تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

پردرآمدترین مشاغل آلمان چیست؟

پردرآمدترین مشاغل آلمان چیست؟

1402/09/07

کشور آلمان به عنوان قطب صنعتی اروپا شناخته می‌شود و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای متقاضیان مهاجرت به صورت کاری محسوب می‌شود. ثبات اقتصادی در کنار درآمد بالا باعث شده که بسیاری از افراد برای پیدا کردن شغل مناسب و تجربه زندگی بهتر،‌ کشور آلمان را برای مهاجرت از طریق کاری انتخاب کنند. صنایع و شرکت‌های متعددی در این کشور در حال فعالیت هستند که باعث می‌شود شرایط کاری و استخدام در این کشور در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد. اگر جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت کاری به آلمان دارید، آشنایی با شغل ‌های پر درآمد در آلمان به شما می‌کند که با آگاهی کافی مهارت‌های مناسب را کسب کرده و بر اساس شغل مناسب را در این کشور پیدا کنید.

 

آشنایی با شغل های پر درآمد در آلمان

Gehalt.de و پلتفرم استخدامی Stepstone دو منبع اصلی هستند که پایگاه داده خود را در خصوص درآمد مشاغل در کشور آلمان در سال 2023 ترکیب کرده و یک گزارش مشترک منتشر کرده‌اند. با مطالعه این گزارش می‌توان فهمید که شغل انتخابی، صنعت و تحصیلات چگونه می‌توانند سطح درآمد نیروی کار در این کشور را تحت تأثیر قرار دهند. بر اساس این گزارش میانگین درآمد ناخالص در کشور آلمان برای همه مشاغل در حدود 51 هزار یورو در سال است. بر اساس این گزارش شغل های پر درآمد در آلمان به شرح زیر است.

پزشکی و دندانپزشکی

شغل‌های وابسته به درمان همچنان در رده اول فهرست شغل های پر درآمد در آلمان قرار دارند. پزشکی و دندانپزشکی از مهم‌ترین مشاغل این حوزه هستند که افراد فعال در آن به طور متوسط در حدود 93 هزار یورو در سال درآمد دارند. بر ان اساس پزشکان و دندانپزشکان پردرآمدترین متخصصانی هستند که در کشور آلمان فعالیت می‌کنند.

پزشکی و دندانپزشکی از شغل‌های پردرآمد در آلمان

 

مهندسی

مشاغل مهندسی در رتبه دوم فهرست شغل های پر درآمد در آلمان قرار گرفته‌اند؛ این رشته‌ها از طیف گسترده‌ای برخوردار بوده و از مهندسین برق و مکانیک گرفته تا گرایش‌های مختلف رشته شیمی و هنرمندان رشته معماری در دسته رشته‌های مهندسی در کشور آلمان قرار می‌گیرند.

آلمان به عنوان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و از نظر قدرت اقتصادی یکی از 5 کشور برتر اروپا به حساب می‌آید. بخش اعظم ثروت و شرایط مناسب اقتصادی در کشور آلمان مدیون تلاش‌های صنایع و مهندسانی است که در آن مشغول به کار هستند. همین شرایط باعث شده که رشته‌های مهندسی و علوم پایه از محبوبیت بالایی در آلمان برخوردار باشند و در فهرست شغل های پر درآمد در آلمان نیز قرار بگیرند.

مهندسی از پردرآمدترین شغل‌های آلمان

 

ریاضیات و علوم کامپیوتر

در دنیای امروز برای دستیابی به موفقیت در بازار کار، استفاده از هوش مصنوعی و فضای کار آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در کشور آلمان و سایر کشورهای توسعه یافته، ریاضیات و علوم کامپیوتر به خصوص در زمینه هوش مصنوعی در فهرست شغل های پر درآمد در آلمان قرار گرفته که از محبوبیت بالایی در بین افراد برخوردار هستند.

ریاضی‌دانان، کارشناسان علوم کامپیوتر، متخصصان حوزه فناوری اطلاعات، برنامه‌نویسان، طراحان فضاهای رایانش ابری و تخصص‌های متعددی که در این حوزه وجود دارد در فهرست بهترین و پردرآمد‌ترین مشاغل آلمان قرار دارند.

افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌توانند به صورت میانگین 69 هزار دلار در آلمان درآمد داشته باشند. همچنین افرادی که در زمینه هوش مصنوعی مشغول به فعالیت هستند به صورت سالیانه در حدود 65 هزار یورو درآمد خواهند داشت.

 

روانشناسی و منابع انسانی

یکی دیگر از شغل های پر درآمد در آلمان مربوط حوزه منابع انسانی و روانشناسی است. با توجه به اینکه در کشورهای توسعه یافته افراد به سلامت روان مانند سلامت جسم اهمیت می‌دهند، روانشناسان جزو افرادی هستند که درآمد بالایی از کار خود کسب می‌کنند. در کشورهای صنعتی و مهاجرپذیر مانند آلمان، افراد به صورت فزاینده‌ای با مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی مواجه هستند. به همین دلیل افراد متخصص علم روانشناسی بوده و در شغل‌های وابسته به آن مانند منابع انسانی، علوم تربیتی، مدیریت سازمان و غیره مشغول به کار هستند، از درآمد بالایی برخوردار خواهند بود به طوری که میانگین درآمد آن‌ها به صورت سالانه در حدود 55 هزار یورو است.

 

مدیریت کسب و کار و امور مالی

بدون شک این روزها نام رشته MBA را شنیده باشید؛ این رشته که با نام مدیریت کسب و کار شناخته می‌شود، در جهان پر رقابت امروز از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به تأثیری که در راندمان اقتصادی و بازده مالی سازمان‌ها و کسب و کارها دارد، جزو شغل های پر درآمد در آلمان به حساب می‌آید. سایر مشاغل وابسته به این رشته مانند متخصصان مدیریت مالی (Finance) و حسابداران نیز با میانگین درآمد سالیانه 52 هزار یورو در این فهرست قرار می‌گیرند.

مدیریت کسب و کار و امور مالی از شغل‌های پردرآمد در آلمان

 

زمین شناسی و توسعه پایدار

در کشورهای توسعه یافته مانند آلمان، کارگروه‌های تخصصی در سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی تشکیل شده که از فناوری‌های جدید برای محافظت از کره زمین و توسعه پایدار استفاده می‌کنند. در این کارگروه‌های تخصصی متخصصینی از رشته‌های مختلف مانند زمین‌شناسی، زیست شناسی، محیط زیست، اقلیم و آب و هوا، اقیانوس‌شناسی و غیره حضور دارند. به همین دلیل مشاغل وابسته به این رشته‌ها به دلیل اهمیت محافظت از سیاره زمین جزو شغل های پر درآمد در آلمان به حساب می‌آیند که به طور میانگین در حدود 53 هزار یورو در سال درآمد دارند.

 

سایر شغل های پر درآمد در آلمان

علاه بر مشاغلی که در بالا به عنوان شغل های پر درآمد در آلمان معرفی شد،‌ مشاغل دیگری وجود دارند که با توجه به درآمد میانگین سالیانه در فهرست مشاغل پردرآمد قرار دارند. از جمله این مشاغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علوم سیاسی و اجتماعی
  • آموزش
  • علوم وابسته به تاریخ و فرهنگ
  • تکنسین فنی
  • مراقبت‌های بخش سلامت و بهداشت
  • کارشناس فروش

 

پردرآمدترین صنایع در آلمان کدامند؟

پس از آشنایی با شغل های پر درآمد در آلمان خالی از لطف نیست که با صنایع پردرآمد این کشور نیز آشنا شویم. آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در عرصه صنعت در دنیا شناخته می‌شود و به همین دلیل نبض بازار بسیاری از صنایع پردرآمد را در اختیار دارد. در صورتی که به دنبال سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در بخش‌های صنعتی این کشور هستید، آشنایی با صنایع پر بازده از اهمیت زیادی برخوردار است. از پردرآمدترین صنایع در کشور آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولیدات الکترونیکی
  • بیوتکنولوژی
  • بانکداری
  • هوانوردی
  • داروسازی
  • خودروسازی
  • صادرات عمده

نقطه مقابل این صنایع، مشاغل وجود دارند که در فهرست شغل های پر درآمد در آلمان قرار نمی‌گیرند و شاغلین در آن‌ها در مقایسه با سایر مشاغل نمی‌توانند درآمد بالایی را تجربه کنند. از جمله این مشاغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شغل کارشناس تماس و پشتیبانی تلفنی
  • شغل وابسته به خدمات هتل و رستوران
  • شغل خرده فروشی مواد غذایی
  • شغل وابسته به طراحی و تولید مبلمان
  • شغل فعال در حوزه طراحی و تولید پوشاک و منسوجات

پردرآمدترین مشاغل در شهرهای آلمان

 

پردرآمدترین مشاغل در کدام شهرهای آلمان هستند؟

نکته مهم در مورد کشور آلمان این است که سطح درآمد در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و شهر و استان محل کار از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند بر میزان درآمد افراد شاغل اثر بگذارند. بر همین اساس شکاف دستمزد قابل توجهی بین ایالت‌های فدرال شرقی و غربی در این کشور وجود دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در مورد شغل های پر درآمد در آلمان، پنج ایالتی که از نظر میانگین حقوقی در سطح بالاتری قرار دارند، در بخش غربی آلمان (آلمان غربی سایق) واقع شده‌اند. در این بخش میانگین درآمد سالیانه کارمندان در حدود 42 هزار یورو است در حالی که در بخش شرقی این میزان با حدود 22 درصد کاهش مواجه شده و به 35 هزار یورو در سال کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل برای مهاجرت به آلمان از طریق کاری، اگر به دنبال درآمد بالا هستید، بهتر است ایالت‌های غربیی و شهرهای بزرگ آن را انتخاب کنید. از مهم‌ترین شهرهای این منطقه برای کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هسه (Hesse)
  • بادن وورتنبرگ (Baden-Württemberg)
  • باواریا (Bavaria)
  • هامبورگ (Hamburg)
  • North Rhine-Westphalia

 

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کاری آلمان شرایط - مدارک و مراحل درخواست

 

شرایط استخدام و کاریابی در آلمان چگونه است؟

در خصوص شرایط کاریابی در آلمان باید به این موضوع اشاره کرد که این کشور به عنوان قطب اقتصادی اروپا شناخته می‌شود و فرصت‌ها شغلی زیادی در آن وجود دارد؛ کمبود نیروی انسانی جوان در این کشور باعث شده که مقامات دولتی به دنبال استخدام نیروی انسانی خارجی از سایر کشورها باشند. به همین دلیل افرادی که دارای مهارت خاص باشند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن در یکی از شغل های پر درآمد در آلمان استخدام شده و مشغول به کار شوند. البته که در این روند نقش زبان بسیار پررنگ بوده و در صورتی که افراد روی زبان آلمانی یا انگلیسی تسلط کافی داشته باشند، از شانس بیشتری برخوردار خواهند بود.

اگر قصد سفر به منطقه شینگن و دریافت ویزا توریستی شینگن را دارید می‌توانید با کارشناسان راتاتراول تماس گرفته و از مشاوره رایگان این آژانس مسافرتی استفاده کنید. 

شرایط استخدام و کاریابی در آلمان

 

جمع‌بندی

شرایط اقتصادی کشور آلمان و فضای صنعتی این کشور باعث شده که موقعیت‌های شغلی زیادی وجود داشته باشد که نیاز به نیروی انسانی ماهر و متخصص دارند. همین امر باعث شده که نرخ بیکاری در این کشور از نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا به مراتب کمتر باشد و بسیاری از افراد برای دریافت ویزای کاری، آلمان را در اولویت قرار دهند. شغل های پر درآمد در آلمان بسیار متنوع بوده و در صورتی که افراد از تخصص و مهارت کافی در این مشاغل برخوردار باشند، می‌توانند یک زندگی خوب با رفاه کامل را در این کشور تجربه کنند.

 

سوالات متداول:

شغل های پر درآمد در آلمان کدام است؟

مشاغل پزشکی و دندانپزشکی،‌ مشاغل مهندسی، مشاغل مربوط به ریاضیات و کامپیوتر، مشاغل مربوط به روانشناسی و منابع انسانی، مدیریت کسب و کار و زمین‌شناسی و توسعه پایدار

بیشترین میانگین درآمد در آلمان متعلق به کدام صنایع است؟

تولیدات الکترونیکی، بیوتکنولوژی، بانکداری، هوانوردی، داروسازی، خودروسازی، صادرات

استخدام در آلمان چه شرایطی دارد؟

افرادی که دارای مهارت خاص باشند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن در یکی از شغل های پر درآمد در آلمان استخدام شده و مشغول به کار شوند.





1402/09/07

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن