تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

راهنمای دریافت ویزای شینگن از لهستان

راهنمای دریافت ویزای شینگن از لهستان

1402/11/08

لهستان کشوری در قلب اروپا است که به دلیل درآمد بالا، فرهنگ غنی، مالیات پایین، کیفیت بالای خدمات درمانی، اجاره‌ خانه مقرون به صرفه و بازار کار مناسب توانسته در سال‌های اخیر توجه افراد خواهان مهاجرت به قاره‌ی اروپا را به خود جلب کند. از طرفی دیگر لهستان یکی از راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن است؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت یا سفر به این کشور را دارید با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ آژانس مسافرتی راتاتراول همراه باشید.

اطلاعات کلی در مورد لهستان

لهستان کشوری در شمال دریای بالتیک است که با آلمان، چک، اوکراین و بلاروس مرز مشترک داشته و به دلیل آثار تاریخی ارزشمند خود همواره مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا بوده است. جالب است بدانید که لهستان پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه‌ی اروپا است که با وجود هزینه‌های پایین زندگی، اقتصاد پویا و آزاد و دانشگاه‌های برتر با شهریه‌های پایین شرایط مناسبی را برای افرادی که به دنبال ویزای لهستان و زندگی در این کشور هستند، فراهم کرده است.

 

اطلاعات کلی در مورد لهستان

 

سایر اطلاعات مورد نیاز در مورد این کشور در جدول زیر درج شده است:

نام کشور لهستان به انگلیسی poland
پایتخت ورشو
زبان رسمی لهستانی
واحد پول زلوتی
نوع حکومت ریاست جمهوری
زبان های رایج روسی، اسلاوی و انگلیسی
جمعیت بیشتر از 40 میلیون نفر
پیش شماره 0048

 

چه افرادی باید ویزای شینگن لهستان دریافت کنند؟

افرادی که در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند برای ورود به کشور لهستان و سایر کشورهای منطقه‌ی شینگن باید ویزا دریافت کنند:

  • شهروندان کشورهایی که توافقنامه آزادسازی ویزا با کشورهای منطقه شینگن ندارند.
  • شهروندان کشورهایی که توافقنامه آزادسازی ویزا با کشورهای منطقه شینگن دارند، اما قبلاً اجازه‌ی ورود آن‌ها به لهستان و سایر کشورهای منطقه‌ی شینگن رده شده است.

 

انواع مختلف ویزای شینگن لهستان

در حال حاضر ۲۶ کشور عضو عهدنامه شینگن هستند که براساس آن با گرفتن ویزای یکی از این ۲۶ کشور می‌توان به سایر کشورهای عضو نیز سفر کرد. البته باید بدانید که انواع مختلف ویزای شینگن لهستان وجود دارد که شما باید برحسب نیاز خود به سراغ دریافت بهترین گزینه بروید:

 

ویزای نوع A

این ویزای لهستان مناسب افرادی است که می‌خواهند از کشورهای عضو پیمان شینگن به کشورهایی که در این عهدنامه نیستند، سفر کنند. در حقیقت اگر قصد دارید پرواز خود را در این کشور تغییر دهید باید درخواست این ویزا را ارسال کرده و بعد از دریافت آن هم صرفاً مجاز به ماندن در منطقه‌ی حمل و نقل فرودگاهی این کشور هستید و نمی‌توانید از آن خارج شوید.

 

ویزای نوع B

اتباع کشورهایی که عضو عهدنامه شینگن نیستند و می‌خواند به کشورهای عضور سفر کنند می‌توانند به سراغ دریافت این نوع ویزا بروند. البته توجه کنید که این ویزا فقط ۵ روز اعتبار دارد؛ بنابراین دریافت آن برای افرادی که به صورت زمینی یا هوایی از کشورهای عضو منطقه‌ی شینگن عبور می‌کنند، مناسب است.

 

انواع مختلف ویزای شینگن لهستان

 

ویزای نوع C

نوعی ویزای لهستان کوتاه مدت است که به اشخاص دارنده اجازه می‌دهد به مدت سه ماه در این کشور اقامت کنند. افراد با اهداف مختلفی می‌توانند این ویزا را درخواست دهند که متداول‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • بازدید از اعضای خانواده یا دوستان: شما با دریافت این ویزای شینگن لهستان می‌توانید به دوستان یا اعضای خانواده‌ی خود در این کشور سر بزنید. البته در صورتی که دعوت‌‌نامه داشته باشید شانس پذیرش ویزای شما به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.
  • دلایل پزشکی: در صورتی که نیازمند دریافت خدمات پزشکی در کشور لهستان هستید می‌توانید با دریافت ویزای نوع C در این کشور اقامت کرده و تحت درمان قرار بگیرید.
  • گردشگری:‌ بسیاری از افراد با هدف بازدید از جاذبه‌های گردشگری به دنبال دریافت ویزای توریستی شینگن لهستان هستند.
  • فعالیت‌های بازرگانی و تجاری: هدف بعضی از مسافران از درخواست این نوع ویزا سفر به قصد انجام فعالیت‌های بازرگانی و تجاری در این کشور است.

 

ویزای نوع D

این نوع ویزا، ویزای بلند مدت کشور لهستان است که به نام ویزای ملی نیز شناخته شده و برای افرادی که می‌خواهند بیشتر از یک سال در این کشور تحصیل کرده یا قصد اقامت دائم و سرمایه‌گذاری دارند، مناسب است.

 

ویزای دیپلماتیک لهستان

همان‌طور که مشخص است این نوع ویزای لهستان مختص ورود مقامات رسمی و کارکنان دولتی بوده و امکان استفاده از آن برای اهداف توریستی و تجاری وجود ندارد.

 

ویزای دیپلماتیک لهستان

 

ویزای کاری لهستان

شما با دریافت ویزای کاری کشور لهستان می‌توانید حداکثر به مدت ۳ سال در این کشور کار کرده و زندگی کنید؛‌ البته دریافت این ویزا نیازمند گرفتن دعوت‌نامه‌ی همکاری از سمت کارفرما است.

 

ویزای الحاق به همسر

در صورتی که می‌خواهید به همسر خود که اقامت یا ویزای لهستان را دارد، ملحق شوید یکی از روش‌هایی که می‌توانید پیگیری کنید دریافت ویزای الحاق به همسر است.

 

ویزای سرمایه‌گذاری لهستان

این نوع ویزای شینگن لهستان به افرادی که اقدام به ثبت شرکت در این کشور یا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، داده خواهد شد. مدت اعتبار اقامت شما بعد از دریافت ویزا سه ساله خواهد بود. در صورتی که بتوانید این ویزا را به مدت ۵ سال تمدید کنید، می‌توانید اقامت دائم این کشور را تقاضا کنید.

 

شرایط کلی دریافت ویزای لهستان

 

شرایط کلی دریافت ویزای لهستان

در حال حاضر در عموم کشورهای دنیا از جمله لهستان شرایط نسبتاً دشواری برای صدور ویزای شهروندان ایرانی وجود دارد. با این حال شرایط عمومی و کلی که باید رعایت کنید به شرح زیر هستند:

 

گردش حساب

مبالغ ورودی و خروجی به حساب‌های شما و تعداد تراکنش‌ها در سه ماهه‌ی آخر باید مطابق با نظر افسرهای ویزای این کشور باشد. متأسفانه معیار مشخصی برای گردش حساب وجود نداشته و افسران در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

تمکن مالی

هر شخص برای دریافت ویزای لهستان باید بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تمکن مالی داشته باشد که این مبلغ در حساب متقاضیان بلوکه نمی‌شود. توجه کنید فرم تمکن مالی شما باید به یورو صادر شده و مهر و امضای مدیر شعبه‌ی صادرکننده هم بر روی آن درج شده باشد.

 

دعوت‌نامه

در صورتی که اعضای خانواده، دوستان یا شرکتی بخواهد برای شما دعوت‌نامه ارسال کند باید در متن آن به محل اقامت شما، مدت زمان اقامت، زمان سفر و رابطه‌ای که دارید اشاره کرده و تمامی این موارد را به دقت مشخص کند.

 

تاریخچه سفر

یکی از فاکتورهایی که می‌تواند نظر مثبت افسران این کشور را در مورد صدور ویزای شینگن لهستان جلب کند، داشتن تاریخچه سفر است؛ چرا که به این ترتیب مطمئن می‌شوند که شما صرفاً با اهداف توریستی وارد این کشور شده و بعد از پایان مدت زمان تعیین شده هم به کشور خود برمی‌گردید.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لهستان چیست؟

حال که با انواع ویزای شینگن لهستان و شرایط عمومی دریافت ویزای این کشور آشنا شدیم، باید ببینیم که برای طی کردن این فرآیند به چه مدارکی نیاز خواهیم داشت. مدارک مورد نیاز شما برای دریافت ویزای شنیگن لهستان شامل موارد زیر است:

  • کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت شناسایی
  • ارائه مدارک مالی و شغلی
  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل و امضای فرم مربوط به درخواست ویزای لهستان
  • دعوت‌نامه سازمان برگزارکننده کنفرانس در صورت سفر به این کشور با هدف شرکت در جلسات مختلف
  • کپی ویزای سایر کشورها در طی سه سال گذشته
  • برنامه سفر
  • بلیط رفت و برگشت
  • کپی صفحات یک تا پنج گذرنامه جدید و یک تا ده گذرنامه‌ی قدیمی
  • تأییدیه رزرو هتل در کشور لهستان
  • بیمه معتبر مسافرتی
  • یک قطعه عکس جدید و رنگی در ابعاد ۵.۳ در ۵.۴

 

مشاوره رایگان 

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لهستان

 

مراحل کلی دریافت ویزای لهستان

  1. تهیه‌ی مدارک مورد نیاز و ترجمه آن‌ها به زبان انگلیسی توسط دارالترجمه‌های رسمی
  2. ارائه‌ی مدارک ترجمه شده به سفارت به همراه پرداخت هزینه‌ی کامل سفر
  3. انتظار برای دریافت پاسخ از سفارت
  4. بررسی مدارک شما توسط افسران سفارت در مدت دو تا چهار هفته
  5. ارسال پاسخ مثبت یا منفی به آدرس ایمیل شما توسط سفارت کشور لهستان

نکته: در صورت رد شدن درخواست شما باید بین دو تا چهار ماه صبر کرده و مجدداً مراحل دریافت ویزای شینگن لهستان را طی کنید.

 

نکات مهم در مورد دریافت ویزای شینگن لهستان

  • حتماً در مدت زمان تعیین شده در سفارت حاضر شوید.
  • در صورت همراه نداشتن مدارک لازم افسران سفارت به صداقت شما شک خواهند کرد.
  • فرم‌های خود را پرینت کرده و با خودکار آبی پر کنید.
  • به دلیل شلوغی سفارت بهتر است روند کار خود را دو تا سه ماه زودتر پیگیری کنید.
  • در صورت داشتن ظاهری عصبی و بحث کردن با افسران احتمال رد شدن شما افزایش می‌یابد.
  • از آنجایی که امکان درخواست مصاحبه‌ی حضوری از طرف سفارت وجود دارد بهتر است حتماً لباس‌هایی مرتب و رسمی بپوشید.
  • شما باید برای هر شخص به صورت جداگانه فرم پر کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب با انواع ویزای شینگن لهستان، شرایط کلی و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای این کشور آشنا شدیم. همان‌طور که ملاحظه کردید لهستان یکی از راحتترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن است که مهاجرت، کار و تحصیل در آن می‌تواند فرصت‌های گوناگونی را در اختیار شما قرار دهد. البته بهتر است همواره در پروسه دریافت ویزا از کمک کارشناسان ماهر و حرفه‌ای راتا تراول استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن‌های 02186074495  و 02186074687 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

۱. آیا با دریافت ویزای شینگن لهستان می‌توان به سایر کشورهای عضو این پیمان سفر کرد؟

بله؛ شما با دریافت ویزای لهستان می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنید.

۲. مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن لهستان چیست؟

مدارک اصلی مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی لهستان شامل دو قطعه عکس، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، بلیط رفت و برگشت و مدرک اثبات تمکن مالی در زمان اقامت در کشور لهستان است.

۳. راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن کدام است؟

لهستان یکی از راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن محسوب می‌شود.

۴. زبان رسمی کشور لهستان چیست؟

زبان رسمی این کشور لهستانی است، با این حال زبان‌های روسی، اسلاوی و انگلیسی هم در لهستان رایج هستند.

۵. انواع ویزای شینگن لهستان شامل چه مواردی است؟

در متن به صورت کامل به انواع ویزای شینگن لهستان اشاره شده است.

 

 





1402/11/08

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن