تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

سفارت آلمان در تهران کجاست؟

سفارت آلمان در تهران کجاست؟

1402/09/13

بدون شک اگر با کسی در مورد مهاجرت به صورت تحصیلی یا کاری صحبت کرده باشید، یکی از اولین کشورهایی که برای این کار در اولویت قرار داده‌اید، کشور آلمان است. آلمان به دلیل شرایط و موقعیت اقتصادی و زندگی یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی و همچنین توریستی در بین ایرانیان به حساب می‌آید. برای سفر به آلمان به صورت توریستی یا حتی مهاجرت به این کشور، نیاز به اخذ ویزا وجود دارد که اولین راه رسیدن به آن، سفارت آلمان در ایران است. اطلاع از آدرس سفارت آلمان در تهران اولین قدم برای اقدام جهت اخذ ویزای توریستی شینگن از آلمان، تحصیلی یا کاری این کشور به حساب می‌اید.

 

آدرس سفارت آلمان در تهران

تفاوتی ندارد که متقاضی دریافت ویزای توریستی، کاری، تحصیلی یا سرمایه‌گذاری آلمان باشید؛ در این شرایط از هر نقطه ایران باید به آدرس سفارت آلمان در تهران و یا سازمان ویزامتریک به عنوان نماینده رسمی این کشور مراجعه کرده و امور مربوطه را انجام دهید. سفارت آلمان در ایران به عنوان نماینده دیپلماتیک این کشور به حساب می‌آید که کلیه خدمات کنسولی، صدور ویزا، صدور یا تمدید گذرنامه، اظهارات کنسولی، قانونی شدن اسناد، ثبت ازدواج و سایر موارد حقوقی را ارائه می‌کند.

 

آدرس سفارت آلمان در تهران

 

افرادی که قصد دریافت هر یک از این خدمات را دارند، می‌توانند به صورت شخصی یا با دریافت کمک از یک مشاور و وکیل مهاجرتی، از طریق ایمیل یا تماس تلفنی نسبت به اخذ نوبت از ویزامتریک اقدام کنند. در مورد آدرس سفارت آلمان در تهران باید به این موضوع اشاره کرد که معمولا هر کشور تنها دارای یک سفارت در کشور میزبان بوده که در پایتخت واقع شده و در برخی موارد ممکن است کنسولگری‌هایی در سایر شهرهای مهم وجود داشته باشد؛ ولی بعضی از سفارتها بخش هایی از فعالیت خود را به سازمانهای رسمی تحت نظارت خود برونساپاری میکنند، که در این بین میتوان به ویزامتریک آلمان و سازمان  VFs اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به خارج 

خدمات سفارت آلمان در ایران به این موارد محدود نشده و این امکان وجود دارد که در بازه‌های زمانی مختلف، افراد در کلاس‌های آموزش زبان آلمانی که توسط سفارت برگزار می‌شود، شرکت نمایند. کشور آلمان تنها دارای یک سفارت در شهر تهران بوده و کنسولگری در سایر شهرهای ایران ندارد. به همین دلیل افراد در هر جای ایران برای انجام امور مربوطه و دریافت خدمات مورد نیاز باید به آدرس سفارت آلمان در تهران مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

سفارت آلمان در ایران

 

آدرس و راه‌های ارتباطی سفارت‌ آلمان در ایران

نشانی پستی:

ایران، تهران، خیابان فردوسی، پلاک 324-320

نشانی وب‌سایت:

http://www.teheran.diplo.de

شماره تماس:

2139990000(98+)، 2139991499(+98)

شماره فکس

2139991890(+98)

کد پستی

1144643416

 

ساعات کاری سفارت آلمان در تهران

پس از اطلاع از آدرس سفارت آلمان در تهران در مورد ساعات کاری این سفارت باید به این نکته اشاره کرد که سفارت‌ آلمان در تهران در تمام روزهای هفته دایر بوده و کارکنان برای ارائه خدمات در آن حضور دارند اما افراد برای دریافت خدمات نمی‌توانند بدون وقت قبلی مراجعه کنند. خدمات به متقاضیان تنها از طریق تعیین وقت قبلی و در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 6:45 صبح تا 14:30 در بخش ویزا و روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 6:45 تا 12 در بخش حقوقی و کنسولی ارائه می‌شود.

ساعات کاری سفارت آلمان در تهران

 

در خصوص مراجعه به آدرس سفارت آلمان در تهران، رعایت زمان مراجعه بر اساس وقت قبلی از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که فرد متقاضی به هر دلیل نتواند در روز و ساعت مشخص که نوبت دریافت کرده به آدرس سفارت آلمان در تهران مراجعه کند، باید مجدد برای دریافت نوبت اقدام کرده و تا موعد مقرر منتظر بماند. ذکر این نکته نیز الزامی است که به منظور رعایت مقررات حقوقی حفاظت اطلاعات، به سوالات مربوط به درخواست ویزا، به صورت تلفنی پاسخ داده نمی‌شود و متقاضیان باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه کنند.

 

مراجعه به آدرس سفارت آلمان در تهران

 

معرفی سازمان ویزامتریک نماینده رسمی سفارت آلمان

فرایند درخواست ویزا و تحویل مدارک توسط ویزامتریک، نماینده رسمی دولت آلمان در تهران انجام می شود. متقاضی مدارک را در روز ملاقات تحویل ویزامتریک می دهد. ویزامتریک هیچ کونه تاثیری در فرایند صدور ویزا ندارد. تصمیم گیرنده در این مسئله سفارت آلمان است.

 

مراحل درخواست وقت سفارت از ویزامتریک

در حال حاضر برای اقدام ویزا کوتاه مدت (تا 90 روز)، ویزا کاری، تحصیلی، تایید و تصدیق مدارک باید از طریق سایت ویزامتریک اقدام کنید، برای درخواست وقت مراحل زیر را طی کنید: 

  • ثبت درخواست وقت سفارت از ویزامتریک
  • قرارگرفتن در لیست انتظار سفارت
  • دریافت موعد وقت سفارت و تایید تا سه روز

نکته: در صورتی که فرد متقاضی به هر دلیل نتواند در روز و ساعت مشخص که نوبت دریافت کرده به آدرس ویزامتریک در تهران مراجعه کند، باید مجدد برای دریافت نوبت اقدام کرده و تا موعد مقرر منتظر بماند.

ذکر این نکته نیز الزامی است که به منظور رعایت مقررات حقوقی حفاظت اطلاعات، به سوالات مربوط به درخواست ویزا، به صورت تلفنی پاسخ داده نمی‌شود و متقاضیان باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه کنند.

 

آدرس و ساعات کاری ویزامتریک 

برای مراجعه به سازمان ویزامتریک به این نشانی زیر می توانید مراجعه کنید: 

نشانی پستی:

آدرس ویزامتریک: خیابان بهشتی _خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا)_ نبش خیابان بیست و یکم _ ساختمان شیراز _ شماره ۱۳۷ _ طبقه ۱ 

نشانی وب‌سایت:

https://www.visametric.com/

شماره تماس:

02188700343

کد پستی

1513933134

ساعات ارسال درخواست ویزا  

   ۱۶:۳۰ - ۰۸:۰۰

ساعات تحویل گذرنامه  

   ۱۷:۰۰ - ۰۸:۰۰

 

نکات مهم در تعیین وقت سفارت آلمان

در صورتی که قصد دارید برای مراجعه به آدرس سفارت آلمان در تهران جهت انجام امور مربوط به ویزا، نوبت اخذ کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

  • کارگزاری ویرامتریک وقت سفارت آلمان را به صورت اینترنتی برای متقاضیان تعیین می‌کند. متقاضی باید به سایت ویزامتریک مراجعه کرده و نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام کنند. در این مرحله متقاضی باید نوع ویزای درخواستی را اعم از توریستی، تحصیلی،‌ کاری و سرمایه‌گذاری انتخاب کند. در گذشته تعیین وقت سفارت بر عهده سایت ویزامتریک بود و متقاضی دخالتی در انتخاب روز و زمان مراجعه نداشت اما این روند تغییر کرده و متقاضی می‌تواند با توجه به شرایط خود، روز و ساعت مراجعه به آدرس سفارت آلمان را انتخاب کند.
  • در ایمیل وقت سفارت باید روی لینکی که دریافت کرده اید کلیک کنید تا وقت خود را تایید کنید. دو روز قبل از وقت سفارت، ایمیل یادآوری از ویزامتریک برای متقاضی ارسال می شود. در صورتی که در روز و ساعت مشخص شده وقت خود به ویزامتریک مراجعه نکنید وقت مصاحبه باطل شده و نوبت خود را در لیست انتظار از دست می‌دهید.

  • تا 6 هفته قبل از زمان مصاحبه، یک ایمیل دیگر برای متقاضی ارسال می‌شود که در آن زمان ارائه درخواست ویزا در آدرس سفارت آلمان اعلام شده است. متقاضی باید به مواردی که در این ایمیل ذکر شده توجه داشته و ظرف مدت زمان 7 روز نسبت به تأیید زمان مصاحبه خود اقدام کند. در صورتی که فرد در این مدت نسبت به تأیید وقت مصاحبه اقدام نکند، وقت مصاحبه باطل شده و نوبت خود را در لیست انتظار از دست می‌دهد.

نکات مهم در تعیین وقت سفارت آلمان در ایران

 

جمع‌بندی

کشور آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا از نظر شرایط زندگی و اقتصادی، یکی از گزینه‌های اصلی بسیاری از افراد برای مهاجرت به صورت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به همین دلیل سفارت آلمان در ایران یکی از سفارت‌های پر مراجعه به حساب می‌آید که افراد زیادی در طول روز به منظور دریافت خدمات مختلف به آن مراجعه می‌کنند؛ به همین منظور برخی از خدمات ارائه دهنده سفارت آلمان به سازمان ویزامتریک سپرده شده است. متقاضیان برای دریافت خدمات ویزا باید ابتدا نسبت به اخذ نوبت به صورت اینترنتی اقدام کرده و در نهایت به صورت حضوری به آدرس سازمان ویزامتریک در تهران مراجعه کنند. اطلاع از شرایط کاری و نحوه دریافت نوبت از سفارت آلمان در تهران برای افراد متقاضی خدمات ویزا از اهمیت زیادی برخوردار بوده و با اطلاع از این شرایط می‌توانند برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

 

سوالات متداول:

چطور باید برای دریافت نوبت سفارت آلمان اقدام کرد؟

برای اخذ نوبت باید به سایت ویزامتریک مراجعه کرده و پس از ایجاد حساب کاربری و تعیین نوع ویزای درخواستی نسبت به تعیین نوبت اقدام کرد.

ساعت کاری سفارت آلمان در بخش ویزا به چه صورت است؟

روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 6:45 تا 14:30 خدمات مربوط به ویزا با تعیین وقت قبلی انجام می‌شود.

آدرس سفارت آلمان در تهران چیست؟

تهران، خیابان فردوسی، پلاک 324-320





1402/09/13

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن