تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

آب و هوای کشور آلمان در سال چگونه است؟

آب و هوای کشور آلمان در سال چگونه است؟

1402/09/15

کشور آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید که در بین ایرانیان نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی شناخته می‌شود. آلمان به عنوان هفتمین کشور بزرگ اروپا شناخته می‌شود که بعد از روسیه دومین کشور پرجمعیت قاره به حساب می‌آید. یکی از موضوعاتی که برای افراد در مهاجرت به آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است، کسب آگاهی و شناخت کافی در مورد شرایط آب و هوایی این کشور است. اطلاع از وضعیت آب و هوای آلمان و مناطق و شهرهای مختلف این کشور در فصول مختلف سال یکی از مهم‌ترین مواردی است که افراد در زمان اقدام به سفر و یا جابه جایی باید مورد توجه قرار بدهند تا بر اساس شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

شرایط آب و هوای آلمان در طول سال به چه شکل است؟

بسیاری از افراد در زمان اقدام به سفر و یا دریافت ویزا، آب و هوای کشور مقصد را به عنوان یک گزینه مهم مورد توجه قرار می‌دهند؛ زیرا تمایل دارند به کشوری مهاجرت کنند که از نظر آب و هوایی و شرایط جغرافیایی باب میل آن‌ها باشد. در خصوص آب و هوای آلمان باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل جریان‌های اقیانوس اطلس شمالی، کشور آلمان دارای آب و هوای معتدل است که بهترین نمونه آن‌ها از نظر آب و هوایی، شهر برلین است.

آب و هوای بخش‌های شمالی و غربی کشور آلمان به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک، آب و هوای اقیانوسی و بخش‌های مرکزی و شرقی این کشور آب و هوای قاره‌ای محسوب می‌شود. در آلمان نقاط کم ارتفاع از 3.5 متر پایین‌تر از سطح دریا تا 2962 متر بالاتر از سطح دریا وجود دارد. با توجه به توده‌های هوایی معتدل سرد سیبری و آتلانتیک، آب و هوای آلمان معمولا در وضعیت نامتعادلی قرار دارد و در فصول مختلف وضعیت آن تغییر می‌کند.

آب و هوای آلمان در فصل بهار

آب و هوای آلمان در فصل بهار

در آلمان ماه‌های مارس، آوریل و مه به عنوان فصل بهار در نظر گرفته می‌شود که به احتمال زیاد شرایط ناپایداری دارد؛ در این ماه‌ها احتمال مواجهه با سیل‌های برف و یخبندان شبانه‌روزی بالا است. آب و هوای آلمان در طول فصل بهار به این شکل است که در کنار وجود روزهای آفتابی و آرام، روزهایی با طوفان و رعد و برق نیز وجود دارد که در مناطق دور از دریا مشاهده می‌شود. یک ضرب‌المثل در این کشور وجود دارد که می‌گوید: ماه آوریل هر کاری که بخواهد می‌کند؛ به این معنی که آب و هوای آلمان در فصل بهار غیر قابل پیشبینی است.

یکی از ویژگی‌های فصل بهار در آلمان وزیدن باد گرم (Foehn Wind) از سمت کوه‌های آلپ و دره باواریا (Bavaria Valley) است که باعث می‌شود دمای هوا به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند. وزش این بادها می‌تواند منجر به آب شدن برف روی کوه‌ها شود.

آب و هوای آلمان در فصل تابستان

اگر تقویم نجومی را ملاک قرار دهیم، فصل تابستان در آلمان از روز 21 ماه ژوئن آغاز شده و شامل ماه‌های ژوئن، ژوئیه و آگوست می‌شود. در این فصل آب و هوای آلمان با فصل بهار تفاوت دارد. فصل تابستان در آلمان چندان آفتابی نبوده و روزهای بارانی و خنک زیادی در طول این فصل می‌توان مشاهده کرد. به دلیل اختلالات اقیانوس اطلس، هوا در ایالت‌های مختلف آلمان خنک و دلپذیر خواهد بود. آب و هوای آلمان در این فصل تا حد زیادی مطلوب به نظر می‌رسد؛ در این فصل در آغاز روز آسمان صاف بوده و ممکن است هوای گرم در اواسط روز تجربه کنید در حالی که بعد از ظهر با رعد و برق سپری می‌شود.

آب و هوای آلمان در فصل پاییز

بر اساس تقویم نجوم فصل پاییز در آلمان از 23 سپتامبر آغاز می‌شود؛ این فصل در آلمان به دلیل روزهای روشن و آفتابی و درختان با برگ‌های رنگارنگ و جذاب، یکی از زیباترین فصل‌های این کشور محسوب می‌شود. در این فصل آب و هوای آلمان مطبوع بوده و در ماه‌های سپتامبر و اوایل اکتبر دمای هوا نیز نسبتا خوب است. در اواسط اکتبر هوا رفته رفته رو به سرد شدن می‌رود و در نواحی شمالی این کشور شاهد وزش بادهای بسیاری شدیدی خواهید بود. در ماه‌های اکتبر و نوامبر روزها کوتاه‌تر، خاکستری‌تر و سردتر می‌شود.

آب و هوای آلمان در فصل زمستان

آب و هوای آلمان در فصل زمستان

در فصل زمستان آب و هوای آلمان در بخش جنوبی با سرما و بارش سنگین برف همراه است. پس از وزیدن مجدد بادهای اقیانوس اطلس در این فصل، بارش برف آغاز می‌شود. در این فصل احتمال رسیدن دما به زیر صفر بسیار زیاد است. در فصل زمستان موج‌های سرد سیبری باعث می‌شوند که دما برای دوره‌های چند روزه در اکثر مناطق این کشور کاهش شدیدی را تجربه کند. در اواخر فصل زمستان آب و هوای آلمان دستخوش تغییر شده و بارش برف جای خود را به بارش باران می‌دهد و همزمان با شدید شدن بادهای غربی، آب و هوا به سمت معتدل شدن می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد سفر خارجی برای ایرانیان در سال 2023

 

آب و هوای آلمان در شهرهای معروف چگونه است؟

پس از آشنایی با آب و هوای آلمان در طول سال و فصول مختلف، در ادامه با آب و هوای چند شهر معروف این کشور که از محبوبیت بالایی در بین مهاجران برخوردار هستند آشنا می‌شویم.

آب و هوای شهر برلین

برلین پایتخت کشور آلمان به حساب می‌آید که در شمال شرقی خاک این کشور واقع شده است. برلین بزرگ‌ترین شهر آلمان بوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی از آب و هوای معتدلی برخوردار است. در طول فصل تابستان بیشترین دمای هوا در طول روز به 23 درجه سانتیگراد می‌رسد و کمترین دما در فصل زمستان در حدود 3 درجه سانتیگراد است.

آب و هوای شهر هامبورگ

هامبورگ یک شهر بندری است که در شمال خاک آلمان واقع شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی از آب و هوای معتدل و دریایی برخوردار است. آب و هوای آلمان در این شه به دلیل نزدیکی به شهر برلین، خنک است. مرداد ماه را می‌توان گرم‌ترین ماه سال در این شهر دانست که دمای هوا در آن به 22 درجه سانتیگراد می‌رسد. هامبورگ در زمستان آب و هوای سردی دارد و دمای آن تا 1 و حتی صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

آب و هوای آلمان در فصل پاییز

آب و هوای شهر کلن

شهر کلن به دلیل واقع شدن در نزدیکی راین، یکی از گرم‌ترین شهرهای آلمان به حساب می آید. آب و هوای این شهر در طول تابستان گرم بوده و در فصل بهار و پاییز دمای هوا در حدود 15 درجه سانتیگراد است. به همین دلیل بهترین زمان سفر به این شهر یکی از دو فصل بهار و پاییز است که دمای هوا معتدل و مطبوع است.

آب و هوای شهر فرانکفورت

فرانکفورت را می‌توان به عنوان قطب تجارت و حمل و نقل آلمان معرفی کرد؛ این شهر از دو طرف توسط رودخانه احاطه شده است که در طول سال از نمایشگاه‌های تجاری متعددی میزبانی می‌کند. برگزاری این نمایشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت این شهر در آلمان است. آب و هوای آلمان در این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل مایل به سرد است.

بهترین شهرهای آلمان بر اساس آب و هوا کدامند؟

در صورتی که بخواهیم بر اساس آب و هوای آلمان، فهرستی از شهرهای خوش آب و هوای این کشور تهیه کنیم، باید شهری ملاک قرار داده شود که در طول هر چهار فصل سال، دمای متعادل داشته و میزان بارندگی و روزهای آفتابی در آن مطلوب باشد. بر این اساس شهرهایی را می‌توان در آلمان به عنوان خوش آب و هواترین شهرها معرفی کرد که آب و هوای معتدل دارند و می‌توانند در هر فصل میزبان توریست‌ها از سراسر جهان باشند. بر اساس آب و هوای آلمان و معیارهایی که مورد اشاره قرار گرفت، فهرست خوش آب و هواترین شهرهای این کشور به صورت زیر است:

  • برلین (Berlin)
  • آفنباخ آم مین (Offenbach am Main)
  • ماینتس (Mainz)
  • فرانکفورت آم ماین (Frankfurt am Main)
  • لودویگشافن آم راین (Ludwigshafen am Rhein)
  • کارلسروهه (Karlsruhe)
  • ارلانگن (Erlangen)
  • فورس (Fürth)
  • ویسبادن (Wiesbaden)
  • ماگدبورگ (Magdeburg)

شهرهایی که در بالا مورد اشاره قرار گرفتند در طول 4 فصل سال آب و هوای معتدل و مطلوبی دارند و میزان سرما و گرمای هوا و بارندگی در شرایط تعادل قرار دارد. به همین دلیل افراد می‌توانند در طول سال در این شهرها آب و هوای مطبوع و مطلوبی را تجربه کنند که از نظر گردشگری اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این شهرها می‌توانند در بیشتر روزهای سال پذیرای گردشگران مختلف از سراسر دنیا باشند. همچنین برای افرادی که به زندگی کردن در تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد عادت ندارند بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای قاره اروپا، به دلیل شرایط و موقعیت جغرافیایی از آب و هوای متفاوتی در هر یک از ایالت‌ها و شهرها برخوردار است. به غیر از شرایط کاری، درآمد و هزینه‌های زندگی یکی از فاکتورهای مهم که در مهاجرت یا سفر به آلمان باید مورد توجه قرار بگیرد، شرایط آب و هوایی آن است. آب و هوای آلمان به دلیل موقعیت جغرافیایی معمولا در طول سال معتدل بوده و سرما و گرما و بارندگی برف و باران در متعادل‌ترین شکل ممکن قرار دارد. با این حال این شرایط در شهرها و ایالت‌های مختلف این کشور متغیر بوده و تغییراتی در این پارامترها دیده می‌شود. به همین دلیل اطلاع از شرایط آب و هوای آلمان در نقاط و فصول مختلف سال، برای افرادی که قصد مهاجرت، زندگی و یا دریافت ویزای شینگن این کشور را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است.

سوالات متداول:

به طور کلی آب و هوای آلمان چگونه است؟

به دلیل جریان‌های اقیانوس اطلس شمالی، کشور آلمان دارای آب و هوای معتدل است که بهترین نمونه آن‌ها از نظر آب و هوایی، شهر برلین است.

آب و هوای بخش‌های مختلف آلمان در طول سال به چه شکل است؟

آب و هوای بخش‌های شمالی و غربی کشور آلمان به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک، آب و هوای اقیانوسی و بخش‌های مرکزی و شرقی آین کشور آب و هوای قاره‌ای محسوب می‌شود.

آب و هوای برلین در طول سال چگونه است؟

برلین از آب و هوای معتدلی برخوردار بوده به طوری در طول فصل تابستان بیشترین دمای هوا 23 درجه سانتیگراد و کمترین دما در فصل زمستان در حدود 3 درجه سانتیگراد است.





1402/09/15

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن