تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

راهنمای دریافت ویزای شینگن از فرانسه

راهنمای دریافت ویزای شینگن از فرانسه

1402/11/01

بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به کشور فرانسه را دارند باتوجه به ملیت و هدف از ورود باید ابتدا برای ویزای شینگن فرانسه اقدام کنند. فرانسه یکی از محبوب‌ترین و بهترین کشورها در قاره اروپا است که عضو پیمان شینگن است.

این کشور مسافران بی‌حد و مرزی را دارد که بسیاری از افراد آن را خانه ایده‌آل خود می‌دانند. انواع ویزای فرانسه، ثبت و مدارک آن با هم متفاوت است. به همین دلیل برای گرفتن این ویزا مراحلی را باید طی کنید و با فرایند ثبت درخواست ویزای فرانسه و مدارک آن آشنایی داشته باشید؛ پس با ما همراه باشید.

توضیحات کلی در مورد ویزای شینگن فرانسه

ویزای شینگن فرانسه در واقع همان ویزای اقامت کوتاه مدت است که به شخص اجازه می‌دهد به هر یک از کشورهای منطقه شینگن سفر کند. این کشور میزبان رویدادهای علمی بسیاری است. همچنین جایی است که آموزش یکی از ضروری‌ترین عناصر توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور محسوب می‌شود. بنابراین، بسیاری از اتباع خارجی به‌غیر از سفر برای تحصیل و کار برای اقامت و حتی زندگی به فرانسه می‌آیند که باید ویزای فرانسه را تهیه کنند.

این‌که آیا شما نیاز به ویزای فرانسه دارید یا خیر بستگی به ملیت شما دارد و همچنین به این‌که کدام بخش از فرانسه را می‌خواهید دیدن کنید. به‌طور کلی قبل از دریافت ویزا، تحقیقاتی را درباره آن انجام دهید. به این دلیل که نباید قوانین را حتی برای یک روز زیر پا بگذارید.

درصورت عدم رعایت قوانین در هر موقعیتی جریمه‌هایی برای شما در نظر گرفته می‌شود. افرادی که شرایط زیر را داشته باشند برای ورود به سرزمین فرانسه نیازی به اخذ ویزای شینگن ندارند:

  • دارندگان مجوز اقامت فرانسه
  • مقیم قانونی در کشورهای منطقه شینگن
  • دارندگان ویزای خانوادگی و دارندگان ویزای بلند مدت کشورهای اتحادیه اروپا
  • اتباع کشور ایالات متحده آمریکا با هدف تحصیل
  • افراد با پاسپورت یا گذرنامه دیپلماتیک
  • روزنامه نگاران برای مدت اقامت کوتاه
  • اتباع کشورهای آمریکا، استرالیا، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، ونزوئلا با قصد کار

 

توضیحات کلی در مورد ویزای شینگن فرانسه

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن فرانسه

هنگام درخواست ویزای توریستی شینگن فرانسه باید مدارکی را برای مطابقت با شرایط ویزا ارائه دهید که این الزامات ضروری است. این مدارک به عوامل مختلفی مانند نوع ویزای درخواستی، ملیت و وضعیت فعلی شما بستگی دارد.

در طول زمان رسیدگی، کنسولگری ممکن است در موارد شخصی از شما بخواهد اطلاعات یا مدارک بیشتری را ارسال کنید و ممکن است برای مصاحبه با شما تماس گرفته شود. اگر مدارک شما ناقص باشد، سفارت‌ها ممکن است ۵ روز از تاریخ درخواست به شما فرصت دهند تا اسناد گمشده یا ناقص را ارسال کنید.

همچنین، باید دلیل عدم ارسال کلیه مدارک را ذکر کنید. در این‌جا چک لیستی از فایل‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • فرم درخواست ویزای شینگن به‌طور کامل تکمیل و امضا شده باشد.
  • 2 عکس پاسپورتی که به تازگی برای ویزا گرفته شده است.
  • پاسپورت معتبر که بیش از 3 ماه باقی مانده تا انقضای آن تمام شود.
  • برنامه سفر با تاریخ و شماره پرواز که ورود و خروج از کشور را مشخص می‌کند.
  • محل اقامت اقوام و دوستان یا رزرو هتل تایید شده درخواست می‌شود.
  • باید مدرکی ارائه دهید که هزینه درخواست ویزا پرداخت شده است.
  • ارائه سندی برای اثبات این‌که بیمه مسافرتی و پزشکی دارید.
  • اثبات تمکن مالی مانند صورتحساب بانکی که نشان‌دهنده وسایل معیشت کافی باشد.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن فرانسه

 

انواع ویزای شینگن فرانسه

قبل از شروع درخواست ویزای شینگن فرانسه باید بررسی کنید که چه نوع ویزایی نیاز دارید. انواع ویزاهای فرانسه در 3 دسته کوتاه مدت، بلند مدت و ترانزیت جای می‌گیرند. باتوجه به این‌که می‌خواهید برای مدتی وارد فرانسه شوید، می‌توانید برای یکی از انواع ویزاها اقدام کنید. در ضمن اگر می‌خواهید اقامت طولانی‌تر در فرانسه داشته باشید باید برای ویزای ملی فرانسه اقدام کنید.

ویزای کوتاه مدت فرانسه

این نوع ویزا به دارنده اجازه می‌دهد که حداکثر به مدت 3 ماه وارد کشوری در منطقه شینگن شود. این ویزا 2 نوع دارد، یک نوع فقط برای یک بار سفر به فرانسه معتبر است. نوع دیگر آن ویزای مسافرتی است که به مدت ۶ ماه تا ۵ سال اعتبار دارد و اجازه 2 یا چند بار ورود را دارید. امکان تمدید کردن این نوع ویزا وجود دارد؛ البته برای ارسال درخواست جدید باید ۶ ماه صبر کنید. ویزای کوتاه مدت برای اهداف زیر ارائه می‌شود.

  1. سفر توریستی
  2. سفر تجاری
  3. سفر کاری

 

ویزای طولانی مدت فرانسه

اگر قصد دارید اقامت طولانی در فرانسه داشته باشید، باید ویزای طولانی مدت را درخواست کنید که مدت اعتبار این ویزا بین ۳ ماه تا یک سال است. برای دریافت ویزای بلند مدت فرانسه هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و نیازی به ارائه مدرک زبان هم نیست. برای اهداف زیر می‌توانید مدارک پشتیبان و مرتبط با درخواست را فراهم کنید. در ادامه ویزای بلند مدت را درخواست دهید که این اهداف عبارت‌اند از:

اقامت طولانی مدت برای گردش در فرانسه به دلایل شخصی

افرادی که قصد دارند برای مدت طولانی به دلایل شخصی اقامت داشته باشند این نوع ویزا را دریافت می‌کنند. فرد در این کشور هیچ‌ گونه فعالیت حرفه‌ای نمی‌تواند انجام دهد.

 

انواع ویزای شینگن فرانسه

 

انجام یک فعالیت حرفه‌ای

افرادی که قصد دارند برای مواردی مانند استخدام شدن در یک شغل یا خود اشتغالی، دیدار با شریک یا همکار تجاری خود به فرانسه سفر کنند، این نوع ویزا را باید دریافت کنند.

تحصیل در فرانسه

برای دریافت این ویزا افراد باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و در یکی از موسسه‌های آموزشی فرانسه پذیرفته شده باشند.

پیوستن به خانواده

افرادی که قصد دارند بدون دریافت اقامت دائم، اعضای خانواده خود را در فرانسه ملاقات کنند، باید این ویزا را دریافت کنند. در ضمن، عضو خانواده متقاضی باید فرانسوی یا شهروند اتحادیه اروپا یا یک فرد خارجی مقیم فرانسه باشد.

ویزای ترانزیت فرانسه

این نوع ویزا به دارنده این امکان را می‌دهد که به‌صورت کوتاه مدت در فرودگاه فرانسه بماند. ویزای ترانزیت مختص افرادی است که مقصد سفرشان جایی خارج از منطقه شینگن است اما برای سفر به آن‌جا ملزم به عبور از خاک کشور فرانسه هستند. به این ترتیب افرادی که دارای این نوع ویزا هستند حق خروج از محوطه فرودگاه را ندارند.

باتوجه به قوانینی که برای برخی از کشورهای شینگن وجود دارد، اتباع بسیاری از کشورهای مختلف هنگام عبور باید دارای ترانزیت بین‌المللی یا ویزای فرودگاهی باشند. این فرایند مجوزی برای بودن آن‌ها در قلمرو کشور است و به اثبات می‌رساند که فرد قصد ماندگار شدن در این کشور را ندارد. فقط هدف او رسیدن به کشور مقصد است و موقت در خاک فرانسه است.

 

ویزای شینگن فرانسه

 

برای چه اهدافی می‌توانید ویزای شینگن فرانسه را دریافت کنید؟

ویزای شینگن فرانسه رایج‌ترین ویزا برای اروپا است که در واقع یک فرایند بسیار آسان دارد. این ویزا برای خارجی‌هایی صادر می‌شود که مایل به بازدید از فرانسه، سرزمین‌های آن یا سایر کشورهای حوزه شینگن را در کم‌تر از ۹۰ روز دارند. اگر به یکی از اهداف زیر سفر می‌کنید می‌توانید برای ویزای شینگن فرانسه درخواست دهید که این اهداف عبارت‌اند از:

  • برای عبور از فرودگاه فرانسه
  • ملاقات خانوادگی و خصوصی
  • شرکت در جلسات کاری و حرفه‌ای یا یک کنفرانس
  • برای گردشگری
  • ثبت نام در دوره آموزشی کوتاه مدت
  • ثبت نام در دوره کارآموزی
  • برای بازدید از موناکو

چگونه برای ویزای فرانسه اقدام کنید؟

درصورتی که برای ویزای شینگن فرانسه درخواست می‌کنید، باید آن را به سفارت در کشور خود ارسال کنید. با این حال اگر به‌غیر از فرانسه به کشورهای دیگر اروپا سفر می‌کنید باید از سفارت کشوری که بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنید، برای ویزا اقدام کنید. به‌ عنوان مثال اگر در فرانسه زندگی می‌کنید و 2 روز در آلمان، 2 روز در سوئیس هستید، باید به سفارت فرانسه مراجعه کنید. در ادامه به فرایند مراحل درخواست ویزای فرانسه می‌پردازیم.

  1. سفارت مناسب را انتخاب کنید و فرم را با اطلاعات صادقانه و صحیح پر کنید. به ‌خاطر داشته باشید که اطلاعاتی که وارد می‌کنید باید مطابق با سایر اسناد باشد؛ در غیر این صورت درخواست شما رد می‌شود. فراموش نکنید که آن را 2 بار چاپ کنید و در پایان، هر 2 نسخه را امضا کنید.
  2. فایل اسناد را جمع‌آوری کنید؛ همان مدارکی که تا حد زیادی به نوع ویزای فرانسه و هدفی که می‌خواهید وارد شوید بستگی دارد.
  3. در این مرحله به تعیین وقت سفارت بپردازید که می‌توانید در برخی از مواقع به‌صورت آنلاین انجام دهید و آن را رزرو کنید. به این نکته دقت کنید که درصورت عدم رزرو نوبت در مصاحبه پذیرفته نمی‌شوید.
  4. برای مصاحبه برنامه‌ریزی کنید و به‌ موقع در مرکز سفارت یا کنسولگری حاضر شوید. اگر برای چند دقیقه هم تاخیر داشته باشید، قرار ملاقات لغو می‌شود و سعی کنید لباس کمی رسمی‌تر بپوشید.
  5. در این مرحله از گرفتن ویزای شینگن از فرانسه باید در مصاحبه‌ای شرکت کنید که افسر کنسولی در مورد سفر شما و هدف از سفر سوالاتی می‌پرسد. پس از تایید، اطلاعات وارد سیستم می‌شود و یک نسخه پرینت شده از آن را دریافت می‌کنید. بعد از دریافت، مطمئن شوید که تمام جزئیات درست است و فرم را امضا کنید. درضمن متقاضیان زیر سن قانونی باید با سرپرست مراجعه کنند.
  6. هزینه‌ها باید پس از ارسال درخواست ویزا پرداخت شود. پس از پرداخت هزینه، رسیدی دریافت خواهید کرد که باید آن در سایر اسناد ارائه شود. این هزینه‌ها باتوجه به نوع ویزا، سن متقاضی، ملیت و موارد دیگر متفاوت است.

دریافت ویزای شینگن فرانسه چقدر زمان می‌برد؟

درخواست ویزای شینگن فرانسه طی ۵ تا ۲۰ روز بررسی می‌شود. اگر برای ویزای طولانی مدت فرانسه درخواست داده باشید، بین ۱۵ تا ۲۰ روز یا در برخی مواقع 2 ماه طول می‌کشد تا پاسخ دریافت کنید. درصورتی که برای ویزای کوتاه مدت برای بازدید از سرزمین‌ها و مجموعه‌های خارج از کشور فرانسه درخواست می‌کنید، زمان آن ۵ روز تا ۳ هفته است. باتوجه به این موارد متقاضیان باید زمان‌بندی و برنامه‌ریزی لازم، برای اقدام را به عمل آورند. به‌طور کلی زمان اخذ ویزای شینگن به موارد زیر بستگی دارد:

  • زمان حرکت متقاضی
  • تعداد درخواست‌های ویزای ارسال ‌شده به سفارت
  • زمان درخواست ویزا
  • سرعت اجرای فرایند توسط سفارتخانه

چند بار می‌توانید با ویزای شینگن وارد فرانسه شوید؟

درصورتی که ویزای شینگن فرانسه داشته باشید، اجازه دارید وارد شوید. آزادانه در داخل سفر کنید و هیچ کنترل مرزی در این منطقه برای شما وجود ندارد. ویزای فرانسه بر اساس زمان‌های مجاز ورود به شینگن و تعداد کشورهایی که یک فرد مجاز به ورود آن است به شرح زیر دسته‌بندی می‌شود.

  1. ویزاهای فرانسه با یک بار ورود، ویزاهایی هستند که به دارنده آن اجازه می‌دهد یک بار وارد منطقه شینگن شود. با خروج از منطقه شینگن اعتبار ویزا به پایان می‌رسد.
  2. ویزای مولتی ویزاهایی هستند که دارنده آن مجاز است چندین بار وارد فرانسه و سایر کشورهای حوزه شینگن شود.
  3. (LTV) ویزاهای با اعتبار سرزمینی محدود است که به دارنده آن اجازه بازدید از هیچ کشوری به‌جز شینگن فرانسه را نمی‌دهد.

 

هزینه دریافت ویزای شینگن فرانسه

درصورت رد ویزای شینگن فرانسه چه کاری می‌توانید انجام دهید‌؟

درصورت رد ویزای شینگن فرانسه می‌توانید درخواست ارزیابی مجدد را به سفارت فرانسه ارسال کنید. اگر دلایل محکمی برای باور ناعادلانه بودن رد ویزا دارید، باید چنین درخواستی را انجام دهید.

تجدید نظر علیه تصمیم باید 2 ماه از روز امتناع به زبان فرانسه و مدارک پشتیبان ضمیمه پرونده ارسال شود. نتایج تجدید نظر می‌تواند رد مستقیم یا رد غیرمستقیم شود. متقاضی می‌تواند برای لغو آن تصمیم در کم‌تر از 2 ماه در دادگاه اداری نانت (فقط درصورتی که ویزا رد شده باشد) درخواست تجدید نظر کند.

آیا می‌توانید ویزای شینگن خود را در فرانسه تمدید کنید؟

 شما می‌توانید ویزای شینگن فرانسه را تمدید کنید اما فقط در موارد استثنایی که حقایق جدید و دلایل خاصی پس از ورود به فرانسه به وجود آمده باشد. بسته به نوع ویزایی که دارید باید درخواست تمدید را به مقاماتی ارسال کنید.

استان‌ها یکی از این مقامات است که برای ویزاهای الصاق شده روی پاسپورت‌های معمولی است. این استان‌ها تنها مراجع ذیصلاح برای تمدید مدت اقامت هستند. همچنبن، وزارت امور خارجه برای ویزاهایی که روی گذرنامه‌های دیپلماتیک، رسمی، خدماتی یا ویژه الصاق می‌شوند، ذیصلاح است.

راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

به‌طور کلی لیتوانی از جمله راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن است. اگر این امکان را دارید می‌توانید برای سفر به کشورهای زیر برنامه‌ریزی کنید تا شانس خود را برای دریافت ویزا به حداکثر برسانید. این ویزا به شما اطمینان کافی را می‌دهد که طی ۹۰ روز به هر یک از ۲۷ کشور شینگن سفر کنید. جدول زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای افرادی باشد که قصد دریافت ویزای راحت را برای سفر دارند.

نام کشور

نرخ درخواست‌ها

لیتوانی

98.۷ درصد

استونی

۹۸.۴ درصد

فنلاند

98.۳ درصد

بلژیک

۱۶.۹ درصد

مالت

۱۴.۸ درصد

پرتقال

10 درصد

نروژ

۸.۷ درصد

اطلاعاتی در مورد هزینه ویزای شینگن فرانسه

علاوه‌بر کودکان زیر ۶ سال برخی از افراد از پرداخت هزینه ویزا معاف هستند. به‌ عنوان مثال دانش آموزان و معلمان همراه در طول سفر مدرسه، دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک و یکی از اعضای خانواده یک تبعه اتحادیه اروپا و محققانی که برای انجام تحقیقات علمی سفر می‌کنند.

در ضمن، اگر ازطریق یک آژانس خصوصی ویزا را درخواست کنید، باید مبلغی بیش از هزینه استاندارد پرداخت کنید. چه ویزای شما تایید شده باشد یا نه هزینه ویزا غیرقابل استرداد است. هر گونه هزینه خدمات اضافی که توسط آژانس‌ها انجام شده است هم غیرقابل برگشت است.

هزینه ویزای شینگن را به واحد پول کشوری که از آن درخواست می‌کنید باید پرداخت کنید. به‌ عنوان مثال اگر در ایالات متحده درخواست می‌کنید هزینه را به دلار آمریکا باید بپردازید. ویزاهای یک بار ورود یا چند بار ورود همه هزینه یکسانی دارند.

بنابراین، اگر فردی ویزای ۷ روز دریافت کند یا متقاضی دیگری هم ویزای ۹۰ روزه دریافت کند، هر 2 باید هزینه یکسانی را پرداخت کنند. در کل این هزینه بسته به وضعیت شما، مدت اقامت، سن، ملیت و موارد دیگر متفاوت است.

سخن پایانی

فرانسه سرزمینی که در اروپای غربی قرار دارد؛ یکی از تاثیرگذارترین کشورها در جهان است. برای دریافت ویزای شینگن فرانسه باید وقت سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور محل اقامت خود را تعیین کنید. مدارک مورد نیاز را ارسال کنید و درصورت تایید به این کشور سفر کنید.

در واقع همه اتباع خارجی که تمایل به ورود فرانسه را دارند، باید بتوانند اسناد قانونی را ارائه دهند. این مدارک مربوط به‌ دلایل سفر کردن، وسایل حمایتی و ترتیبات اقامت خود در مرز است. از امتیازات داشتن ویزای شینگن این است که می‌توانید با آن وارد سایر کشورهای حوزه شوید.

 

 

سوالات متداول

ویزای شینگن فرانسه چیست؟

مسافرانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید ویزای اقامت کوتاه مدت را تهیه کنند که به آن ویزای شینگن فرانسه می‌گویند. دریافت ویزا باتوجه به ملیت و هدف از ورود آن‌ها انجام می‌شود.

مدت زمان صدور ویزای شینگن فرانسه چقدر است؟

درخواست‌های ویزا معمولاً طی ۲۰ روز بررسی می‌شوند. البته درصورت زیاد بودن پرونده‌های درخواست ویزا این مدت ممکن است تا ۴۵ روز هم زمان ببرد.

انواع ویزای شینگن فرانسه را نام ببرید؟

باتوجه به نیاز و شرایط خود قبل از درخواست باید بررسی کنید که به چه نوع ویزایی نیاز دارید. در کل 3 نوع ویزا برای درخواست وجود دارد که ویزای بلند مدت، کوتاه مدت و ترانزیت است.

آیا می‌توان ویزای شینگن را در فرانسه تمدید کرد؟

بله اما در موارد استثنایی به دلایل خاصی که بعد از این‌که به فرانسه وارد شدید به وجود آمده است؛ می‌توانید آن را به مقاماتی درخواست کنید.





1402/11/01

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن