تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

همه چیز درباره ی ویزای جعلی شینگن‌

همه چیز درباره ی ویزای جعلی شینگن‌

1402/09/05

کشورهای حوزه شینگن کشورهای توریستی محبوبی هستند. مردم از سراسر جهان در تمام طول سال برای تعطیلات و حتی تجارت به این کشورها هجوم می‌آورند. مردم برای ویزا شینگن از چپ، راست و مرکز درخواست می‌کنند. اما این محبوبیت باعث ایجاد ویزای جعلی شینگن نیز می‌شود؛ بنابراین، باید بدانید که چگونه می‌توان ویزای تقلبی شینگن را اصل  آن تشخیص داد تا توسط افرادی که به دنبال استفاده از محبوبیت جهانی ویزای شینگن هستند فریب نخورید.

ما اینجا هستیم تا شما را از شر کلاهبرداران نجات دهیم و نحوه شناخت ویزای جعلی شینگن را از اصل آن یاد بگیرید پس در ادامه با ما همراه باشید.

  مراقب ویزای جعلی شینگن باشید

از آن جایی که سفر خارجی در کنار تمام شیرینی‌هایی که دارد یک فرایند بسیار پیچیده است که به‌راحتی انجام نمی‌شود. با تمام تلاشی که در فرایند درخواست انجام می‌دهید، بدون ذکر تمام پولی که به‌سختی به دست آورده‌اید برای هزینه‌های درخواست ویزای شینگن، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که متوجه شوید ویزای جعلی شینگن دارید. بسیاری از مردم در ناامیدی خود به منابع غیرقابل‌اعتماد برای دریافت ویزای شینگن متکی هستند. این امر به‌ویژه در مورد افرادی که درخواست ویزای آنها رد شده است صادق است و متأسفانه، چنین مواردی در حال افزایش بوده است، بنابراین، شما باید در مورد ویزای جعلی شینگن دقت بیشتری داشته باشید.

برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری مهاجرت، وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی جعلی را شناسایی کنید و بدانید اگر اطلاعات نادرست بدهید چه اتفاقی می‌افتد؛ بنابراین، آیا جعل ویزای شینگن مواجهه شده‌اید و یا ویزای شما طبق اصول و مقررات صحیح است؟ خوب، برای شما خوش‌شانسی است، ما تمام نکاتی را می‌گویم تا اطمینان حاصل کنید که می‌دانید هنگام تعیین اینکه آیا ویزا را از یک کلاهبرداری دریافت کرده‌اید یا یک شرکت مهاجرت صادقانه، به چه نکاتی توجه کنید.

تشخیص ویزای جعلی شینگن از ویزای اصلی

اگر قصد سفر به کشورهای منطقه شینگن را برای مقاصد کاری، تفریحی یا سرمایه‌گذاری دارید، ضروری است که برای اطمینان از تجربه‌ای روان و بدون دردسر، ویزای قانونی دریافت کنید. ازآنجایی‌که افراد بیشتری برای ویزا درخواست می‌کنند، به دلیل افزایش کلاهبرداری‌های ویزا، تشخیص بین نسخه‌های اصلی از ویزای تقلبی شینگن سخت‌تر شده است.

اگرچه اکثریت مهاجران غیرقانونی در اتحادیه اروپا به‌اصطلاح ویزاهایی هستند که با ویزای شینگن وارد می‌شوند تا پس از انقضای ویزای شینگن غیرقانونی شوند، اما این روش مهاجرت غیرقانونی تنها در مطالعات مرزی و مهاجرت تاکنون موردتوجه کمی قرار گرفته است.

انواع رایج تقلب در ویزای شینگن

  • ارائه مدارک جعلی برای درخواست ویزای شینگن
  • قایم‌کردن حقایقی که فرد را از گرفتن ویزا محروم می‌کند، مانند سابقه کیفری متقاضی
  • فروش، قاچاق، یا انتقال ویزاهای معتبر دیگر
  • ارائه نادرست دلایل درخواست ویزا و ایجاد جعل، یا تغییر ویزا.

دلایل متداول مجرمان برای تقلب در ویزا شینگن

  • قاچاق مهاجران غیرقانونی به کشورهای حوزه شینگن
  • فرار از تعقیب قضایی در کشوری دیگر
  • قاچاق مواد مخدر و عملیات تروریستی و کمک به سایر جرایم.

همه چیز درباره لیبل ویزای شینگن از لیبل اصلی شینگن تا تقلبی و جعلی

لیبل ویزای شینگن یک سند مسافرتی محسوب می‌شود با چسباندن این لیبل در گذرنامه شما درواقع مجوز سفر به کشورهای حوزه شینگن برای شما صادر می‌شود. یادتان باشد که پاسپورتتان حتماً باید دوبرگه خالی برای چسباندن لیبل ویزا شینگن را داشته باشد، این دوبرگه خالی یکی برای مهر ورود و خروج و دیگری برای چسباندن ویزا است.

در لیبل ویزای شینگن اطلاعات زیادی اعم از تعداد دفعات مجاز ورود به کشور مقصد، مدت‌زمان مجاز برای اقامت و کشور صادرکننده ویزا ذکر شده است. معمولاً افراد زیادی در خواندن این برچسب دچار دردسر می‌شوند؛ اما یکی دیگر از راه‌های شناخت ویزای جعلی شینگن شناخت همین لیبل ویزا است. از آن جایی که هر لیبل ویزای شینگن دارای شناسه ردیابی است شما می‌توانید در سایت سفارت مربوط و یا سایت VFS از اصالت ویزای خود باخبر شوید.

همه چیز درباره ی ویزای جعلی شینگن

اطلاعات برچسب ویزا شینگن

برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده باید با موارد ذکر شده در لیبل ویزای شینگن آشنا شوید:

شماره‌سریال

جای قرارگیری این شماره‌سریال در بالای برچسب ویزا و سمت راست است. شماره‌سریال لیبل ویزای شینگن ۹ رقمی است و تمام این ۹ رقم بدون تکرار ذکر می‌شوند.

کشورهایی که می‌توانید با این ویزا سفر کنید

این قسمت مربوط به کشورهایی است که شما می‌توانید با داشتن این ویزا به آنجا سفر کنید. اگر کلمه شینگن نوشته شده بود شما می‌توانید به کل کشورهای منطقه شینگن بروید در غیر این صورت فقط مجاز به رفتن به کشورهایی هستید که نام اختصاری آن آورده شده باشد.

تاریخ شروع اعتبار ویزا

تاریخ شروع بازه اعتبار ویزا یعنی شما از این تاریخ می‌توانید وارد منطقه شینگن شوید و تاریخ هم به میلادی است.

تاریخ اتمام اعتبار ویزا

مفهوم این قسمت لیبل ویزا شینگن این است که حداکثر تا این تاریخ مجاز به اقامت در حوزه شینگن هستید این تاریخ هم مثل تاریخ قبلی به میلادی است.

مدت‌زمان اقامت

در این قسمت مدت اقامت به‌روز است؛ یعنی اینکه اگر عدد ۱۰ نوشته شده باشد؛ یعنی شما ۱۰ روز می‌توانید با این ویزا در شینگن بمانید‌. یادتان باشد که روز ورود و خروجتان هم در این بازه حساب می‌شود.

نوع ویزا شینگن

در این قسمت نوع ویزای شما A,B,C,D مشخص می‌شود.

تعداد دفعات ورود

تعداد دفعاتی که شما مجوز ورود به کشورهای شینگن را دارید در این قسمت آورده می‌شود. ویزای یک‌بار ورود با عدد ۱ دو بار ورود یا دبل با عدد ۲ و چند بار ورود را با MULT بیان می‌کنند.

نام شهر صادرکننده ویزا

شهری که سفارت آن وظیفه صدور ویزا را برعهده دارد در قسمت دیگری نوشته می‌شود.

تاریخ صدور ویزا

تاریخی که ویزای شما صادر شده نیز در قسمتی از لیبل ثبت می‌شود.

شماره پاسپورت دارنده ویزا

شماره پاسپورت متقاضی به طور کامل و دقیق در لیبل ذکر می‌شود.

نام و نام خانوادگی دارنده ویزا

نام و نام خانوادگی متقاضی به طور کامل و جامع با تمام پسوند و پیشوندها ذکر می‌شود.

محل ماشین‌نویسی اطلاعات ویزا

در پایین لیبل تمامی اطلاعات ویزای شینگن به‌صورت ماشین‌نویسی ثبت می‌شود.

نوع کاربری ویزا

یکی دیگر از اطلاعاتی که در لیبل ویزا شینگن می‌توانید بررسی کنید نوع کاربری ویزا از جمله ویزای توریستی و یا تجاری.

چرا ویزای جعلی شینگن ایجاد می‌شود؟

ازآنجایی‌که نیاز به ویزای شینگن باتوجه‌به تعداد گردشگران هر ساله افزایش می‌یابد، بسیاری از افراد درگیر کلاهبرداری می‌شوند.

موارد مختلفی از جعل ویزای قدیمی و فروش آنها به قیمتی کمتر از قیمت ویزای معمول وجود داشته است.

مردم به این دام می‌افتند که اولاً متوجه نمی‌شوند کدام یک ویزای جعلی شینگن و کدام اصلی است و همچنین به این دلیل که قیمت ارزان‌تری برای آن می‌گیرند وسوسه می‌شوند و درنهایت گرفتار این دردسرها می‌شوند.

ویزای شینگن اصلی در مقابل جعلی و  نحوه تشخیص آن

ویزا یک سند قانونی از طرف دولت است. بااین‌حال، نمایندگان ویزای جعلی اغلب محتوا یا طرح‌های ویزای اصلی را برای فریب متقاضیان کپی می‌کنند. در اینجا نکات ضروری برای بررسی اینکه آیا شما ویزای اصلی و یا ویزای جعلی شینگن را وجود دارد.

فونت ویزا را بررسی کنید

 کسانی که اسناد را جعل می‌کنند معمولاً اشتباه می‌کنند که فونت‌ها ناهموار و حروف سراسری هستند. در ویزای اصلی، کلمات از همان فونت هستند و هیچ تناقضی در حروف چاپ شده وجود ندارد. بااین‌وجود، در ویزای جعلی شینگن، شما متوجه استفاده متناقض از فونت‌ها و حروف در سراسر آن خواهید شد.

به دنبال اشتباهات املایی، نگارشی یا سایر اشتباهات باشید.

ویزای واقعی هیچ‌گونه خطای و اشتباهی چه از نظر املایی یا نگارشی به‌دور است اگر هرگونه اشتباه دستوری در ویزای خود دیدید به واقعی بودن آن شک کنید.

شماره ویزای شینگن خود را چک کنید

شماره ویزای شینگن شما این در گوشه سمت راست‌بالای برچسب ویزای شما وجود دارد.

بررسی اطلاعات مهم

اگر ویزای شینگن به شما اعطا شده است، چندین اطلاعات مهم روی برچسب ویزا وجود دارد. اطلاعات برچسب ویزا به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارائه شده است حتماً آن‌ها را بررسی کنید.

اشتباه در نام خانوادگی Water Marked

 راه دیگری برای بررسی ویزای جعلی شینگن استفاده از واترمارک است. در سند اصلی، کلمه چاپ شده "نام خانوادگی" روی ویزا، نام خانوادگی متقاضی را لغو می‌کند. بااین‌حال، این واترمارک روی کلمه "نام خانوادگی" در ویزای تکراری قرار دارد.

توجه به هولوگرام

ویزای شینگن اصل داری یک هولوگرام معتبر است که درست بالای عکس سمت چپ جاگذاری شده است. بر روی هولوگرام شکل کره جهان ترسیم شده که به‌راحتی می‌توانید آن را ببینید. یکی از راه‌های مهم شناخت ویزای جعلی شینگن از اصل آن اصالت همین هولوگرام است. مطمئن شوید از هرگونه خراش و عیب و ایرادی به‌دور است. هرگونه خرابی و عوض‌شدن شکل آن نشانه‌ای از جعلی بودن ویزای شما است و باید به اصل بودن آن شک کنید.

البته احتیاط بهتر از درمان است، بنابراین علاوه بر نکاتی برای تشخیص ویزای جعلی شینگن گفتیم، بهترین راه برای اطمینان از اصل و اصالت ویزا این است که:

خودتان از طریق دایرکتوری تجویز شده توسط دولت کشور موردنظر برای آن درخواست دهید. این معمولاً از طریق سفارت یا کنسولگری کشور که ویزا صادر می‌کند و سایر مراکز درخواست ویزا انجام می‌شود.

برای درخواست ویزای خود از وب‌سایت رسمی مهاجرت کشور استفاده کنید.

از یک ارائه‌دهنده خدمات ویزا قابل‌اعتماد، شناخته شده، تعیین شده توسط دولت و ثبت شده استفاده کنید.

جلوگیری از جعل ویزای شینگن

جلوگیری از کلاهبرداری ویزا شینگن

مراقب  کلاهبرداری‌های ویزا باشید. اپراتورهای غیرقانونی هستند که پول شما را می‌گیرند و ویزای جعلی به شما می‌دهند.

ویزای جعلی هنگام ورود شما شناسایی نخواهد شد. در برخی موارد، ممکن است بتوانید یک ویزای واقعی در فرودگاه بخرید. شما فقط پولی را که پرداخت کرده‌اید از دست خواهید داد. در موارد دیگر، ممکن است شما متهم به تلاش برای ورود غیرقانونی به کشور شوید. ممکن است دستگیر یا زندانی شوید.

در صورت دریافت ویزای جعلی شینگن چه باید کرد؟

اگر مشکوک هستید که قربانی کلاهبرداری شده‌اید، آن را به پلیس محلی خود و مرکز مبارزه با کلاهبرداری این چنینی گزارش دهید. اگر ویزای جعلی شینگن برای شما صادر شده است، در اینجا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید بر اساس نتایج جستجو انجام دهید: با نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری کشور موردنظر تماس بگیرید مشکل را گزارش کنید و کمک بخواهید. آنها می‌توانند بررسی کنند که آیا جعل ویزای شینگن رخ‌داده است یا خیر.

برای جلوگیری از هرگونه خطا درباره جعل ویزای شینگن چه مراحلی باید طی شود تا ویزای شما آماده شود؟

مرحله 1: قبل از درخواست بررسی کنید

قبل از شروع درخواست خود، بررسی کنید که آیا به ویزا برای کدام کشور نیاز دارید اگر چنین است، کجا می‌توانید برای آن درخواست دهید. به دنبال اطلاعات باشید و بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر. این پورتال به شما کمک می‌کند تا اطلاعات موردنیاز خود را قبل از ارسال درخواست ویزا به‌صورت آنلاین جمع‌آوری کنید.

مرحله 2: مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید

برای درخواست ویزای شینگن به چندین مدرک نیاز دارید. هر کدام یک از آنها به هدف شما از سفر بستگی دارد. این موضوع را فراموش نکنید که ممکن است نیاز به ترجمه اسناد به زبان‌های دیگری غیر از فرانسوی یا انگلیسی باشد.

قبل از تأیید اعتبار و چاپ درخواست خود، از شما خواسته می‌شود یک حساب شخصی ایجاد کنید که شامل آدرس ایمیل شما باشد تا فرم نیمه یا کاملاً تکمیل شده خود را ذخیره کنید. پس از این مرحله، لیست مدارک موردنیاز را دریافت کرده و فرصت رزرو نوبت خود را خواهید داشت.

مرحله 3: قرار ملاقات بگذارید

هنگامی که تمام مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای شینگن خود را دارید، در VFS Global قرار ملاقات بگذارید. مطمئن شوید که زمان کافی را قبل از تاریخ سفر خود برای تعیین قرار ملاقات برای بررسی درخواست خود در نظر گرفته‌اید. حداکثر 6 ماه قبل از سفر می‌توانید برای ویزای خود اقدام کنید. حداکثر 45 روز قبل از سفر خود درخواست دهید.

در بیشتر موارد، خدمات کنسولی از ارائه‌دهندگان خدمات خارجی برای پذیرش متقاضیان ویزا و جمع‌آوری مدارک آنها استفاده می‌کند. بااین‌وجود، خدمات کنسولی به طور کامل مسئول رسیدگی و تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های ویزا هستند.

مرحله 4: به قرار ملاقات خود بروید

با درخواست خود به‌قرار ملاقات بروید به‌قرار ملاقات خود در VFS Global بروید و تمام مدارک موجود در چک‌لیست خود را از مرحله 2 به همراه خود چک لیست با خود همراه داشته باشید.

ارائه‌دهنده خدمات (کنسولگری) شما را دریافت می‌کند، درخواست شما را بررسی می‌کند، هزینه ویزا را دریافت می‌کند، داده‌های بیومتریک شما (عکس و اثر انگشت) را جمع‌آوری می‌کند و پاسپورت و کپی تمام مدارک پشتیبان شما را نگه می‌دارد تا آنها را به کنسولگری ارسال کند. معمولاً روند درخواست ویزا در مرکز ویزا تقریباً 20 دقیقه طول خواهد کشید.

مرحله 5: پاسپورت خود را جمع آوری کنید یا برای شما ارسال کنید

حالا زمان پیگیری درخواست شما و گرفتن پاسپورت شما فرارسیده است.  پس از بررسی درخواست شما یک ایمیل دریافت خواهید کرد. ایمیل نمی‌گوید که آیا درخواست شما موفق بوده است یا خیر. می‌توانید پاسپورت خود را دریافت کنید یا برایتان ارسال کنید. اگر درخواست شما تایید شد، ویزا به صفحه‌ای در پاسپورت شما چسبانده می‌شود.

مرحله 6: برای سفر خود آماده شوید

زمانی که پاسپورت شما برای دریافت از مرکز ویزا که در آن درخواست داده‌اید آماده شد به شما اطلاع داده می‌شود. درخواست‌های ویزا معمولاً ظرف 15 روز بررسی می شود. در صورت موجه بودن بررسی درخواست، این مدت در موارد خاص تا 45 روز قابل تمدید است.با ویزای شینگن خود می توانید به یکی دیگر از کشورهای شینگن سفر کنید. هنگام خروج و ورود باید ویزا را نشان دهید.

چرا ویزای دیجیتال امن‌تر از ویزای کاغذی خواهد بود؟

این واقعیت که ویزا بر روی کاغذ صادر می‌شود، آن را در برابر کلاهبرداری و سرقت که خطراتی برای امنیت اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند آسیب‌پذیرتر می‌کند. ویزای دیجیتال یک رکورد الکترونیکی در سیستم اطلاعات ویزا خواهد بود و بنابراین ویزا دیگر هیچ ویژگی فیزیکی قابل دست‌کاری نخواهد داشت.

از دیگر مزایای دیجیتالی‌شدن ویزای شینگن این است که ویزای صادر شده در قالب دیجیتال به‌عنوان بارکد دوبعدی با امضای رمزنگاری در دسترس خواهد بود. هدف بارکد دوبعدی کاهش جعل و تقلب با جایگزینی استیکرها است.

جمع‌بندی

اگر برای درخواست ویزا شینگن آماده‌اید یا قبلاً درخواست کرده‌اید و منتظر تأیید هستید، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. متقاضیان ویزا اغلب خدمات را از نمایندگان ویزا یا مشاوران مهاجرت دریافت می‌کنند، بااین‌حال، همه نمایندگان یا آژانس‌ها واقعی و قابل‌اعتماد نیستند. نمایندگان جعلی اغلب متقاضیان را با تحویل ویزای جعلی شینگن یا تکراری به آنها گمراه می‌کنند. ازآنجایی‌که آنها نمایندگان ثبت شده نیستند، نمی‌توانند شما را در مورد روند واقعی راهنمایی کنند و بلکه شما را با چنین فعالیت‌های غیراخلاقی و غیرقانونی علاف می‌کنند تا به‌راحتی از شما درآمد کسب کنند. ازاین‌رو، شما باید از چنین نمایندگانی خودداری کنید و باید تا آنجا که می‌توانید اطلاعاتی در مورد سند ویزای خود و مراحل مربوط به دریافت آن کسب کنید. در اینجا چند نکته کلیدی برای تشخیص اصل بودن یا نبودن ویزای شینگن آورده شده است.





1402/09/05

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن