تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

5 تا از گرمترین شهرهای کانادا برای سفر در زمستان

5 تا از گرمترین شهرهای کانادا برای سفر در زمستان

1402/09/18

کشور کانادا به سرمای بیش از اندازه‌ی هوای خود در فصل زمستان شهرت دارد. قسمت‌های شرقی این کشور در این فصل می‌توانند دمایی بین ۵- تا ۲۰- درجه سانتی‌گراد را به همراه بارش‌های سنگین برف تجربه کنند؛ البته همه‌ی بخش‌های کانادا اینطور نیست. اگر قصد مهاجرت یا سفر به این کشور را دارید و به دنبال گرمترین شهرهای کانادا در فصل زمستان هستید باید به سراغ شهرهایی بروید که در نزدیکی آمریکا قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با شهرهای گرم کانادا تا انتهای این مطلب از وبلاگ آژانس مسافرتی راتا با ما همراه باشید.

 

وضعیت آب و هوا در کشور کانادا

اگر از دسته افرادی هستید که تصور می‌کنید همه‌ی قسمت‌های کانادا آب و هوایی خشن دارند؛ بهتر است تغییر عقیده دهید. حقیقت این است که کانادا بعد از روسیه پهناورترین کشور دنیا محسوب می‌شود و ضمن گسترش از اقیانوس آرام تا اطلس، پنج منطقه‌ی زمانی متفاوت را نیز پوشش می‌دهد.

با توجه به این مسئله نمی‌توان آب و هوای این کشور را با یک کلمه‌ی کلی توصیف کرد؛ چرا که مناطق شمالی آن به دلیل نزدیکی به قطب اقلیمی سرد و دمایی معمولاً زیر صفر دارند. در مقابل در بخش‌های جنوبی و استان‌های هم‌جوار با آمریکا وضعیت کاملاً متفاوت است؛ به طوری که دما در بخش‌هایی مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا حتی به بیشتر از ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

 

گرمترین شهرهای کانادا

همان‌طور که اشاره کردیم شهرهایی که در مجاورت مرز آمریکا قرار دارند در مقایسه با مناطق شمالی آب و هوای معتدل‌تری داشته و به همین جهت هم در فهرست پربازدیدترین و پررونق‌ترین شهرهای این کشور قرار دارند. با توجه به این مسئله گرمترین شهرهای کانادا را می‌توان به صورت زیر معرفی کرد:

۱. شهر ابوتسفورد (Abbotsford) در استان بریتیش کلمبیا

یکی از گرمترین شهرهای کانادا در زمستان، ابوتسفورد واقع در استان بریتیش کلمبیا است که از غرب با ونکوور،‌ از شمال با میشن، از شرق با چیلی ویک و از جنوب با واشنگتون آمریکا مرز مشترک دارد. ابوتسفورد بعد از تورنتو و ونکوور بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا محسوب شده و اقتصاد آن نیز به باغ‌های میوه و محصولات لبنی گوناگون آن وابسته است.

متوسط دما در این شهر ۱۵.۱ درجه‌ی سانتی‌گراد بوده و تعداد روزهای یخبندان در آن فقط ۲۰۸ روز است. در حقیقت همین شرایط آب و هوایی ایده‌آل باعث رونق گرفتن صنعت کشاورزی در ابوتسفورد شده است؛ به طوری که تنوع بسیاری بالایی در محصولات سبز این ناحیه وجود دارد.

جالب است بدانید که تابستان‌های ابوتسفورد گرم و خشک‌تر از سایر فصل‌ها و زمستان‌های آن نیز بارانی و معتدل هستند. البته ممکن است برف سنگین هم در این ناحیه ببارد، اما به هیچ‌عنوان این بارش طولانی نمی‌شود.

 

 ابوتسفورد از گرمترین شهرهای کانادا

 

۲. شهر ویندزور (Windsor) در استان انتاریو

در بخش جنوب غربی انتاریو، در کرانه‌ی جنوبی رودخانه دیترویت ویندزور قرار گرفته که در حقیقت جنوبی‌ترین شهر کانادا محسوب می‌شود. ویندزور هم یکی از گرمترین شهرهای کانادا با متوسط دمای ۱۴.۴ درجه‌ی سانتی‌گراد بوده که آب و هوای آن از نوع مرطوب قاره‌ای است.

شما می‌توانید در فصول بهار و پاییز آب و هوای لذت‌بخش و مطبوعی را در مقایسه با زمستان و تابستان تجربه کنید؛ اما باید بدانید که ویندزور در معرض طوفان‌ها و گردبادهای بزرگ و سهمگین نیز قرار دارد که می‌توانند ضمن نامناسب کردن وضعیت آب و هوا، سیل هم به همراه داشته باشند.

هزینه‌های زندگی در این شهر در مقایسه با سایر بخش‌های کانادا مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و با حقوق کاملاً معمولی نیز می‌توان از پس آن‌ها برآمد. در صورتی که قصد تحصیل در این شهر را دارید باید بدانید که هزینه‌ی تمام شده برای شما با توجه به رشته‌ی تحصیلی متفاوت خواهد بود.

 

ویندزور از گرمترین شهرهای کانادا

 

۳. شهر ویکتوریا (Victoria) در استان بریتیش کلمبیا

ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا و هفتمین شهر پرجمعیت کانادا است که در سال ۱۸۴۳ توسط اولین گروه از مهاجران به افتخار ملکه ویکتوریا به این نام خوانده شد. آب و هوای بسیار مناسب برای رشد گیاهان باعث شده تا عنوان شهر باغ‌ها را به ویکتوریا اختصاص دهند؛ در کنار این مسئله تکنولوژی پیشرفته نیز منجر به قرارگیری این شهر در بین ۲۰ شهر مناسب برای زندگی با کیفیت بالا شده است.

ویکتوریا ۳۰۸ روز از سال را بدون باران سپری کرده و در مجموع وضعیت آب و هوای آن در فصول مختلف سال به شرح زیر است:

  • بهار: در این زمان عمده‌ی شهرهای کانادا پوشیده از برف هستند؛ در حالی که ویکتوریا زودتر از سایر شهرها و در بعضی از موارد در ماه فوریه به استقبال بهار می‌رود.
  • تابستان: این فصل در ویکتوریا بسیار دلنشین به همراه نسیم‌هایی است که از سمت دریا می‌وزند؛ به همین جهت بیشتر مردم تمایل دارند عمده‌ی زمان خود را با گردش در فضای باز سپری کنند.
  • پاییز: در اواخر ماه سپتامبر فصل پاییز از راه رسیده و با رنگ‌های زیبا و درخشان خود مناظر خارق‌العاده‌ای را در ویکتوریا ایجاد می‌کند.
  • زمستان: ویکتوریا از گرمترین شهرهای کانادا در این فصل بوده که پایین‌ترین میزان بارش را نیز به خود اختصاص داده است؛ بنابراین افرادی که از سرماهای سوزان فراری هستند می‌توانند با خیال راحت ویکتوریا را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کنند، جایی که خبری از سرمای استخوان‌سوز و بارش‌های بسیار سنگین برف نیست.

 

ویکتوریا از گرمترین شهرهای کانادا

 

۴. شهر سنت کاترینز (St. Catharines) در استان انتاریو

سنت کاترینز بزرگ‌ترین شهر در منطقه‌ی نیاگارا استان انتاریو بوده که در نزدیکی مرز ایالت متحده واقع شده است. آب و هوای منحصر به‌فرد قاره‌ای که متأثر از دریاچه‌های انتاریو و آبشار نیاگارا است باعث شده تا این شهر در رتبه‌ی ششم گرمترین شهرهای کانادا قرار بگیرد.

در حقیقت این شهر در فصل زمستان هم از دمای مطلوبی برخوردار بوده به طوری که متوسط دما در این زمان حدود ۱ درجه‌ی سانتی‌گراد بوده که در شب تا ۶- نیز کاهش می‌یابد. البته در بعضی از روزهای زمستان برف‌های سنگین باریده و وزش باد نیز مکرر اتفاق می‌افتد.

سنت کاترینز از گرمترین شهرهای کانادا

 

۵. شهر کلونا (Kelowna) در استان بریتیش کلمبیا

در جنوب استان بریتیش کلمبیا در دره‌ی اوکاناگان و بر روی دریاچه‌ی بسیار زیبای آن شهر تماشایی و جذاب کلونا قرار گرفته است. این شهر در بین گردشگران به مکانی برای لذت بردن از طبیعت، عکاسی، کایاک سواری، موج‌سواری، فلای‌برد، فیلم‌برداری، شنا در دریاچه و تفریحاتی از این دست شهرت دارد.

دمای هوا در کلونا در ۲۶ روز از سال به حدود ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد یا بالاتر می‌رسد؛ به همین جهت از گرمترین شهرهای کانادا است که در رتبه‌ی اول بیشترین روزهای گرم قرار دارد. این آب و هوای مطلوب به همراه تفریحات گسترده باعث شده تا سالانه حدود دو میلیون گردشگر از آن بازدید کنند.

جالب است بدانید که کلونا از معدود شهرهای کشور کانادا است که دما در آن در هر سه فصل سال بالاتر از صفر درجه‌ی سانتی‌گراد باقی می‌ماند. در مجموع این شهر

  • در هر سال بیشتر از دو هزار ساعت روز آفتابی دارد.
  • وزش باد ملایم در کانادا عمدتاً در کلونا اتفاق می‌افتد.
  • دمای متوسط رو به بالای آن در فصول مختلف باعث آسایش و راحتی گشت و گذار در طبیعت شده است.
  • بارندگی برف در این شهر بیشتر در ماه‌های دسامبر و ژانویه اتفاق می‌افتد.
  • متوسط بارندگی سالانه در کلونا ۳۸۰ میلی‌متر است.

کلونا از گرمترین شهرهای کانادا

 

۶. شهر هالیفاکس (Halifax) در استان نوا اسکوشیا

هالیفاکس مرکز استان دریایی نوا اسکوشیا یکی دیگر از گرمترین شهرهای کانادا در زمستان است که حدود ده درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. در حقیقت علت اصلی شهرت این مکان در بین مهاجران و گردشگران زیبایی بی‌نظیر و بی‌همتای این شهر بوده که شامل کوه‌های برتون، طبیعت‌ زیبا و بی‌نظیر،‌ مناظر اقیانوسی و دریاچه‌های خارق‌العاده است.

زمستان‌های هالیفاکس معتدل هستند اما احتمال بارش باران و تغییر سریع آب و هوا در آن وجود دارد. به‌علاوه قرارگرفتن این شهر در منطقه‌ای مه آلود باعث شده تا کمتر در معرض نور آفتاب قرار گرفته و مردم حدود ۱۰۰ روز را در هوایی مه آلود سپری کنند.

هالیفاکس از گرمترین شهرهای کانادا

 

۷. شهر ونکوور (Vancouver) در استان بریتیش کلمبیا

ونکوور یکی از بهترین و گرمترین شهرهای کانادا برای زندگی است که از غرب به اقیانوس اطلس، از جنوب به آمریکا، از شمال به کوهستان‌هایی زیبا و از غرب به دشت‌هایی پهناور منتهی می‌شود. کیفیت بالای زندگی در این شهر در کنار آب و هوای مناسب آن باعث شده تا سالانه حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر به آن مهاجرت کنند.

برخلاف شرق کانادا که آب و هوایی متغیر و سخت دارد؛ آب و هوای ونکور معتدل و اقیانوسی است به طوری که تغییرات دمایی چشمگیری در طول زمستان و تابستان به چشم نمی‌خورد. برای مثال در فصل زمستان دما به ندرت به پایین‌تر از صفر رسیده و تابستان‌های آن نیز خیلی گرم نمی‌شوند. البته نباید از بارش فراوان باران در این شهر غافل شوید.

ونکوور از گرمترین شهرهای کانادا

 

۸. کلگری (Calgary) در استان آلبرتا

بزرگ‌ترین شهر در استان آلبرتا که از غرب با بریتیش کلمبیا، از شرق با ساسکاچوان و از شمال با سرزمین‌های شمال غربی همسایه بوده، کلگری است. کلگری که لقب دروازه‌ی ورودی به کوه‌های راکی را به خود اختصاص داده در کنار مناظر زیبا و دل‌انگیز خود یکی از گرمترین شهرهای کانادا نیز محسوب می‌شود.

این شهر در ارتفاع ۱۰۴۸ متری از سطح دریا قرار گرفته و آب و هوای آن در مجموع خشک با رطوبت پایین است. کلگری در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بیشترین تعداد روزهای آفتابی را داشته و تابستان‌های آن هم معمولاً گرم و خشک هستند.

در زمان سرمای هوا خورشید همچنان برفراز آسمان کلگری می‌درخشد؛ به همین دلیل دما فقط در چند هفته به زیر ۱۰- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. جالب است بدانید که میزان بارندگی در این شهر نیز پایین بوده و عمده‌ی بارش سالانه آن هم به شکل برف در زمستان می‌بارد.

کلگری از گرمترین شهرهای کانادا

 

بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا

حال که با گرمترین شهرهای کانادا آشنا شدیم باید ببینیم که کدام شهرهای این کشور از نظر وضعیت آب و هوا (با در نظر گرفتن سایر معیارها) در شرایط بهتری قرار دارند؛ چرا که صرفاً توجه کردن به فاکتوری مثل گرمای هوا ممکن است به تنهایی کافی و مناسب نباشد.

در جدول زیر فهرستی از بهترین شهرهای کانادا برای سفر با توجه به میزان بارش سالانه و تعداد روزهایی با دمای بالای صفر و بیشتر از بیست درجه آورده شده است:

شهر

حداکثر بارش در یک سال

تعداد روزها با دمای بالای صفر درجه

تعداد روزها با دمای بالای بیست درجه

شهر بورلینگتون - انتاریو

۷۶۳.۲۷

۲۳۹.۰۲

۱۲۵.۳۲

شهر تورولد - انتاریو

۷۵۶.۴

۲۳۹.۷

۱۱۵.۳

شهر آکسبریج - انتاریو

۷۲۸.۷

۲۲۰.۸۳

۱۱۸.۷۴

شهر وان - انتاریو

۶۹۷.۰۱

۲۱۱.۷۴

۱۱۶.۷۷

شهر میسیساگا - انتاریو

۷۲۳.۱

۲۴۲.۴۳

۱۰۲.۷۸

شهر تورنتو - انتاریو

۷۱۴.۰۲

۲۶۴.۳۹

۱۱۷.۲۳

شهر برامپتون - انتاریو

۶۸۱.۵۹

۲۲۸.۷

۱۲۲.۲۶

شهر لامینگتون- انتاریو

۸۱۴.۲۳

۲۴۶.۰۷

۱۲۳.۶۷

شهر اوکویل - انتاریو

۷۲۵.۶۳

۲۲۱.۷

۱۰۷.۱۸

شهر کینگزویل - انتاریو

۸۱۴.۳

۲۴۶.۱

۱۲۳.۷

 

شهرهای کانادا با کمترین میزان یخبندان در طول سال

فاکتور دیگری که می‌توانید برای انتخاب بهترین شهر برای سفر یا مهاجرت انتخاب کنید، تعداد روزهای یخبندان در طول سال است. در جدول زیر می‌توانید شهرهای کانادا با کمترین میزان یخبندان را مشاهده کنید:

شهر

تعداد روزهای یخبندان در طول یک سال

ویندزور استان انتاریو

۳۹

تورنتو استان انتاریو

۳۸

کلگری استان آلبرتا

۳۸

سنت کاترینز استان انتاریو

۳۸

هالیفاکس استان نوا اسکوشیا

۳۸

کلونا استان بریتیش کلمبیا

۲۸

ابوتسفور استان بریتیش کلمبیا

۵

ونکوور استان بریتیش کلمبیا

۳

ویکتوریا استان بریتیش کلمبیا

۱

 

سخن پایانی

کانادا در مجموع آب و هوایی سخت و خشن دارد؛ به همین جهت عمده‌ی جمعیت آن در شهرهای مرزی با آمریکا که از وضعیت بهتری برخوردار هستند زندگی می‌کنند؛ چرا که در عین داشتن آب و هوایی مناسب، از وضعیت اقتصادی بهتری نیز برخوردار هستند. در این مطلب با گرمترین شهرهای کانادا آشنا شدیم، البته در نظر گرفتن این فاکتور به تنهایی برای انتخاب مناسب‌ترین شهر برای دریافت ویزای توریستی کانادا و یا سکونت مناسب نیست و باید به عوامل دیگر نیز توجه کنید.  

 

سوالات متداول

گرمترین شهر کانادا در فصل زمستان کدام است؟

شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا عنوان گرمترین شهر کانادا در فصل زمستان را به خود اختصاص داده است.

گرمترین کلان شهر کانادا کجا است؟

ونکوور واقع در استان بریتیش کلمبیا  به عنوان گرمترین کلان شهر این کشور شناخته می‌شود.

کدام شهرهای کانادا بارش برف کمتری دارند؟

شهر ویکتوریا در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بارش برف کمتری را در زمستان تجربه می‌کند.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجران آسیایی از نظر آب و هوا کدام است؟

شهرهای ویکتوریا، سنت کاترینز، کلونا، ویندزور و ابوتسفورد از شهرهای گرم کانادا هستند که در مقایسه با سایر شهرهای این کشور زمستان‌های مطلوب‌تری دارند.





1402/09/18

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن