‌شود.

کلیسای جامع Gurk

این کلیسا که به برج‌های دوقولوی خود معروف است در سال‌های ۱۱۴۰ تا ۱۲۰۰ ساخته شده و فضای داخلی آن مملو از نقاشی‌های دیواری و شیشه‌های رنگی است که منجر به زیبایی هرچه بیشتر این بنا شده‌اند.

شما می‌توانید در کلیسای Gurk به تماشای ۷۲ تندیس و ۸۲ سر فرشته که تزئینات مجموعه را تشکیل داده‌اند بنشینید و نقاشی معروف سنت کریستوفر و سقوط سائول را هم از نزدیک مشاهده کنید.

شهر بد گزته‌آین (Badgastein)

یکی دیگر از مناطقی که باید در سفر به اتریش بازدید کنید شهر بد گزته‌آین بوده که بخاطر اقلیم کوهپایه‌ای خود از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که این شهر همچنان به سنت‌های قدیمی خود پایبند بوده و سبک معماری غنی خود را حفظ کرده است.

شما می‌توانید در شهر بد گزته‌آین علاوه بر طبیعت‌گردی و رفتن به پیست‌های اسکی از چشمه‌های آب گرم موجود نیز نهایت استفاده را ببرید.

کلاگن فورت (KLAGENFURT)

یکی از بهترین مقاصد در زمان سفر به اتریش برای عاشقان طبیعت شهر کلاگن فورت است که در کنار بزرگ‌ترین و گرم‌ترین دریاچه‌ی آلپ به نام Worthersee واقع شده و اقلیمی مدیترانه‌ای دارد. در مجموع آب و هوای این شهر در تمام فصول سال معتدل بوده و می‌توان در آن به راحتی و بدون نیاز به تجهیزاتی خاص از بودن در طبیعت لذت برد.

کاخ شون برون (Schönbrunn)

معماری سبک باروک اولین چیزی است که در این کاخ زیبا و تاریخی توجه شما را به خود جلب می‌کند. در حقیقت شون برون اقامتگاه شاهنشاهی وین بوده که به دلیل باغ‌های زیبا، باغ وحش، خانه نخل و بنای یادبود گلوریت سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

جالب است بدانید که اولین اجرای عمومی موتزارت هم در این کاخ انجام شده و به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده، نام آن در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است.

کلیسای سنت استفان

در وین کلیسای معروفی با الگوی لوزی شکل بام قرار گرفته که به نام سنت استفان یا اشتفان شهرت دارد. این کلیسا نماد آزادی و مقاومت در اتریش بوده و معماری سبک باروک آن در فضای بیرونی اولین نکته‌ای است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

در فضای داخلی این کلیسا می‌توانید از تماشای عتیقه‌جات گوناگون، محراب طلاکاری شده،‌ سردابه،‌ دروازه اسقف و... لذت ببرید و یادی هم از عروسی و مراسم تشییع موتزارت در آن کنید.

سالباخ هینترگلم (Saalbach-Hinterglemm)

از بهترین مناطق اتریش برای تجربه‌ی اسکی سالباخ هینترگلم است که در کنار پیست‌های اسکی فوق‌العاده‌ی خود، هتل‌ها و رستوران‌های اشرافی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان دارد. البته می‌توانید از طبیعت اطراف نیز لذت برده و پیاده‌روی، گشت‌وگذار و کوهپیمایی را هم در آن امتحان کنید.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش

در صورت تمایل به دریافت ویزای توریستی کشور اتریش باید مدارک زیر را فراهم کنید:

  • دعوت‌نامه در صورت وجود
  • انگیزه‌نامه
  • گذرنامه معتبر
  • قرارداد استخدام در صورت وجود
  • دو قطعه عکس جدید به ابعاد ۳۵ در ۴۵ میلی‌متر
  • کپی ویزاهای شینگن قبلی
  • فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست ویزا
  • مدارک گوناگون از قبیل گواهی تولد، سند ازدواج و...
  • بیمه‌ی مسافرتی با سقف پوشش ۳۰ هزار یورو
  • گواهی تمکن مالی

سخن پایانی

اتریش یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید می‌کنند. با توجه به این موضوع ما در این مطلب کلیه‌ی اطلاعاتی را که باید پیش از سفر به اتریش بدانید، در اختیار شما قرار دادیم. البته برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی دریافت وقت سفارت اتریش و دریافت پاسخ سوالات خود می‌توانید با مشاوران ما در راتاتراول تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

۱. برای سفر به اتریش به ویزا نیاز داریم؟

بله؛ اتریش یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن است که برای سفر یا مهاجرت به آن باید ویزای توریستی، تحصیلی یا کاری این کشور را دریافت کنید.

۲. بهترین غذاهای اتریش چیست؟

از جمله بهترین غذاهای این کشور می‌توان به اشترودل سیب، گولاش، کوفته سییب‌زمینی و پالاچینکن اشاره کرد.

۳. زبان رسمی اتریش چیست؟

زبان رسمی این کشور آلمانی است.

۴. بهترین زمان برای سفر به اتریش چه موقع است؟

در صورتی که به قصد امتحان کردن اسکی و دوچرخه سواری راهی این کشور می‌شوید بهترین زمان فصل‌های تابستان و زمستان است؛‌ در غیراینصورت برای شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف باید سفر خود را به ماه‌های ژوئیه و اوت موکول کنید.

۵. شماره‌ی تماس اضطراری کشور اتریش چیست؟

۱۱۲؛ امکان گرفتن این شماره حتی بدون داشتن سیم‌کارت نیز وجود دارد.





1402/10/21

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن