تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

0 تا 100 دریافت ویزای شینگن اسپانیا

0 تا 100 دریافت ویزای شینگن اسپانیا

1402/11/13

اسپانیا کشوری زیبا در غرب اروپا و حاشیه‌ی اقیانوس اطلس بوده که عمده‌ی شهرت خود را مدیون بازیکنان حرفه‌ای فوتبال و تیم‌های قدرتمندی مثل بارسلونا و رئال مادرید است، اما قضیه به همینجا ختم نمی‌شود چرا که این کشور توانسته پنجمین اقتصاد بزرگ در اتحادیه‌ی اروپا را به خود اختصاص داده و توجه افراد زیادی را هم برای مهاجرت و سفر جلب کند. اگر به هر دلیل قصد ورود به این کشور را دارید باید برای دریافت ویزا شینگن اسپانیا اقدام کنید. با توجه به اهمیت موضوع در این مطلب از وبلاگ راتاتراول به صورت کامل به بررسی انواع ویزا اسپانیا و مدارک لازم برای دریافت آن پرداخته‌ایم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره اسپانیا

اسپانیا کشوری واقع در شبه جزیره‌ی ایبری در جنوب غربی اروپا است که به صورت مشترک با پرتغال در این محدوده قرار گرفته است. این کشور با پرتغال و فرانسه مرز مشترک داشته و سایر مرزهای آن هم متشکل از مرزهای آبی و ساحلی است.

 

۰ تا ۱۰۰ دریافت ویزای شینگن اسپانیا

پایتخت این کشور زیبا مادرید در بخش مرکزی شبه جزیره ایبری قرار گرفته و رتبه‌ی پنجم پرجمعیت‌ترین شهرها در اروپا را هم به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که قدیمی‌ترین آثار به دست آماده از این شهر متعلق به دوران پارینه سنگی بوده که نشان می‌دهند مادرید قدمت طولانی داشته است. اطلاعات کلی در مورد این کشور در جدول زیر درج شده است:

نام به زبان انگلیسی

Spain

پایتخت

مادرید

نام رسمی

پادشاهی اسپانیا

زبان رسمی

اسپانیایی

زبان‌های رایج

کاتالان، گالیسیائی و باسکی

جمعیت

حدود ۴۷ میلیون نفر

دین

مسیحیت

واحد پول

یورو

نوع حکومت

پادشاهی - پارلمانی

شاخص امید به زندگی

۷۸.۹۹

پیش شماره

۰۰۳۴

 

شرایط دریافت ویزا اسپانیا

ویزا نوعی مجوز است که به شهروندان سایر کشورها اعطا شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد وارد خاک اسپانیا شوند. در حقیقت مدت زمان اقامت هر شخص در این کشور با توجه به ویزای دریافتی او متفاوت بوده و ملیت، هدف سفر و مدت اقامت عواملی هستند که تعیین می‌کنند شما برای سفر به اسپانیا نیاز به دریافت ویزای این کشور دارید یا نه.

از آنجایی که اسپانیا یکی از کشورهای عضو عهدنامه‌ی شینگن است، کلیه‌ی شهروندان اتحادیه‌ی اروپا و منطقه‌ی شینگن برای ورود به این کشور و اقامت در آن به دریافت ویزا شینگن اسپانیا نیازی ندارند؛ اما شهروندان سایر کشورهایی که خارج از این محدوده هستند، باید به سراغ دریافت انواع ویزا اسپانیا بروند.

 

شرایط دریافت ویزا اسپانیا

 

انواع ویزا شینگن اسپانیا

با توجه به هدف شما برای سفر به اسپانیا در مجموع دو نوع کلی ویزا وجود دارد که شامل ویزای شینگن (کوتاه مدت) و ویزای بلند مدت (برای بیشتر از ۹۰ روز) است که خود این ویزاها هم انواع مختلفی به شرح زیر دارند:

 

ویزا شینگن اسپانیا (کوتاه مدت)

ویزا شینگن نوعی ویزای کوتاه مدت است که با دریافت آن شخص می‌تواند در یک دوره‌ی ۱۸۰ روزه به مدت ۹۰ روز در این کشور بماند. در صورتی که در حال حاضر تبعه‌ی یکی از کشورهای عضو شینگن هستید می‌توانید بدون نیاز به دریافت ویزا به این کشور سفر کنید؛ با این حال اگر قبلاً درخواست شما ریجکت شده باید حتماً به سراغ دریافت یکی از ویزاهای کوتاه مدت اسپانیا بروید. انواع ویزای کوتاه مدت به سه گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • ویزای توریستی اسپانیا: با دریافت این ویزای کوتاه مدت شما می‌توانید حداکثر به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت کرده و به انجام فعالیت‌های توریستی و گردشگری بپردازید.
  • ویزای تجاری اسپانیا: افرادی که می‌خواهند به اسپانیا سفر کرده و فعالیت‌های تجاری بدون حقوق انجام دهند مثل اینکه در جلسه‌ها، آموزش‌ها و کنفرانس‌ها شرکت کنند باید به سراغ دریافت ویزای شینگن اسپانیا از نوع تجاری بروند.
  • ویزای ترانزیت اسپانیا: به کمک ویزای ترانزیت اسپانیا فقط می‌توانید در فرودگاه این کشور توقف کنید، اما اجازه‌ی خروج از منطقه‌ی فرودگاه را ندارید و باید حداکثر ظرف ۲۴ ساعت از طریق پرواز دیگری از خاک اسپانیا خارج شوید.

 

مشاوره رایگان

 

ویزا بلند مدت اسپانیا

اگر می‌خواهید بیشتر از سه ماه در اسپانیا بمانید باید با توجه به هدف خود از سفر به این کشور به سراغ دریافت یکی از انواع ویزا بلند مدت آن بروید که شامل موارد زیر هستند:

ویزای کار در تعطیلات اسپانیا

همان‌طور که از نام این ویزا اسپانیا مشخص است نوعی مجوز برای کار کردن در زمان تعطیلات است که فقط برای متقاضیان چند کشور جهان صادر شده و می‌توان با استفاده از آن حداکثر یک سال در اسپانیا کار کرد. فاکتورهای مهمی که در صدور این ویزا نقش دارند به شرح زیر هستند:

  • فرد متقاضی بتواند اقامتگاه مناسبی در اسپانیا تهیه کند.
  • قبلاً در این برنامه شرکت نکرده باشد.
  • مدت زمان کار بیشتر از شش ماه نباشد.
  • شما به عنوان متقاضی بعد از پایان قرارداد فصلی به کشور خود بازگردید.
  • هدف اصلی گذراندن تعطیلات و بعداً کارکردن باشد.
  • متقاضیان نباید برای یک کارفرما بیشتر از سه ماه کار کنند.
  • هزینه‌های سفر شما به اسپانیا باید پوشش داده شود.
  • امکان انجام وظایف شغل اولیه شما توسط یک فرد اسپانیایی وجود نداشته باشد.
  • کارفرما باید شرایط استخدام نیروی کار خارجی در تعطیلات را داشته باشد.

 

انواع ویزا شینگن اسپانیا

ویزا طلایی اسپانیا

ویزا اسپانیا از نوع سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی این کشور برای شهروندان خارج از اتحادیه‌ی اروپا است که با خرید ملک، سرمایه‌گذاری در یک کشور یا ایجاد فرصت‌های شغلی گوناگون در آن به آن‌ها مجوز اقامت می‌دهد. شما برای دریافت ویزا طلایی باید:

  • ریجکتی ویزا شینگن اسپانیا نداشته باشید.
  • بیشتر از ۱۸ سال داشته باشید.
  • سابقه‌ی کیفری نداشته باشید.
  • از پوشش بیمه‌ی درمانی معتبر برخوردار باشید.
  • بتوانید تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه‌های فردی و اعضای خانواده نشان دهید.
  • در لیست افراد نامطلوب در کشور اسپانیا هم نباشید.

جزئیات سرمایه‌گذاری در اسپانیا و ویزای دریافتی

سرمایه‌گذاری در اسپانیا می‌تواند مقدمات دریافت ویزای طلایی این کشور را برای شما فراهم کند:

نوع سرمایه‌گذاری

میزان سرمایه‌گذاری

نوع ویزای طلایی

در بخش صندوق بدهی عمومی این کشور

حداقل دو میلیون یورو

ویزای اقامت برای سپرده‌گذاران (RIC)

سرمایه‌گذاری در بخش ملک و املاک

حداقل پانصدهزار یورو

ویزای اقامت برای کسب املاک و مستغلات (RIV)

سرمایه‌گذاری در یک بانک یا شرکت

حداقل یک میلیون یورو

ویزای اقامت برای سپرده‌گذاران (RIC)

ویزا اسپانیا (کاری)

ویزا اسپانیا (کاری)

در صورتی که می‌خواهید در این کشور مشغول به کار شده و حقوق بگیرید می‌توانید به سراغ دریافت یکی از ویزاهای کار اسپانیا یا ویزای خوداشتغالی این کشور بروید.

ویزا کارآفرینی اسپانیا و انواع آن

کارآفرینان، پژوهشگران، کارکنان انجام دهنده‌ی عملیات تجاری بین شرکتی و متخصصان ماهر می‌توانند با دریافت این ویزا اسپانیا بیشتر از سه ماه در این کشور اقامت کرده و فعالیت‌های مالی مختلف انجام دهند. در حقیقت شما با دریافت این ویزا می‌توانید در زمینه‌ی تخصص خود در کشور اسپانیا مشغول به کار شوید.

انواع ویزای کارآفرینی این کشور شامل موارد زیر خواهد بود:

  • TAC یا ویزا برای افراد حرفه‌ای با مهارت زیاد: در صورتی که مهارت‌های بالا یا پیشنهاد شغلی در زمینه‌ی مدیریت داشته باشید این ویزا برای شما صادر شده و امکان کارکردن در شرکت‌های بزرگ و موقعیت‌های شغلی استراتژیک برای شما فراهم می‌شود. افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها و مدارس معتبر می‌توانند اقدامات لازم را برای دریافت این ویزا انجام دهند.
  • RIN یا ویزای اقامت آموزشی یا تحقیقاتی:‌ تبعه‌های سایر کشورها که می‌خواهند در دوره‌های آموزشی، تحقیقاتی و توسعه در موسسه‌های دولتی یا خصوصی اسپانیا شرکت کنند باید به سراغ دریافت این ویزا اسپانیا بروند.
  • REM یا ویزا مخصوص کارآفرینان و فعالیت‌های تجاری: در صورتی که طرح تجاری خاصی دارید که اجرای آن به نفع اقتصاد عمومی اسپانیا است، می‌توانید این ویزا کارآفرینی اسپانیا را دریافت کنید. البته برای پذیرفته‌شدن در این ویزا باید مقادیر بالایی سرمایه‌گذاری انجام دهید.
  • TTI یا ویزا انتقال درون شرکتی: مدیران و کارکنانی که در یک شرکت اسپانیایی در خارج از خاک این کشور کار می‌کنند با دریافت این ویزا به شعبه و دفتر اصلی در اسپانیا منتقل می‌شوند.
  • RFI یا ویزا اعضای خانواده: در صورتی که شخصی بتواند یکی از ویزاهای کارآفرینی ذکرشده را دریافت کند، اعضای خانواده او هم می‌توانند برای ملحق شدن به او سراغ دریافت ویزا اسپانیا RFI بروند.

 

ویزا کارآفرینی اسپانیا و انواع آن

 

ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی اسپانیا

نوعی ویزای بلند مدت کشور اسپانیا است که با دریافت آن صرفاً اجازه‌ی اقامت در این کشور را دریافت کرده و امکان کار کردن ندارید. البته باید در نظر بگیرید که شرط اصلی برای دریافت این ویزا اثبات تمکن مالی کافی بدون نیاز به کارکردن در این کشور است.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا شینگن اسپانیا

مدارک کلی مورد نیاز برای دریافت ویزا شینگن اسپانیا مشابه با سایر کشورهای عضو این پیمان‌نامه بوده و در مجموع موارد زیر را در برمی‌گیرد:

  • اثبات وضعیت مدنی
  • کپی ویزاهای قبلی به همراه پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی سایر پاسپورت‌های معتبر یا منقضی
  • بلیط رفت و برگشت یا رزرو آن‌ها
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • نامه هدف سفر
  • فرم درخواست ویزا اسپانیا
  • کپی ویزاهای قبلی
  • بیمه سلامت مسافرتی
  • تحویل مدارک مربوط به اقامت
  • کپی تمام صفحات پاسپورت

برای تکمیل مدارک خود با ما تماس بگیرید

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا شینگن اسپانیا

 

هزینه دریافت ویزا شینگن اسپانیا چقدر است؟

در زمان ارسال درخواست ویزا شینگن اسپانیای خود بابت هزینه‌های اداری پردازش آن باید مبلغ مشخصی را که به شرح زیر است پرداخت کنید:

  • کودکان زیر ۶ سال: رایگان
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۴۰ یورو
  • افراد بیشتر از ۱۲ سال: ۸۰ یورو

نکته ۱: مبالغ ذکرشده با توجه به ملیت افراد، هدف سفر و عوامل گوناگون دیگر می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

نکته ۲: افرادی که برای ویزای بلند مدت اسپانیا درخواست می‌دهند باید هزینه‌های دیگری را هم بپردازند که جزئیات آن مطابق با جدول زیر است:

نوع ویزا

هزینه برای شهروندان کانادا

هزینه برای شهروندان آمریکا

هزینه سایر ملیت‌ها

کاری

۱۰۰ یورو

۱۶۷ یورو

۸۰ یورو

همراه یا پیوست به خانواده

۵۰۷ یورو

۱۲۳ یورو

۸۰ یورو

کاری از نوع خوداشتغالی

۶۷۴ یورو

۲۳۸ یورو

۸۰ یورو

تحصیلی

۸۳ یورو

۱۴۱ یورو

۸۰ یورو

فعالیت‌های فرهنگی

۵۰۷ یورو

۱۲۳ یورو

۸۰ یورو

اقامت

۵۰۷ یورو

۱۲۳ یورو

۹۰ یورو

هزینه دریافت ویزا شینگن اسپانیا

سخن آخر

اسپانیا کشوری زیبا و تاریخی با اقتصادی رو به رشد است که سالانه افراد زیادی برای بازدید یا مهاجرت به آن راهی قاره‌ی اروپا می‌شوند. به دلیل حساسیت‌های موجود در زمینه‌ی دریافت ویزا شینگن اسپانیا برای اینکه احتمال ریجکتی را به صفر برسانید بهتر است که روند کار خود را به یک تیم حرفه‌ای مثل راتاتراول بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق شماره‌تلفن‌های  02186074495 و 02186074687 با مشاوران و کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول ویزا اسپانیا

۱. مدت زمان صدور ویزا شینگن اسپانیا چقدر است؟

میانگین زمان مورد نیاز برای صدور ویزا اسپانیا بین ۱۵ تا ۳۰ روز متغیر است.

۲. ویزا شینگن ایتالیا (توریستی) چقدر اعتبار دارد؟

مدت زمان اعتبار ویزا توریستی ایتالیا ۱۸۰ روز است که از بین این ۱۸۰ روز شما می‌توانید فقط ۹۰ روز در این کشور اقامت کنید.

۳. انواع ویزا اسپانیا شامل چه مواردی است؟

در متن به صورت کامل به انواع ویزا اسپانیا اشاره شده است.

۴. چرا ویزا شینگن اسپانیا من ریجکت شد؟

دلایل مختلفی برای ریجکت شدن ویزا اسپانیا وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کمبود بودجه، ارسال فرم و مدارک ناقص، نداشتن پوشش درمانی، ارسال درخواست ویزای اشتباهی و سوابق کیفری اشاره کرد.

۵. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا اسپانیا چیست؟

مدارک لازم با توجه به نوع ویزای شما متفاوت است که برای اطلاع دقیق از آن می‌توانید با کارشناسان مجموعه راتاتراول تماس بگیرید.





1402/11/13

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن