تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

چگونه از سفارت آلمان در تهران وقت بگیریم؟

چگونه از سفارت آلمان در تهران وقت بگیریم؟

1402/11/04

آلمان از کشورهای پرطرفدار برای سفر و مهاجرت است. این کشور توسعه‌یافته با فرهنگ متنوع، اقتصاد پیشرفته و سیستم تحصیلی برجسته مقصدی جذاب است. همچنین، با تاریخ و فرهنگ غنی، آلمان دارای شهرهای تاریخی و طبیعتی زیباست که گردشگران را از سرتاسر جهان شیفته خود می‌کند. آلمان فرصت‌های شغلی زیادی ارائه می‌دهد که آن را به مقصدی برتر برای مهاجرت کاری نیز تبدیل می‌کند. این کشور از مقاصد محبوب برای سفر، تحصیل و مهاجرت است و سالانه هزاران ایرانی به آن سفر می‌کنند. ازآنجاکه سفر به این کشور نیازمند دریافت ویزای شینگن است. گرفتن وقت سفارت آلمان نیز برای سفری نیز برای سفری خاطره‌انگیز و موفق از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران

از تاریخ 30 مرداد 1402 (معادل 21 اوت 2023)، فرآیند نوبت‌دهی و گرفتن وقت سفارت آلمان برای درخواست ویزا تغییر کرده است:

  • متقاضیان می‌بایست نوبت‌دهی خود را از طریق سامانه نوبت‌دهی موجود در وب‌سایت سفارت آلمان در تهران (Terminvergabesystem) انجام دهند.
  •  متقاضیان باید در لیست انتظار سفارت ثبت‌نام کنند و از طریق ایمیل تأییدیه‌ای دریافت خواهند کرد.
  •  تعیین نوبت جهت درخواست روادید به شرکت خدمات‌رسان ویزامتریک واگذار می‌شود. نوبت‌دهی تنها بر اساس ترتیب زمانی ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود.
  • به‌محض انتساب نوبت جهت درخواست روادید، اطلاعات مربوطه از طریق ایمیل توسط شرکت خدمات‌رسان ویزامتریک به متقاضیان ارسال خواهد شد.
  • هزینه رزرو نوبت باید از پیش‌پرداخت شود و این مبلغ در هنگام درخواست روادید به شما عودت داده می‌شود.

 

مدارک موردنیاز دریافت وقت سفارت آلمان(جدول)

مدارک موردنیاز برای گرفتن وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای شینگن به شرح زیر است:

گذرنامه دارای حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ ورود به منطقه شینگن با حداقل دو صفحه خالی

گذرنامه

هزینه تعیین وقت سفارت آلمان معادل 13 میلیون ریال است که باید در وجه شرکت خدمات‌رسان ویزامتریک واریز شود. این مبلغ پس از درخواست و تأیید وقت مصاحبه باز پس داده می‌شود.

هزینه تعیین وقت

شماره کارت مورد استفاده جهت پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت و تاریخ انتقال وجه

اطلاعات تراکنش

این مدارک تنها برای گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران برای ویزای شینگن است و باید کلیه مدارک لازم را مطابق با دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت ویزامتریک به‌دقت تکمیل و جهت ارائه به سفارت آماده کنید.  با توجه به اینکه در این مسیر افراد سودجوی بسیاری هستند که برای اینکه از دریافت ویزای خود مطمان شوید، ییشنهاد می‌کنیم مقاله  همه چیز درباره ی ویزای جعلی شینگن‌ را بخوانید.

 

مراحل دریافت وقت سفارت آلمان در تهران

مراحل اخذ وقت سفارت آلمان در تهران

ابتدا به سایت سفارت آلمان به آدرس https://teheran.diplo.de/ مراجعه کنید. در بخش خدمات گزینه رواید و سفر را انتخاب کنید. از بین دو نوع رواید برای اقامت کوتاه‌مدت (حداکثر 90 روز، برای مقاصد گردشگری یا تجاری) یا اقامت بلندمدت (بیش از 90 روز، برای مقاصد تحصیلی، اشتغال یا پیوست به خانواده) روادید مورد نظر خود را انتخاب کنید. ویزای کوتاه‌مدت «شینگن» و بلندمدت «ملی» نامیده می‌شود و روند گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران برای هر کدام از آن‌ها به این شرح است:

 

مراحل دریافت وقت ویزای کوتاه‌مدت شینگن

اگر قصد گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران برای ویزای شینگن، اقامت‌های کوتاه‌مدت را دارید. در بخش «می‌خواهید درخواست روادید بدهید؟​​​​​​​» فرم درخواست را دانلود کرده و نسبت به تکمیل آن اقدام کنید. برگه‌ راهنمای مرتبط با هدف از سفرتان را بیابید و همه‌ی مدارک لازم برای ارائه‌ی درخواست را تهیه کنید و بر روی گزینه دریافت نوبت کلیک کنید. برای دریافت وقت سفارت فرم درخواست نوبت Appointment waiting list Schengen-visa) ) را پر کنید. پس از ثبت‌نام، یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد.

پس از حدود 30 دقیقه، یک ایمیل تأییدیه به همراه اطلاعات دیگر برایتان ارسال می‌شود. لطفاً این ایمیل را چک کنید و مطمئن شوید که اطلاعات خود را به‌صورت کامل و صحیح وارد کرده‌اید. در فاصله 2 تا 6 هفته قبل از زمان مصاحبه، یک ایمیل دیگر از سفارت آلمان در ایران دریافت خواهید کرد. این ایمیل حاوی زمان مصاحبه‌تان است. اگر در مدت 7 روز پس از دریافت ایمیل مصاحبه وقت مصاحبه‌تان را تأیید نکنید، وقت سفارت شما باطل خواهد شد. در روز مصاحبه در مرکز ویزامتریک با مدارک کامل حضور پیدا کنید تا پرونده شما به جریان بیفتد.

 

مراحل دریافت وقت ویزای ملی

این ویزا برای اقامت‌های طولانی، بیش از ۹۰ روز شامل موارد پیوستن به خانواده، ازدواج، اشتغال به کار، تحصیلات دانشگاهی و پژوهش و ورود مجدد به آلمان می‌شود. امور ویزاهای مربوط به اشتغال به کار و تحصیل از طریق ویزامتریک و سایر موارد مستقیماً از بخش نوبت‌دهی سفارت (Terminvergabesystem) انجام می‌شود. ویزای اشتغال به کار نیاز به گفتن وقت ندارد و می‌توانید  بدون تعیین وقت قبلی  درخواست خود را به ویزامتریک ارائه بدهید؛ اما متقاضیان اقامت دانشجویی و پژوهشی (فرصت مطالعاتی، دوره‌ی دکترا، دستیار علمی، دوره کارشناسی ارشد، دوره کارشناسی) باید برای خود و همه‌ی اعضای خانواده که آن‌ها را به آلمان همراهی می‌کنند، از ویزامتریک وقت بگیرند.

برای مواردی که نیاز به تعیین نوبت (New Appointment) وجود دارد مانند ویزای پیوستن به خانواده و یا ازدواج در آلمان پس از پر کردن اطلاعات مورد نیاز روالی مطابق نوبت‌دهی ویزای کوتاه‌مدت وجود دارد. به این شکل که پس از ثبت‌نام موفق، شما 2 ایمیل دریافت خواهید کرد: ظرف 30 دقیقه ایمیل تأییدیه حاوی شماره پیگیری و  حدود 4 هفته پیش از وقت مصاحبه ایمیل مربوط به وقت سفارت آلمان جهت مصاحبه، حاوی تاریخ و ساعت قراری که برای شما در نظر گرفته شده و همچنین لینک تأیید و لغو قرار برای شما ارسال می‌گردد.

 

ساختمان سفارت آلمان در تهران

 

سفارت آلمان در تهران و نحوه تعیین وقت

سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران در خیابان فردوسی شماره 324-320 واقع شده و برای تعیین وقت بازدیدکنندگان در بخش روادید، ساعات کاری خود را تنها با تعیین وقت قبلی تعیین می‌نماید. ساعات کاری این بخش از روزهای یک‌شنبه تا پنج‌شنبه، از ساعت 06:45 صبح تا 14:30 دقیقه بعدازظهر است. تعیین وقت مصاحبه ویژه و فوری تنها در موارد خاص و استثنایی بشردوستانه یا پزشکی طی 5 روز کاری اعطا می‌گردد و در موارد دیگر برای گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران و ارسال درخواست ویزا، می‌بایست از طریق سایت سفارت اقدام کرده و با شرکت خدمات‌رسان ویزامتریک در ارتباط باشید تا درخواستتان بررسی شود. این روند تعیین وقت به‌منظور مصاحبه و رسیدگی به درخواست‌ها را ساده‌تر می‌کند.

 

معرفی ویزامیتریک

شرکت ویزامتریک (رهیاب گذر آرتا) شرکتی خارجی است که با دریافت مجوزهای لازم از سفارت آلمان و وزارت امور خارجه در زمینه دریافت مدارک و نوبت‌دهی برای متقاضیانی که قصد دریافت ویزای شینگن آلمان را دارند فعالیت می‌کند، این شرکت خدماتی طرف قرارداد سفارت بوده و از سال ۱۳۹۷ در ایران اقدام به ارائه خدمات به متقاضیان ویزا نموده است. همچنین، این شرکت امکان رزرو خدمات ویژه نیز فراهم کرده و هزینه‌های اضافی متفاوتی را برای این خدمات ارائه می‌دهد. سفارت تنها با این شرکت خدمات‌رسانی با آدرس https://www.visametric.com/iran/Germany همکاری دارد و سایر صفحات اینترنتی که ادعا می‌کنند که تحت نظر شرکت ویزامتریک هستند و از افراد درخواست هزینه برای وقت سفارت آلمان می‌کنند، هیچ ارتباطی با سفارت یا شرکت ویزامتریک ندارند.

نحوه تعیین وقت ویزا متریک

نحوه تعیین وقت ویزامتریک سفارت آلمان در تهران

از سال ۱۳۹۷ سفارت آلمان با شرکت خدماتی ویزامتریک (VISAMETRIC) جهت مشتری‌مداری بیشتر و تسهیل ارائه درخواست روادید اقامت کوتاه‌مدت تا حداکثر 90 روز در آلمان (روادید شینگن)، همکاری خود را آغاز کرد؛ اما به‌مرورزمان این اقدام علیرغم مزایای خود سیستم نوبت‌دهی را دچار مشکل کرد. به‌نحوی‌که نوبت‌ها پس از اعلام زمان نوبت‌دهی در یک چشم به هم زدن پر می‌شدند و افراد سودجوی زیادی شروع به فروختن نوبت‌ها کردند که خودش مزیدی بر علت شد که پروسه گرفتن وقت سفارت آلمان از ویزامتریک به امری چالش‌برانگیزتر تبدیل شود. ازاین‌رو مجدداً از اواخر تابستان ۱۴۰۲، نوبت‌دهی از طریق سفارت آلمان در تهران انجام می‌شود و سایر کارهای مربوطه همچنان توسط ویزامتریک انجام می‌شود.

 

آدرس و تلفن ویزامتریک

آدرس: خیابان بهشتی _خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا)_ نبش خیابان بیست و یکم _ ساختمان شیراز _ شماره ۱۳۷ _ طبقه ۱ کدپستی: 1513933134

شماره تماس: ۸۸۷۰۰۳۴۳

روزهای کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 30: ۸ الی ۱۶:۳۰ 

 

هزینه‌های خدمات ویزامتریک

ویزامتریک بابت خدمات متفاوتی که ارائه می‌دهد هزینه‌ای مطابق زیر دریافت می‌کند:

هزینه گرفتن وقت ویزای شینگن

13.000.000 ریال برای هر نفر

هزینه گرفتن وقت ویزای ملی

13.000.000 ریال برای هر نفر

هزینه رزرو قرار ملاقات برای تائید و تصدیق مدارک

1۰.000.000 ریال برای هر نفر

هزینه ویزا (به‌صورت نقدی یورو) برای شهروندان ایرانی و سایر کشورها

0-6 سال

0 یورو

6 -12 سال

40 یورو

بالای 12 سال

80 یورو

هزینه هماهنگی ویزامتریک (به‌صورت نقدی)

29.4 یورو

هزینه خدمات VIP (به‌صورت نقدی)

75 یورو

پر کردن فرم درخواست

هر نفر 10 یورو

عکس بیومتریک

هر نفر 8 یورو

خدمات فتوکپی، فکس، چاپ

هر صفحه 30 سنت

تحویل پاسپورت توسط پیک

9 یورو به ازای هر نفر

خدمات اطلاع‌رسانی

اس ام اس (1 یورو برای هر متقاضی)

ایمیل (رایگان)

تلفن (3 یورو برای هر متقاضی)

تصدیق مدارک

۸ یورو

کپی برابر اصل

۱۱ یورو

هزینه ویزا برای شهروندان آلبانی، آذربایجان، ارمنستان، بوسنی، گرجستان، کیپ ورد، مقدونیه، مولداوی، مونته‌نگرو، روسیه، صربستان، اوکراین برای کودکان زیر ۶ سال رایگان و برای افراد بالای ۶ سال 35 یورو است.

 

نکات مهم وقت سفارت آلمان

نکات مهم وقت سفارت آلمان

  • پس از گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران، در روز و ساعت تعیین شده در دفتر ویزامتریک حضور پیدا کنید.
  • پذیرش مدارک و دریافت انگشت‌نگاری در شعبه ویزا متریک صورت گرفته و سپس به سفارت آلمان ارسال می‌گردد.
  • زمان دریافت مدارک تا برگشت پاسپورت برای ویزای شینگن به ویزامتریک سه هفته است.
  • درخواست‌های ویزای ملی حداقل به 6 تا 8 هفته برای پردازش نیاز دارند.
  • متقاضیانی که برای بار اول تقاضای ویزای شینگن می‌دهند باید خودشان شخصاً برای ثبت اطلاعات بیومتریک شامل انگشت‌نگاری ده انگشت و عکس حضور داشته باشند.
  • انگشت‌نگاری برای بچه‌های زیر 12 سال لازم نیست.
  • اطلاعات بیومتریک برای پنج سال قابل‌دسترسی خواهد بود و طی این پنج سال متقاضی می‌تواند خودش دیگر برای ارائه مدارک مراجعه نکند.
  • در صورت کسری مدارک یا نیاز به مدارک تکمیلی سفارت به شما اطلاع‌رسانی کرده و ایمیل می‌فرستد، پس ایمیل خود را در این مدت مرتب چک کنید.
  • رزرو قرار ملاقات گروهی تا 6 نفر امکان‌پذیر است و مبلغ آن باید به‌صورت یکجا به‌حساب ویزامتریک واریز گردد.
  • امکان ابطال و تغییر وقت سفارت آلمان وجود ندارد و هزینه شما هم در صورت از دست دادن نوبت، عودت داده نخواهد شد.

 

سخن آخر

آژانس مسافرتی راتا تراول در تمام مراحل ذکر شده در بالا در کنار متقاضیان است و در صورت تمایل متقاضیان، وقت سفارت آلمان در تهران را گرفته و همراهی می کند تا تمام مدارک کامل شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره  02186074687 تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان این مرکز بهره گیرید. 

 





1402/11/04

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن