تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

جاب آفر آلمان؛ فرصتی برای پیشرفت شغلی

جاب آفر آلمان؛ فرصتی برای پیشرفت شغلی

1402/11/24

چگونه جاب آفر آلمان بگیریم؟ بازار کار آلمان یک مرکز پررونق برای متخصصان بین‌المللی است. همچنین، بهترین گزینه برای افرادی است که به‌دنبال فرصت‌های شغلی هستند. این کشور روند مهاجرتی تثبیت شده‌ای دارد و از طرح‌های دریافت مهاجران، برای کمک به آن‌ها در بازار کار حمایت می‌کند.

ضمن این‌که روند فعالیت‌ها در حوزه مهندسی و تکنولوژی در این کشور صنعتی، بالا است. اگر شما هم قصد کار کردن در آلمان را دارید و می‌خواهید ازطریق جاب آفر ویزای آلمان را اخذ کنید، می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

جاب آفر آلمان چیست؟

برای این‌که بدانیم چگونه جاب آفر آلمان بگیریم بهتر است اول به معرفی آن بپردازیم. نوعی از ویزای کشور آلمان است که متقاضی بعد از درخواست از یک کارفرمای آلمانی، آن را دریافت می‌کند. بازار کار آلمان برای شهروندان بین‌المللی به‌خصوص افرادی که در زمینه مهندسی و تکنولوژی حرفه‌ای هستند، فرصت مناسبی است.

این پیشنهاد شغلی، مهم‌ترین قدم برای مهاجرت به آلمان است. همچنین، یکی از بهترین ویژگی‌های ویزای جاب آفر آلمان، اخذ اقامت دائم پس از چندین سال کار است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان گفت که این کشور به‌علت رشد کم جمعیت، سخت‌گیری مراحل جذب نیروهای خارج از اتحادیه اروپا را کاهش داده است.

جاب آفر آلمان

بنابراین، اگر واجد شرایط شغل پیشنهادی در آلمان هستید، به‌راحتی می‌توانید ویزای کار را دریافت کنید. برای گرفتن جاب آفر باید در زمینه شغل مورد نظر، مدارکی مبتنی بر سابقه کاری به کارفرما ارائه دهید. علاوه‌بر آن مهم‌ترین پیش نیازها، شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • بیمه سلامت
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه
  • گواهی اشتغال به کار

 

بررسی ویزای جستجوی کار

قبل از این‌که بدانیم چگونه جاب آفر آلمان بگیریم و برای اقدامات عملی، ابتدا باید در یکی از سایت‌های معتبر ثبت‌نام و رزومه پر کنید. ثبت و ارسال سابقه کار، نقطه شروع بسیار خوبی برای متقاضیان است. می‌توانید کاورلتر آماده کنید که به‌همراه رزومه ارسال می‌شود. این نامه به جزئیات مهارت‌های شغلی می‌پردازد و موجبات آشنایی بیشتر با متقاضی را فراهم می‌کند. جاب آفر همه چیز را در مورد شغل از جمله شرح وظایف شغلی، حقوق، شرایط و انتظارات کارفرما به‌طور کامل نشان می‌دهد.

همچنین، داشتن جاب آفر دریافت ویزا را راحت‌تر می‌کند و در نهایت واجد شرایط خرید یا اجاره مسکن، حق بیمه، تحصیلات رایگان و دیگر مزایای اجتماعی می‌شوید. در ضمن درخواست و دریافت جاب آفر هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد؛ تنها برای طی کردن مراحل ویزا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید.

بررسی ویزای جستجوی کار

شرکت‌های آلمانی از بین رزومه‌های ارسالی، تعدادی را انتخاب می‌کنند که باید برای مصاحبه آماده شوند. این فرایند از زمان دریافت پذیرش تا ویزا 3 ماه طول می‌کشد. برای درک بهتر این‌که چگونه جاب آفر آلمان بگیریم باید راه‌های اخذ آن را بشناسید. این راه‌ها عبارت‌اند از:

  • بررسی سایت‌های معتبر آلمانی
  • شبکه‌سازی
  • آژانس کاریابی
  • وب سایت شرکت‌های بین‌المللی

با کمک سایت‌های جاب آفر آلمان می‌توانید پیشنهادات شغلی را در آن‌جا بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است. همچنین، می‌توانید به آن‌ها ایمیل بزنید و برای مشاوره تماس بگیرید. دریافت مشاوره و راهنمایی، مسیر پیش رو را برای شما مشخص‌تر می‌کند. 

چگونه جاب آفر آلمان بگیریم؟

برای پاسخ به سوال چگونه جاب آفر آلمان بگیریم می‌توان گفت این فرایند نیازمند طی کردن مراحل مداوم و معین است. برای گرفتن ویزا، لازم است مدرک تحصیلی از دانشگاه یا مراکز آموزش فنی حرفه‌ای، ۵ سال سابقه کاری و سن کم‌تر از ۴۰ سال داشته باشید. این گونه افراد شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند. از شرایط لازم برای دریافت ویزا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. اول از همه یک پیشنهاد شغلی در آلمان پیدا کنید که این بلیط شما برای دریافت ویزای کار است. به عبارتی مطمئن شوید که پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی، دریافت کرده‌اید. برای یافتن شغل می‌توانید از آژانس‌های استخدام و تابلوهای شغلی آنلاین هم استفاده کنید.
  2. در این مرحله مشخص کنید که آیا برای اقامت طولانی‌مدت در آلمان به ویزا نیاز دارید یا نه؟ اگر از اتحادیه اروپا نیستید به ویزای کار نیاز دارید؛ در غیر این صورت، احتیاجی نخواهید داشت.
  3. مشخص کنید که درخواست ویزای خود را کجا ارسال کنید که این امر، بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت است.
  4. بعد از آن باید تمام مدارک لازم را بدون هیچ کم‌ و کاستی، جمع‌آوری کنید. این مدارک شامل: پاسپورت، رزومه، نامه پیشنهاد شغلی و سایر گواهی‌ها است.
  5. در آخر در یک مصاحبه ویزا، شرکت و مدارک را ارسال کنید تا بتوانید به سوالات مربوط به درخواست، پاسخ دهید.

مشاوره رایگان

بررسی پیشنهادات شغلی توسط سایت‌های جاب آفر آلمان

رعایت نکات لازم برای اخذ جاب آفر آلمان

متقاضیانی که می‌گویند چگونه جاب آفر آلمان بگیریم، باید اطلاعات کافی در زمینه شرایط لازم جهت اخذ آن، داشته باشند. برای دریافت جاب آفر نیازی به رفتن به آلمان نیست. متقاضیان می‌توانند رزومه خود را به شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های بین‌المللی ارسال کنند. برای دریافت آن، بهتر است از موسسات مهاجرتی معتبر کمک بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در این خصوص به شما ارائه دهند. از جمله نکاتی که باید برای گرفتن جاب آفر آلمان به آن دقت کنید، شامل موارد زیر است:

اقدام برای تنها مشاغلی که احتمال تایید ویزا وجود دارد.

شما باید با شرایطی مشابه با کارمندان داخلی استخدام شوید. نمی‌توانید با هر شغل قدیمی، ویزای کار در آلمان دریافت کنید. همچنین، باید حقوق کافی برای ادامه زندگی در آلمان را داشته باشید.

ساختن CV به سبک آلمانی

مدیران استخدام در آلمان، رزومه‌ای را که با هنجارهای استاندارد CV مطابقت ندارد، رد می‌کنند. به این دلیل که آلمانی‌ها از نظر سبک، محتوا، قالب و ساختار به‌طور کامل خاص هستند.

رعایت نکات لازم برای اخذ جاب آفر آلمان

یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی، هنگام درخواست شغل در این کشور همیشه مفید است. این امر نشان می‌دهد که در مورد راه‌اندازی شغلی، جدی هستید و تلاش‌هایی برای آن انجام می‌دهید.

درخواست‌های شغلی را با دقت تنظیم کنید.

ممکن است افراد رزومه خود را به تعداد زیادی شرکت‌ها ارسال کنند که در بیشتر موارد، این رویکرد ناموفق است. بنابراین، بهتر است همیشه آن را بر اساس عنوان شغلی خاص، باتوجه به مهارت‌های ذکر شده، تنظیم کنید.

پس از ورود به آلمان باید آدرس خود را در اداره ثبت محلی همراه با پاسپورت و مدرک اقامت، ارائه دهید. برای دریافت حقوق و تراکنش‌های مالی، یک حساب بانکی ایجاد کنید. علاوه‌بر این از همان ابتدا، داشتن بیمه درمانی اجباری است. پس از تکمیل کردن این مراحل می‌توانید با رعایت قوانین و مقررات آلمان به کار کردن در حرفه خود بپردازید.

بررسی جاب آفر آلمان برای مشاغل مهندسی و تکنولوژی

باید به مهاجرانی که می‌گویند چگونه جاب آفر آلمان بگیریم این نکته را هم بگوییم که ثبات و نرخ پایین بیکاری در بازار کار آلمان مشهود است. این امر، باعث شده است که مکانی جذاب برای افرادی باشد که در پی پیشرفت‌های شغلی در زمینه مهندسی و تکنولوژی هستند.

آلمان، بالاترین تعداد کارگران مهندسی شاغل و دومین سهم کارگران مهندسی را در بین تمام کارکنان اتحادیه اروپا دارد. با وجود تقاضای زیاد برای مهندسان، فرایند انتخاب آسان نیست. آلمان یک فرایند درخواست رسمی و تعریف ‌شده‌ای دارد که با دیگر کشورها متفاوت است. این‌که چگونه جاب آفر آلمان بگیریم با داشتن اطلاعات خوب، پیش ‌نیاز یک برنامه موفق و پیشرفت شغلی کامل‌تر می‌شود.

در این کشور، شرکت‌های چند ملیتی وجود دارد که بازار کار مهندسی و تکنولوژی را رونق داده است. کارفرمایان آلمانی به‌دنبال افرادی با درک قوی و مهارت‌های فنی، برای نیازهای جوامع خود دارند. درصورتی که کسی بخواهد در این حوزه، جاب آفر آلمان را بگیرد، باید مدارک زیر را داشته باشد:

  • داشتن مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی آن به زبان آلمانی و انگلیسی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری همراه با ترجمه رسمی آن
  • ارائه یک قرارداد کاری امضا شده، بین کارفرما و متقاضی به عنوان مهندس
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و آلمانی
  • ارائه گواهی تمکن مالی بانکی

یکی از مواردی که باعث می‌شود مهندسان این کشور را انتخاب کنند، درآمد بالای این شغل در آلمان است. همچنین به‌علت نیاز شدید آلمان به نیروی کار متخصص در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، درآمد این افراد سیر صعودی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین مزایای این رشته‌ها این است که کشور آلمان، امکاناتی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. قبل از اقدام به یافتن کار بهتر است لیست پردرآمدترین مشاغل آلمان را بررسی کنید. 

به عنوان مثال؛ کارت آبی که مهندسان با داشتن این کارت به‌راحتی می‌توانند در مدت زمان کوتاهی، اقامت دائم و تابعیت کشور آلمان را درخواست کنند. بعد از وارد شدن به کشور آلمان، هیچ دغدغه مالی ندارند به این دلیل که بلافاصله پس از مهاجرت، مشغول به کار می‌شوند.

شغل‌هایی که ازطریق جاب آفر آلمان می‌توان اقدام کرد

این‌که چگونه جاب آفر آلمان بگیریم با شناخت مشاغل در حوزه‌های مختلف تکمیل می‌شود. دولت آلمان باتوجه به نیاز خود به مهارت‌های خاص افراد، سالانه فرایند شکار شغل را راحت کرده است. درخواست برای اتباع کشورهای ثالث را ازطریق لیست مشاغلی ارسال کرده است تا نیاز خود را برآورده کند.

پیدا کردن شغل در آلمان، بدون شک چالش‌برانگیز است. می‌توانید با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی، مشاغل را ازطریق حرفه یا صلاحیت‌ها جستجو کنید. گزینه مناسب را باتوجه به شرایط خود انتخاب کنید. این کشور صنایع تولیدی و فناوری اطلاعات عظیمی دارد که نیروهای داخلی آن نمی‌توانند پاسخگوی تقاضای آن‌ها باشند. از جمله موقعیت‌های شغلی در آلمان که می‌توانید در زمینه مهندسی و تکنولوژی درخواست دهید، موارد زیر است:

  • متخصص آی تی
  • دکتر
  • مهندس برق
  • مهندس عمران
  • تکنسین‌های الکترونیکی
  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار
  • دانشمند
  • مشاغل در حمل‌ونقل
  • صنعتگران

بر اساس مطالعه‌ای که توسط بنیاد عملیاتی آلمان منتشر شد، این کشور به حداقل ۱۴۶000 مهاجر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، نیاز دارد تا مشکل کمبود نیروی کار را حل کند. همچنین، بیان می‌کند که استعدادهای جمعیت محلی برای پر کردن نیازهای شغل، کمیاب است.

بررسی جاب آفر آلمان برای مشاغل مهندسی و تکنولوژی

مقایسه شهرهای آلمان در زمینه پیشرفت شغلی در حوزه مهندسی و تکنولوژی

بهتر است برای درک بیشتر این‌که چگونه جاب آفر آلمان بگیریم اطلاعاتی از شهرهای آلمان داشته باشیم. به‌طور کلی بسته‌های حقوق و مزایا در آلمان به ‌گونه‌ای طراحی شده است که استاندارد زندگی و امنیت خوبی برای کارمندان فراهم می‌کند. برای افرادی که قصد تحصیل و کار در آلمان را دارند، درک هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور بسیار مهم است. شهرهای مختلف آلمان، فرصت‌های شغلی متفاوتی را ارائه می‌دهند.

بیشترین تعداد فرصت‌های شغلی در زمینه مهندسی مربوط به مناطق هامبورگ و اشتوتگارت و همچنین در شهرهای برلین و مونیخ است. یک مهندس می‌تواند با ۵ سال سابقه کاری به عنوان مدیر پروژه، درآمد بالایی داشته باشد. در جدول زیر درآمد رشته مهندسی در شهرهای مختلف آلمان آمده است:

شهرهای آلمان حقوق مهندسان

برلین

3660 یورو

هامبورگ

3600 یورو

کلن

3480 یورو

فرانکفورت

3420 یورو

اشتوت گارت

3290 یورو

دورتموند

3100 یورو

 

تجربه شخصی در زمینه جاب آفر آلمان

اگر تخصص و شرایط لازم را دارید، می‌توانید به راحتی در آلمان مشغول به کار شوید. دستمزدهای جذاب، محیط کار سالم و استانداردهای بالای زندگی، برای شما سودآور است. در این زمینه قصد دارم تجربه شخصی خودم را با شما به اشتراک بگذارم تا بهتر بدانید چگونه جاب آفر آلمان بگیریم.

مهم‌ترین نکته این‌که سایت‌های بسیاری هستند که آگهی‌های شغلی را منتشر می‌کنند. اما بهتر است سرچ را بر اساس شهرهای آلمان انجام دهید. اگر به شرکت‌های زیادی رزومه فرستادید و نتیجه ندیدید، بهتر است محتوای آن را بررسی کنید. موارد مربوط به ویزا و سفارت برای هر شخصی متفاوت است. در ضمن، بهتر است به زبان آلمانی و انگلیسی تسلط داشته باشید.

سخن پایانی

اکنون دیگر مهاجرانی که می‌گویند چگونه جاب آفر آلمان بگیریم با اطلاعات لازم آشنا شدند. این کشور مقصد ایده‌آل برای متخصصان ماهر و مهندسان است. همچنین، فرصتی برای مهار مهارت‌های خود و مشارکت در پروژه‌های پیشرفته است.

بهتر است که متقاضیان ویزای کار در آلمان از رشته‌های مورد نیاز این کشور، آگاهی لازم را داشته باشند تا به‌ راحتی بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که شرایط کار برای شما در آلمان تفاوت زیادی با یک شهروند آلمانی نخواهد داشت.

 

سوالات متداول

چگونه جاب آفر آلمان بگیریم؟

ابتدا باید شغل مناسب از طرف کارفرما مطرح شده باشد. بعد از درخواست آن به شما، باید مدارکی را ارائه دهید. درصورتی که مدارک تایید شد، برای مصاحبه فراخوانده می‌شوید. اگر نیروی کار مفیدی تلقی شوید تا 3 ماه ویزا برای شما صادر می‌شود.

چطور در آلمان کار پیدا کنیم؟

راه‌های مختلف و تضمینی وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها، پیدا کردن شغل خود را سریع‌تر پیش ببرید. از جمله وب سایت‌های کاریابی و سایت‌های حاوی مشاغل خاص بین‌المللی که قابل اعتماد باشند.

مدارک مورد نیاز جاب آفر چیست؟

موقعیت شغلی که قصد دارید برای آن جاب آفر بگیرید، مدارک متفاوتی نیاز دارد. به‌طور کلی این مدارک شامل پاسپورت معتبر، رزومه، سوابق کاری، مدرک زبان و گواهینامه عدم سوء پیشینه است.





1402/11/24

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن