تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

انواع ویزای تحصیلی آلمان ‌ شرایط درخواست ویزا در مقاطع مختلف

انواع ویزای تحصیلی آلمان ‌ شرایط درخواست ویزا در مقاطع مختلف

1402/09/05

آلمان با داشتن بزرگ‌ترین اقتصاد در اروپا و بسیاری از مؤسسات آموزشی برتر، یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان است. اگر شما برای تحصیل یا انجام تحقیقات دانشگاهی در آلمان برنامه‌ریزی می‌کنید؟ دریابید که آیا به ویزای دانشجویی آلمان نیاز دارید و چگونه می‌توانید آن را دریافت کنید. ویزای دانشجویی آلمان برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می‌آیند ضروری است.

اگر فکر می‌کنید که ویزاها گیج‌کننده و دشوار هستند، نگران نباشید، این چک‌لیست ویزای دانشجویی آلمان اینجاست تا به شما در روند درخواست کمک کند تا بتوانید روی بخش‌های لذت‌بخش‌تر مهاجرت به یک کشور جدید هیجان‌انگیز تمرکز کنید. ما همه چیزهایی را که برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان باید بدانید، شامل قوانینی که باید رعایت کنید، مدرکی که نیاز دارید و هزینه ویزا برای شما پوشش خواهیم داد.

دلایل تحصیل در آلمان

اگرچه دلایل زیادی برای تحصیل در آلمان وجود دارد، اما ما مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایلی که آلمان را برای یک مقصد تحصیلی ایده‌آل تبدیل می‌کند، بیان کرده‌ایم.

وجود دانشگاه‌های معروف

آلمان از جمله کشورهای توسعه‌یافته‌ای است که زیرساخت‌ها و فرصت‌های عالی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. آلمان دارای دانشگاه‌های در سطح جهانی بسیاری است، شهرهای پر جنب‌وجوش مملو از گالری‌های هنری، شب‌زنده‌داری پر جنب‌وجوش، و زیبایی‌های منظره چشم‌نواز است. برخی از این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از: دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه بن و هامبورگ.

برنامه‌های مطالعاتی متنوع

این کشور دارای برنامه‌های مطالعاتی متنوعی است. علاوه بر این رشته‌های زیادی در سطوح مختلف تحصیلی به متقاضیان ارائه می‌دهد. برخی از این رشته‌ها عبارت‌اند از: هنر و علوم‌انسانی، زیست‌شناسی و بیوشیمی، علوم کامپیوتر، پزشکی بالینی و غیره.

برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین دلیلی که دانشگاه‌های آلمان طرف‌داران زیادی از سایر کشورها دارد این است که عدم آشنایی با زبان آلمانی ادامه تحصیل در آلمان را مختل نمی‌کند. اکثر دانشگاه‌های آلمان برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را برای سهولت دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. برخی از این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه آزاد برلین.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

شهریه کمتر

آلمان به دلیل طیف وسیعی از برنامه‌های تحصیلی و شهریه‌های پایین، هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی را جذب می‌کند. شهریه دانشگاه‌های آلمان نسبت به سایر کشورها کمتر است. دانشگاه‌های دولتی آموزش رایگان ارائه می‌دهند که در آن دانشجویان فقط ملزم به پرداخت هزینه‌های اداری در هر ترم هستند.

وجود بورسیه‌های مختلف

بسته به وضعیت مالی خود، می‌توانید برای کمک‌هزینه تحصیلی خود در آلمان درخواست بورسیه بدهید. برای دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های تحصیلی عمده در آلمان عبارت‌اند از بورس تحصیلی DAAD، بورس تحصیلی بنیاد هاینریش بل، بورسیه Konrad-Adenauer-Stiftung و بورسیه اراسموس.

اقامت در آلمان بعد از تحصیل

کسانی که از دانشگاه‌های آلمان فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند تا 1.5 سال پس از اتمام مدرک در آلمان بمانند تا کار کنند یا به دنبال فرصت های کاری و کسب تجربه مرتبط باشند.  از آن جایی که در آلمان متخصص خبره کمتر وجود دارد این کشور قوانین مهاجرت را آسان تر گرفته است بنابراین. برخی از مهاجران پس از دو سال کار واجد شرایط  می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

مدارک موردنیاز برای انواع ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

شرایط لازم برای انواع ویزای تحصیلی آلمان عبارت‌اند از:

  • فرم درخواست ویزای ملی پر شده و امضا شده
  • پاسپورت معتبر که برای شش ماه دیگر قبل از تاریخ عزیمت شما از آلمان معتبر باشد و حداقل یک صفحه خالی داشته باشد
  • شناسنامه خود متقاضی و شناسنامه فرزندان
  • گواهی تولد و گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • عکس‌های اندازه پاسپورت
  • در صورت وجود گواهی فوت همسر
  • کارت سهمیه در صورت وجود
  • مدارک منابع مالی
  • گواهی اعطای بورس تحصیلی
  • مدرک پذیرش دانشگاه
  • گواهی تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • دانشجویان متقاضی دوره‌های کارشناسی و مقدماتی نیز به گواهینامه APS و نمرات TestAs نیاز دارند.
  • کپی ویزای قبلی در صورت وجود.
  • مدرک اقامت در آلمان شما باید مدرکی نشان دهید که در طول تحصیل در آلمان مکانی برای اقامت دارید.
  • گواهی بیمه درمانی دانشجویی
  • ارائه رزومه. مدارک مربوط به کارآموزی و استخدام قبلی و فعلی را به رزومه خود پیوست کنید.
  • حداقل توان مالی حداقل 10332 یورو در سال یا 861 یورو در ماه باشد.
  • تأییدیه کتبی والدین یا حامی مبنی بر اینکه هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد.
  • حساب مسدود شده همچنین به‌عنوان Sperrkonto شناخته می‌شود.

انواع ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

شما می‌توانید انواع ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنید. در خصوص انواع ویزای تحصیلی آلمان باید گفت که چند نوع مختلف ویزای دانشجویی داریم که می‌توانید برای آنها درخواست دهید.

ویزای تحصیلی آلمان

این ویزای تحصیلی برای افراد زیر 18 سال برای تحصیل در یک مدرسه مستقل آلمانی یا شرکت در برنامه تبادل مدرسه است.کودکانی که برای این نوع ویزا  از انواع ویزای تحصیلی آلمان درخواست می کنند نیاز به توافق با یک مدرسه آلمانی یا تایید محل در یک مدرسه مستقل مانند یک مدرسه بین المللی دارند. آنها همچنین به رضایت والدین و مدارکی نیاز دارند که هزینه های زندگی و هزینه های مدرسه را بتواند پوشش دهد. شما می توانید قبل از مهاجرت به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود برای این ویزا اقدام کنید. همچنین امکان درخواست در مرکز درخواست ویزا وجود دارد. معمولا پردازش این ویزا بین 6 تا 12 هفته طول می کشد.

ویزای دانشجویی آلمان

یکی دیگر از انواع ویزای تحصیلی آلمان ویزای بلندمدت استاندارد برای دانشجویان بین‌المللی است که قبلاً برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آلمان پذیرفته شده‌اند و آماده شروع دوره تمام‌وقت خود هستند. اگر قصد دارید یک برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد یا MBA را در CBS دنبال کنید و نامه پذیرش  را دریافت کرده‌اید و آماده شروع تحصیل در CBS در آلمان هستید، این نوع ویزا است که باید درخواست کنید. باید به یاد داشته باشید که با استفاده از این ویزا، برای دریافت مجوز اقامت خود، طی 2 هفته پس از ورود، در اداره ثبت‌نام بیگانگان در کلن، ماینتس یا پوتسدام ثبت‌نام کنید.

ویزای دوره زبان آلمانی

این نوع ویزای دانشجویی آلمان از انواع ویزای تحصیلی آلمان برای شما مناسب است اگر می‌خواهید دوره زبان آلمانی را در آلمان بخوانید و به‌عنوان آمادگی برای دوره آموزش عالی یا آموزش حرفه‌ای کاربرد دارد. برای درخواست این ویزای دانشجویی آلمان، باید در یک دوره زبان آلمانی در یک مؤسسه آموزشی معتبر در آلمان شرکت کنید. همچنین باید نشان دهید که می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را در طول اقامت خود تأمین کنید. این ویزا برای مدت دوره، معمولاً حداکثر تا یک سال معتبر است. بااین‌حال، اگر دوره شما کمتر از سه ماه طول بکشد، به ویزای شینگن کوتاه‌مدت نیاز خواهید داشت. معمولاً پردازش این نوع  ویزا بین 6 تا 12 هفته طول می‌کشد.

ویزای درخواست دانشجویی آلمان

اگر هنوز جایی در دانشگاه ندارید، اما برای ارائه درخواست‌های خود باید در این کشور باشید، این ویزا است که به آن نیاز دارید. این ویزا که گاهی اوقات به آن ویزای دانشجویی آینده نیز گفته می‌شود این نوع ویزا به شما اجازه اقامت در آلمان و درخواست برای تحصیلات عالی را می‌دهد. برای دریافت این ویزا باید نشان دهید که پول کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود را دارید و مدارک تحصیلی شما را قادر می‌سازد در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید.

این یک ویزای موقت است که معمولاً 3 ماه طول می کشد اما می توان آن را تا نه ماه تمدید کرد. اگر بعد از نه ماه در دوره ای پذیرفته نشدید، باید به خانه بازگردید. داشتن این ویزا به شما امکان می دهد در طول مراحل درخواست دانشگاه در آلمان بمانید. این به شما اجازه نمی دهد که تحصیلات خود را در آلمان شروع کنید، بنابراین اگر یک دانشگاه دریافت کردید باید برای یکی از ویزاهای بالا درخواست دهید. این ویزا حداکثر نه ماه اعتبار دارد که معمولاً به عنوان ویزای اولیه سه ماهه و سپس تمدید شش ماهه است. اگر در یکی از دانشگاه های آلمان جا بگیرید، به اجازه اقامت برای دانشجویان دانشگاه نیاز خواهید داشت. پردازش ویزا معمولا بین 6 تا 12 هفته طول می کشد.

ویزای تحقیقاتی

برای دانشگاهیان و دانشجویان دکترا این ویزا کارایی دارد. شما می‌توانید ویزای دانشجویی آلمان را برای شرکت در تحقیقات دانشگاهی یا تکمیل برنامه دکترا دریافت کنید. برای دریافت ویزای تحقیقاتی آلمان، به توافق‌نامه همکاری با یک دانشگاه یا مؤسسه تحقیقاتی آلمان نیاز دارید یا اینکه در مقطع دکترا در آلمان پذیرفته شده باشید. ویزای تحقیقاتی معمولاً برای مدت‌زمان تحقیق یا تحصیل، حداکثر تا پنج سال معتبر است. پس از آن، در صورت داشتن شرایط، می‌توانید برای اجازه اقامت دائم درخواست دهید. همچنین می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا، با اعتبار چهار سال، در صورت دریافت پیشنهاد کاری که شرایط را برآورده می‌کند، درخواست دهید. پردازش ویزا بین 6 تا 12 هفته طول می کشد.

ویزای آموزش حرفه‌ای

این ویزاها برای کارآموزان برای تکمیل دوره‌های آموزشی حرفه‌ای با یک شرکت آلمانی است ایدئال است. برای دریافت این نوع ویزا شما باید یک قرارداد حرفه‌ای داشته باشید و نشان دهید که حداقل تا سطح B1 آلمانی صحبت می کنید. با این حال، اگر قراردادی ندارید، اگر آلمانی تا سطح B2 صحبت می‌کنید و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید، می‌توانید ویزا دریافت کنید تا به مدت شش ماه به دنبال محل کار باشید. پردازش ویزا معمولا بین 6 تا 12 هفته طول می کشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات و فرایند درخواست، به پیمایش ادامه دهید.

ویزای دانشجویی آلمان

ویزای دانشجویی آلمان

 

اگر قبلاً در دانشگاه آلمان پذیرفته شده‌اید، برای آن درخواست داده‌اید.

اگر برای دوره درخواست داده‌اید و نامه تأییدیه دارید؛ اما هنوز پذیرش رسمی دریافت نکرده‌اید.

چه کسی به آن نیاز دارد؟   

بیشتر از 3 ماه

3 ماه    

مدت اعتبار

شما نیاز به دریافت مجوز اقامت دانشجویی دارید

آن را برای 6 ماه دیگر تمدید کنید     

تمدید ویزا

 

هزینه ویزای دانشجویی آلمان چقدر است؟

هزینه ویزای دانشجویی آلمان 75 یورو است و باید با حواله بانکی پرداخت شود. چک یا کارت اعتباری پذیرفته نمی شود. حواله باید به نام سفارت و یا کنسولگری آلمان در کشور شما باشد و از دو ماه بیشتر نباشد. با این حال به خاطر داشته باشید که در صورت رد شدن ویزای شما بازپرداخت نمی شود.

هزینه

مدت‌زمان

نوع ویزا

80 یورو

90 روز

ویزای شینگن

75 یورو

90 روز و بیشتر

ویزای ملی

 

اگر با ویزای ملی وارد آلمان می‌شوید، باید اقامت خود را با گرفتن مجوز اقامت آلمان برای تحصیل در اداره خارجی تمدید کنید. شما باید این کار را تا زمانی که ویزای ورود شما هنوز معتبر است انجام دهید.

زمان رسیدگی به انواع ویزای تحصیلی آلمان

معمولاً پردازش انواع ویزای تحصیلی آلمان 25  زمان لازم دارد.البته مدت زمان رسیدگی به انواع ویزای تحصیلی آلمان  بسته به کشور و سفارت متغییر است. به طور کلی زمان رسیدگی سفارت آلمان می تواند بین 6 تا 12 هفته باشد اما گاهی شده است که 3 ماه  هم طول بکشد تا رسیدگی انجام شود. بنابراین توصیه می کنیم حداقل سه ماه قبل از شروع تحصیل درخواست خود را شروع کنید.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

ویزای تحصیلی آلمان می‌تواند به شما اعطا شود اگر شما انتظار شرکت در هر یک از انواع تحصیلی زیر را دارید:

تحصیلات آکادمیک تمام‌وقت.

دوره‌های زبان آلمانی برای تحصیل.

دوره پروپایوتیک.

کارآموزی اولیه اجباری.

Studienkolleg'، یک کالج آمادگی ایالتی. دوره‌ای که باید به‌عنوان یک خارجی که مدرک دبیرستانش در آلمان پذیرفته نشده است بگذرانید. پس از اتمام دوره، شما در "Feststellungsprüfung" شرکت خواهید کرد. در صورت قبولی در آزمون، مدرکی به شما اعطا می‌شود که به‌عنوان مدرک ورود به دانشگاه شناخته می‌شود. این به شما امکان می‌دهد با دردست‌داشتن آن برای پذیرش دانشگاه در آلمان اقدام کنید.

مراحل درخواست انواع ویزای تحصیلی آلمان

روند درخواست انواع ویزای تحصیلی آلمان گاهی اوقات می‌تواند برای بسیاری از متقاضیان کاری دشوار و دلهره‌آور باشد. همان‌طور که در خصوص دریافت انواع ویزای تحصیلی آلمان گفتیم الزامات و قوانین  از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما در زیر می‌توانید یک نمای کلی از مراحل اصلی که باید طی کنید داشته باشید.

مرحله 1: آدرس سفارت یا کنسولگری آلمان را پیدا کنید

می‌توانید از Google برای یافتن سفارت یا کنسولگری آلمان استفاده کنید تا در مورد شرایط بیشتر بدانید و وقت ویزا را تعیین کنید. تمام مأموریت‌های رسمی آلمان در خارج از کشور دارای یک وب‌سایت رسمی هستند که شامل آدرس فیزیکی و اطلاعات تماس آنها می‌شود.

مرحله 2: الزامات و رویه ها را مرور کنید

هنگامی که وب‌سایت سفارت آلمان را پیدا کردید، به بخش‌های ویزای دانشجویی بروید تا تمام معیارهای منحصربه‌فرد کشور خود و همچنین مراحل تعیین وقت ویزا را بررسی کنید. قبل از تعیین وقت ویزا، تمام اطلاعات ارائه شده (به‌ویژه مدارکی که نیاز دارید) را به طور کامل در نظر بگیرید.

مرحله 3: تعیین وقت ویزا

وقتی آماده شدید، با دنبال‌کردن دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت رسمی کنسولگری آلمان آشنا شدید، وقت ویزا را بگیرید. در برخی شرایط شما باید چند هفته زودتر برای وقت ویزای خود اقدام کنید، زیرا ممکن است آن سفارت خاص حجم بالایی از درخواست‌های ویزا داشته باشد و ممکن است پاسخگویی به شما بیشتر طول بکشد. گاهی اوقات تمام محل‌های مصاحبه ویزای دانشجویی اشغال می‌شود.  باید سرعت عمل بالایی داشته باشید تا کارتان عقب نیفتد.

مرحله 4: مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید

بسته به وضعیت پذیرش خود، تمام مدارکی را که برای درخواست نیاز است جمع‌آوری کنید.

مرحله 5:تمام مدارک درخواست ویزا را آماده کنید

پس از تأیید تاریخ قرار ملاقات برای ویزا، تمام مدارک خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها مرتب هستند. این مرحله کی پیچیده‌تر و دشوارتر است، برای بهبود روند کارهای خود بهتر است از یک مشاور انواع ویزای تحصیلی آلمان راهنمایی بخواهید.

مرحله6: برای مصاحبه ویزای خود آماده شوید.

مطمئن شوید که به‌موقع در مرکز درخواست حضور داشته باشید؛ زیرا اگر دیرتر از ده دقیقه باشید ممکن است درخواست شما را نپذیرند. پس از تأییدنامه قرار ملاقات شما، یک توکن برای شما صادر می‌شود.

هنگامی که برای مصاحبه به مرکز درخواست ویزا می‌روید باید فایل مدارک را همراه داشته باشید. هنگام شرکت در مصاحبه باید درخواست خود را ارسال کنید، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز به‌خوبی تنظیم شده است. ارسال ممکن است حدود 10 دقیقه طول بکشد.

مرحله 7: پرداخت هزینه ها

شما باید هزینه درخواست ویزا را بپردازید و تأیید پرداخت را به مصاحبه ویزای خود ارسال کنید. اگر ویزای شما رد شود، این هزینه غیرقابل‌استرداد است. پس از تأیید درخواست شما توسط مقامات، اطلاعات شما در سیستم آنلاین کنسولگری آلمان وارد می‌شود. یک نسخه چاپی از درخواست خود دریافت خواهید کرد. این فرایند معمولاً حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. پس از دریافت فرم پرینت شده، لطفاً مطمئن شوید که تمام جزئیات درست است و فرم را امضا کنید.. پس از پرداخت هزینه، رسیدی برای شما صادر می شود که باید آن را نگه دارید تا درخواست پردازش شده خود را دریافت کنید.

مرحله 8: بیومتریک ارسال کنید

آخرین مرحله ارائه اثر انگشت است. این یک فرایند سریع است که معمولاً 7 تا 8 دقیقه طول می کشد. این شامل گرفتن اسکن اثر انگشت 10 رقمی با اسکنر انگشت دیجیتال است.

مرحله 9: منتظر پردازش باشید

پس از گذراندن این مراحل، اکنون مراحل درخواست تکمیل شده است. سپس سفارت یا کنسولگری به درخواست شما رسیدگی می‌کند که ممکن است بین 6 تا 12 هفته طول بکشد. افسران کنسولی و همچنین ممکن است مدارک اضافی را در این بین بخواهند. مطمئن شوید که هر چیز اضافی را که می خواهند ارائه دهید.

در صورت رد شدن انواع ویزای دانشجویی آلمان چه باید کرد؟

از آن جایی که درخواست  انواع ویزای تحصیلی آلمان یک پروژه طولانی  و زمان‌بری است، بنابراین شنیدن اینکه درخواست شمارد شده است می‌تواند بار ناراحتی زیادی را همراه داشته باشد. اگر دلیل رد شدن تقاضای شما به دلیل یک اشتباه ساده یا عدم وجود سند باشد، می‌توانید با اصلاح موارد گفته شده از سوی سفارت دوباره برای دریافت ویزای خود اقدام کنید. حتی اگر فکر می‌کنید دلیل ردشدن شما غیرمنطقی است، باید یک نامه تجدیدنظر بنویسید. اما به یاد داشته باشید که برای  اقدامات جدید باید مجدداً  هزینه پرداخت کنید. اطمینان حاصل کنید که به‌وضوح توضیح می‌دهید که چرا فکر می‌کنید درخواست شما باید پذیرفته شود، اما هیچ تضمینی برای موفقیت‌آمیز بودن درخواست شما وجود ندارد.

شرایط دریافت انواع ویزای آلمان

آیا  داشتن انواع ویزای تحصیلی آلمان مجوز کار برای شما صادر می‌کند؟

دانشجویان خارجی در آلمان مجاز به کار با ویزای تحصیلی آلمان در حین تحصیل هستند، اما تعداد ساعات کار آنها محدود است. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می‌توانند در طول ترم حداکثر 20 ساعت در هفته آزادانه در آلمان کار کنند (از جمله کار داوطلبانه)

دانشجویانی که از کشورهای دیگر می‌آیند نیز مجاز به کار هستند، اما نمی‌توانند بیش از 120 روز کامل در سال یا 240 نیم روز تجاوز کنند. روزهای استفاده نشده را نمی توان به سال بعد منتقل کرد.

دانشجویان بین‌المللی دارای مجوز اقامت که می‌خواهند پس از اتمام تحصیلات خود در آلمان کار کنند، تا زمانی که در رشته تحصیلی خود شغلی پیدا کرده باشند، می‌توانند مجوز خود را تا 18 ماه تمدید کنند.

فارغ‌التحصیلان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیت یا مجوزی بمانند و به دنبال کار باشند. پس از دو سال کار در آلمان، می‌توان برای اقامت دائم آلمان اقدام کرد.

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA می‌توانند آزادانه در آلمان کار کنند. بااین‌حال، آنها نمی‌توانند بیش از 20 ساعت در هفته در طول ترم کار کنند و اگر بیش از این مقدار کار کنند، باید حق بیمه تامین اجتماعی را بپردازند.

اتباع کشورهای ثالثی که در آلمان تحصیل می‌کنند می‌توانند تا 120 روز کامل (یا 240 نیم روز) در سال در حین تحصیل کار کنند. اگر می خواهید بیشتر از این کار کنید، باید به اداره مهاجرت محلی خود (Ausländerbehörde) برای اجازه کار درخواست دهید. با این حال، اگر دانشگاه شما شما را به عنوان دستیار علمی استخدام کند، هیچ محدودیتی اعمال نمی شود.

کدام مدرک زبان برای تحصیل در آلمان معتبر است؟

چند مدرک زبان انگلیسی پذیرفته شده وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان مدرکی دال بر مهارت شما در زبان انگلیسی استفاده شود که عبارت‌اند از:

  • گواهی تحصیلی از یک مدرسه انگلیسی‌زبان
  • نمره آیلتس: در CBS نمره می‌دهیم یا حداقل 6.5 مورد نیاز است
  • گواهینامه‌های انگلیسی کمبریج (FCE)
  • نمرات تافل: در CBS 92 امتیاز مبتنی بر اینترنت موردنیاز است
  • UNIcert®
  • گواهی TOEIC
  • مدارک ورود به دانشگاه از یک کشور انگلیسی‌زبان
  • مدرک دانشگاهی از یک کشور انگلیسی‌زبان

سؤالات متداول مصاحبه انواع ویزای تحصیلی آلمان

علاوه بر پذیرش در دانشگاه موردنظر خود، دانشجویان باید تمام مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان را نیز جمع‌آوری کنند. در این مرحله برای ویزای تحصیلی نیز باید مصاحبه انجام دهند. در اینجا چند سؤال رایج مصاحبه ویزای دانشجویی آلمان آورده شده است:

  • چرا می‌خواهید در آلمان تحصیل کنید؟
  • چرا برنامه یا دوره خاص خود را انتخاب کردید؟
  • چرا این دانشگاه را انتخاب کردید؟
  • چگونه هزینه تحصیل خود را تأمین خواهید کرد؟
  • آیا شما آلمانی صحبت می‌کنید؟
  • برنامه‌های آینده شما چیست؟

جمع‌بندی

با مطالعه این مقاله اکنون باید درک خوبی از همه کارهایی که برای دریافت انواع ویزای تحصیلی آلمان باید انجام دهید داشته باشید. حالا  مهم‌ترین چیزی که باید به‌خاطر بسپارید این است که آماده باشید و دراسرع‌وقت با سفارت آلمان وقت رزرو کنید. اگر تمام این کارهایی که در مطالب بالا گفتیم انجام دهید هیچ نگرانی در مورد درخواست ویزای خود نخواهید داشت.





1402/09/05

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن