تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

ویزای ویزیتوری چیست؟ تفاوت ویزای توریستی و ویزیتوری

ویزای ویزیتوری چیست؟ تفاوت ویزای توریستی و ویزیتوری

1402/09/05

سفر به خارج از کشور به‌عنوان یک توریست یا برای تجارت یا حتی برای بازدید از خانواده و دوستان فوق‌العاده است؛ اما در کنار هیجانی که دارد می‌تواند یک کار دلهره‌آور هم باشد. یکی از مهم‌ترین مراحل در برنامه‌ریزی سفر، اطمینان از دریافت ویزای صحیح مقصد است. شما باید بر اساس هدف سفر خود برای ویزای توریستی یا ویزای تجاری اقدام کنید. اما ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری چیست همچنین تفاوت این دو نوع ویزا چیست؟

 اطلاعات این مقاله به شما کمک می‌کند تا هرآنچه که درباره ویزای ویزیتوری را باید بدانید را درک کنید، بنابراین می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید و بهترین شانس را برای ارسال درخواست خود برای ویزای ویزیتوری و توریستی داشته باشید.

ویزای توریستی چیست؟

ویزای توریستی همان‌طور که از نامش پیداست مدرکی است که فرد برای اینکه بتواند وارد کشوری شود که برای مدت محدودی قصد سفر به آنجا را دارد. این ویزا توسط مقامات دولتی صادر می‌شود که به‌وضوح بیان می‌کند که مهاجر نباید در هیچ نوع فعالیت تجاری شرکت کند و به آن‌ها اجازه می‌دهند برای مقاصد گردشگری ملاقات با یک دوست یا خانواده، درمان پزشکی وارد کشور خود شوند. در طول مدت اقامت، دارندگان ویزای توریستی مجاز به کار یا انجام فعالیت‌های غیر توریستی نیستند.

ویزای توریستی معمولاً به دارنده این امکان را می‌دهد که برای مدت کوتاهی در کشور میزبان اقامت داشته باشد. این می‌تواند از چند روز تا چند ماه متغیر باشد. در برخی موارد، ویزای کوتاه‌مدت برای یک کشور خاص ممکن است علاوه بر گردشگری، اهداف متعددی مانند تجارت را نیز مجاز کند. ویزای توریستی معمولاً برای یک یا چند بار ورود معتبر است، به این معنی که شما می‌توانند در طول اقامت خود کشور را ترک کرده و دوباره وارد شوند. برای دریافت ویزای توریستی، باید مدارک معتبری که نشان دهد شما واقعاً برای سفر دارید آماده می‌شوید مثل از رزرو هتل و برنامه‌های پرواز ارائه دهید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در خصوص دریافت ویزا توریستی کانادا می توانید با کارشناسان راتاتراول تماس بگیرید.

انواع مختلف ویزای توریستی چیست؟

انواع مختلف ویزای توریستی عبارت‌اند از:

ویزای توریستی گردشگری: برای تفریح، گشت‌وگذار، بازدید معمولی برای ملاقات با دوستان یا اقوام، و شرکت در یک برنامه کوتاه‌مدت کاربرد دارد.

ویزای توریستی تجاری: برای همه فعالیت‌های مجاز تحت ویزای تجاری عادی است.

ویزای پزشکی توریستی: برای درمان پزشکی کاربرد دارد.

قوانین و شرایط ویزای توریستی چیست؟

گذرنامه معتبر پاسپورت شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

داشتن چند قطعه عکس دیجیتال که شما می‌توانید خودتان آن را با رعایت شرایط تهیه کنید.

برنامه سفر، اگر قبلاً مقدمات سفر را انجام داده‌اید.

بررسی تفاوت ویزای توریستی و ویزیتوری

آیا می‌توانیم با ویزای توریستی کار یا تحصیل کنیم؟

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم ویزای توریستی مجوز هیچ‌گونه اشتغال یا تحصیلات آکادمیک را به شما نمی‌دهد. اگر قصد دارید در یک کشور خارجی کار یا تحصیل کنید، باید سایر ویزاها که این امکان را برای شما فراهم می‌کند را جست‌وجو کنید.

آیا ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری محدودیت استفاده دارند؟

ویزای توریستی معمولاً برای یک یا چند بار ورود معتبر است، به این معنی که شما می‌توانید در طول اقامت خود کشور را ترک کرده و دوباره وارد شوید بااین‌حال، اگر اغلب به سفر خارجی می‌روید و برای مدت طولانی در آنجا می‌مانید، ممکن است لازم باشد به افسران مهاجرت ثابت کنید که قصد مهاجرت را ندارید و فقط برای گردش و تفریحی خواهان این ویزا هستید.

ویزای ویزیتوری چیست؟

در جواب این سؤال که ویزای ویزیتوری چیست باید گفت که ویزای ویزیتوری شبیه ویزای توریستی است که به شما اجازه می‌دهد برای مقاصد گردشگری وارد کشور دیگری شوید. بااین‌حال، بر خلاف ویزای توریستی که معمولاً بعد از سه ماه تاریخ انقضا دارد، ویزای ویزیتوری معمولاً برای مدت‌زمان طولانی‌تری تا شش ماه یا حتی بیشتر بسته به مقررات کشور هدف معتبر است. علاوه بر این، درحالی‌که ویزای توریستی معمولاً هنگام ورود به فرودگاه‌ها یا سایر بنادر ورودی صادر می‌شود، ویزای ویزیتوری باید از قبل از سفارت یا کنسولگری دولت خارجی در کشور خود درخواست شود.

ممکن است به ویزای ویزیتوری یا مجوز سفر الکترونیکی نیاز داشته باشید. مدرک ورودی موردنیاز شما بستگی به موارد زیر دارد:

  • نوع سند سفری که قصد سفر با آن را دارید
  • کشوری که سند سفر شما را صادر کرده است.
  • ملیت شما
  • روش سفر شما به کشور خارجی برای این سفر.

نحوه دریافت ویزای ویزیتوری چیست؟

در خصوص نحوه دریافت ویزای ویزیتوری چیست؟ باید گفت که در دنیا تکنولوژی امروزی بسیاری از کشورها امکان درخواست ویزای ویزیتوری را به‌صورت الکترونیکی و آنلاین فراهم کرده‌اند. اگر این سؤال شمارا درگیر خودکرده  است که سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای به‌دست‌آوردن ویزای ویزیتوری چیست؟ همین روش است که دقیقاً کار شما را راحت‌تر کرده است.

تکمیل درخواست ویزای ویزیتوری را از خانه، محل کار یا هر جای دیگری با اتصال به اینترنت انجام می‌شود. فقط کافی است شما با استفاده از رایانه یا دستگاه تلفن همراه فرم‌های مربوط را پر می‌کنند و اطلاعات موردنیاز و مدارک پشتیبانی را در قالب دیجیتال ارسال کنید.

از آن جایی که هر کشوری سیاست ویزا مخصوص به خود را دارد. برخی کشورها امکان دریافت ویزای ویزیتوری را به‌صورت آنلاین فعال نکرده‌اند در این شرایط معمولاً لازم است برای درخواست حضوری به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید.

مزایای ویزای ویزیتوری چیست؟

 مزایای ویزای ویزیتوری چیست. ویزای ویزیتور فواید زیادی دارد که از جمله:

  • شما نیازی به درخواست ویزای از پیش تأیید شده از خدمات شهروندی ندارید.
  • می‌توانید در نزدیک‌ترین کنسولگری خود درخواست دهید.
  • شما نیازی به اسپانسر ندارید.
  • شما می‌توانید چندین ویزای بازدیدکننده را در طول عمر خود دریافت کنید.

تفاوت بین ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری چیست؟

آیا می‌دانید که تفاوت بین ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری چیست؟ ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری ممکن است در نگاه اول شبیه به هم باشند، اما در واقع تفاوت‌های مشخصی دارند. درک این تفاوت‌ها می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی سفرها و درخواست ویزای مناسب کمک کند. به‌طورکلی، ویزای ویزیتوری یک اصطلاح گسترده‌تر است که انواع مختلف ویزا را در برمی‌گیرد، درحالی‌که ویزای توریستی به طور خاص به ویزا برای اهداف تفریحی اشاره دارد. بیایید کامل‌تر و جامع‌تر به اختلاف‌های بین این دو نوع ویزا بپردازیم.

1) تفاوت ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری چیست؟ به طور کلی ویزای توریستی برای گشت و گذار داده می شود. اما ویزای ویزیتوری به ویزایی اطلاق می شود که برای اهداف بسیاری از جمله جلسات کاری کوتاه مدت، درمان های پزشکی و موارد دیگر داده می شود.ویزای  ویزیتوری معمولاً برای مدت طولانی تری در مقایسه با ویزای توریستی معتبر است و از نظر فعالیت های مجاز در طول اقامت انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد. آنها همچنین ممکن است اجازه ورود چندگانه را بدهند یا امکان تمدید یا تبدیل به سایر دسته‌های ویزا را در حین اقامت در کشور خارجی داشته باشند.

2)ویزای توریستی برای گردشگرانی صادر می شود که می خواهند برای تعطیلات یا گشت و گذار به کشوری سفر کنند. این ویزاها دارای مدت اعتبار محدودی هستند و به بازدیدکنندگان خارجی اجازه انجام هیچ کاری در حین حضور در کشور را نمی دهند. با این حال، روند درخواست، شرایط واجد شرایط بودن و مدارک مورد نیاز می تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

3)ویزای توریستی معمولاً برای مدت زمان کوتاه تری نسبت به ویزای ویزیتوری صادر می شود ویزای توریستی معمولاً اجازه هیچ گونه اشتغال یا تحصیلات آکادمیک را در طول اقامت به شما نمی دهد. آنها همچنین تمایل دارند از نظر اثبات اقامت، برنامه سفر و پرداخت بدهی مالی الزامات سخت گیرانه تری داشته باشند تا از توانایی بازدیدکنندگان برای تامین هزینه های سفر و اقامت خود اطمینان حاصل کنند.

4)از سوی دیگر، ویزای تجاری برای افرادی صادر می‌شود که به دنبال اهداف تجاری مثل شرکت در جلسات تجاری، مذاکره در مورد قراردادها یا شرکت در کنفرانس‌ها به یک کشور خارجی سفر می‌کنند. این نوع ویزا معمولاً در مقایسه با ویزای توریستی  مدت‌زمان بیشتری اعتبار دارد. با داشتن ویزای تجاری، ممکن است شما بتوانید یک سری تجارت های کوچک و محدود را تجربه کنید ولی هرگز اجازه کار و دریافت حقوق در یک شرکت محلی را ندارید.

دریافت کدام ویزا راحت‌تر است توریستی و یا ویزیتوری؟

اینکه به توان صراحتاً بیان کرد دریافت کدام ویزا راحت‌تر است  کمی پیچیده به نظر می‌آید طوری که ویزای توریستی در مقابل ویزای ویزیتوری ممکن است بسته به کشور و سیاست‌های مهاجرتی آن متفاوت باشد. گاهی شده است که ویزای توریستی مراحل درخواست ساده‌تری با الزامات کمتر داشته باشد، درحالی‌که شما برای دریافت ویزای ویزیتوری ممکن است مجبور به ارائه برخی اسناد اضافی شوید و حتی مدارکی که نشانه اهداف شما از سفرتان باشد.

ویزای ویزیتوری و ویزای توریستی مقررات یکسانی دارند؟

در این باره باید گفت خیر قوانین و مقررات مربوط به ویزاهای ویزیتوری و ویزای توریستی می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد؛ بنابراین قبل از دریافت ویزای موردنظر خود حتماً قوانین و مقررات مربوط به هر کدام را در کشور هدف مورد کاوش و بررسی قرار دهید.

هزینه ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری چقدر است؟

این حقیقت دارد که ویزای ویزیتوری و ویزای توریستی فقط برای یک‌بار ورود داده می‌شود؟

برخی از ویزاهای ویزیتوری یا ویزاهای توریستی ممکن است فقط برای یک‌بار ورود داده می‌شود مجوز دهند؛ اما مدل دیگری از ویزاها اجازه ورود چندگانه را در یک بازه زمانی مشخص، مانند شش ماه یا یک سال بدهند. مهم است که محدودیت‌های ورود ویزای موردنظر خود را روشن کنید.

اگر درخواست ما برای ویزا قبول نشود، آیا می‌توانیم مجدداً برای ویزای ویزیتوری یا ویزای توریستی اقدام کنیم؟

اگر درخواست شما چه برای ویزای ویزیتوری و یا ویزای توریستی  قبول نشود، گاهی امکان درخواست مجدد وجود دارد. اما، بررسی درست و کامل از اینکه چرا ویزا شمارد شده و جمع‌آوری مدارک موردنیاز که در قبولی درخواست شما کمک‌کننده است دقیق و همچنین توجه به  مشاوره‌ای که از تمامی قوانین و ضوابط باخبر باشد یا کسی که به تواند حامی و یاری‌رسان شما باشد شانس شما را در درخواست ویزا موفقیت‌آمیز دوچندان می‌کند.

مدت اعتبار چه مدت ویزای ویزیتور چقدر است؟

مدت اقامت مجاز با ویزای ویزیتوری بسته به کشور و شرایط خاص ویزا متفاوت است. برخی از ویزاهای ویزیتوری ممکن است اجازه اقامت چندماهه تا یک‌ساله را بدهد، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است مدت‌زمان کمتری داشته باشند. مهم است که قبل از سفر شرایط ویزا و تاریخ اعتبار را بررسی کنید.

هزینه ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری چقدر است؟

برای رسیدگی به درخواست شما، باید هزینه ویزای موردنیاز را بپردازید که مقدار آن بسته به مقصد شما متفاوت است. برخی از سفارت‌ها از شما می‌خواهند قبل از شرکت در مصاحبه ویزا هزینه را پرداخت کنید، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است در همان روز درخواست پرداخت کنند.

جمع‌بندی

ویزای توریستی و ویزیتوری برای اهداف خاصی صادر می‌شوند. این ویزاها دارای مدت اعتبار محدودی هستند و به بازدیدکنندگان خارجی اجازه انجام هیچ کاری در حین حضور در کشور را نمی‌دهند. بااین‌حال، روند درخواست، شرایط واجد شرایط بودن و مدارک موردنیاز می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.





1402/09/05

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن