تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

1402/12/07

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی، هنگام رفتن به این کشور، برای شما عزیزان امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که افتتاح حساب بانکی در کانادا، می‌تواند به عنوان یک مزیت برای سفرهای توریستی به حساب بیاید.

به طور کلی مهاجران باید در اولین گام، نسبت به افتتاح حساب بانکی در کانادا به همراه دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنند. در ادامه مطلب توضیحات بیشتری را در این مورد ارائه خواهیم داد.

 

دلایل افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریست

مسلماً این موضوع که افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی باید انجام شود، دلایلی دارد. قبل از اینکه دلایل این کار را برشماریم، باید بگوییم که در وب سایت رسمی مرتبط با دولت کانادا، اعلام شده که افتتاح حساب بانکی با ویزای توریستی، برای متقاضیان امکان‌پذیر است.

لازم به ذکر است که افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی، تحت یک سری قوانین و شرایط خاص امکان‌پذیر خواهد بود. بسیاری از ویزاهای توریستی کانادا، به شکل مولتیپول صادر می‌شوند. به این معنی که به صاحب حساب اجازه می‌دهد که تا ۶ ماه بتواند در خاک کانادا بماند.

 

دلایل افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریست

 

از آن جا که بیشتر از ۱۰ هزار دلار نمی‌توان به خاک کانادا وارد کرد و همینطور امکان استفاده از حساب‌های بانکی ایرانی نیز در این کشور وجود ندارد، قطعاً افراد در مدت زمان اقامت خود در کانادا برای رفع نیازهای مالی که دارند، باید پول داشته باشند.

از این رو افتتاح حساب بانکی در کانادا با استفاده از ویزای توریستی، یکی از ملزومات سفر افراد به حساب می‌آید تا افراد در طی مدت زمان اقامت خود در کانادا، با مشکل مواجه نشوند. دلایل افتتاح حساب بانکی در کانادا، عبارت‌اند از:

  • محدودیت برای حمل پول نقد
  • تحریم کشور
  • خطرات احتمالی همچون سرقت

بسیاری از افرادی که از طریق اخذ ویزای توریستی به کشور کانادا سفر می‌کنند، برای افتتاح حساب بانکی، باید به نزدیک‌ترین شعبه بانک محل اقامت خود مراجعه کنند تا بتوانند از شرایط و مدارک مورد نیاز برای انجام این کار هم، مطلع شوند.

در قانون کشور کانادا، به صراحت اجازه افتتاح حساب بانکی از طریق ویزای توریستی صادر شده است. برخی شعبه‌های بانک به خاطر دانش و تجربه کمی که دارند، به متقاضی اعلام می‌کنند که امکان ایجاد حساب بانکی با ویزای توریستی در آن‌جا وجود ندارد.

به طور کلی ایرانیان باید با تعیین نوع حساب و همینطور تکمیل مدارک، نسبت به داشتن یک حساب بانکی در کشور کانادا اقدام کنند و مراحل اداری آن را انجام دهند.

 

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

 

انواع افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

افرادی که قصد افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی را دارند، باید بدانند که این کشور دارای حساب‌های بانکی مختلفی است که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌ها و شرایط مخصوص به خود را دارند‌.

به همین خاطر شما عزیزان باید با انواع حساب‌های موجود در کانادا آشنا شوید تا با استفاده از ویزای توریستی، بتوانید در بانک‌های این کشور حساب بانکی افتتاح کنید. به طور کلی انواع حساب بانکی در کشور کانادا، عبارت‌اند از:

 

1. Chequing account

Chequing account متداول‌ترین نوع حساب بانکی در کشور کانادا است که برای واریز و برداشت‌های روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع حساب بانکی در کشور کانادا، به عنوان بهترین انتخاب برای خریدهای روزانه و همینطور پرداخت قبوض در نظر گرفته می‌شود. افرادی که در کانادا به دنبال افتتاح حساب بانکی هستند و می‌خواهند از طریق ویزای توریستی این کار را انجام دهند، می‌تواند این حساب را انتخاب کنند. از طرفی دیگر امکان خرید اینترنتی برای دارندگان این نوع حساب در صورت تعیین رمز دوم هم، وجود دارد.

 

انواع افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

 

2. credit card account

این نوع حساب هم، یکی دیگر از انواع حساب‌های بانکی در کشور کانادا است که افراد مختلف می‌توانند از آن برای خریدهای اقساطی استفاده کنند. دارندگان این حساب قادر هستند که با توجه به سقف اعتباری که بانک برای آن‌ها تعیین کرده است، به شکل ماهیانه خریدهای خود را انجام دهند. لازم به ذکر است که دارندگان این نوع حساب، باید مبلغ خریدهای خود را تا تاریخی که بانک برای آن‌ها تعیین کرده است، پرداخت کنند که معمولاً این مدت زمان، یک ساله خواهد بود.

در بخش بالا برای کسانی که دارای ویزای توریستی هستند و قصد دارند در بانک‌های کشور کانادا حساب بانکی باز کنند، برخی حساب‌های رایج را معرفی کردیم. افراد می‌توانند با صدور درخواست مبنی از افتتاح حساب بانکی، یکی از دو شیوه بالا را انتخاب کنند.

 

مراحل افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

در این بخش‌، قصد داریم در مورد مراحل افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی، مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم:

  1. مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانکی محل اقامت در کانادا
  2. انتخاب یکی از انواع حساب‌های بانکی
  3. تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز به شعبه بانک مورد نظر

یکی از نکاتی که در این قسمت باید عنوان کنیم، این است که به طور کلی افراد هنگامی که اقدام به افتتاح حساب بانکی در کانادا می‌کنند، باید به یک سری موارد توجه داشته باشند.

این موارد از قبیل میزان سود، خدمات بانک مورد نظر، میزان هزینه ماهانه برای حساب بانکی و همینطور دسترسی آزاد به خودپردازهای آن در محدوده محل زندگی هستند.

مشاوره رایگان

مراحل افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

 

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا

مسلماً زمانی که افراد مختلف بخواهند یک حساب بانکی در کانادا افتتاح کنند، باید بدانند که قوانین و شرایط افتتاح حساب بانکی برای مهاجران و همینطور شهروندان کانادایی، در شعبات بانک متفاوت است.

از این رو متقاضیانی که تمایل به افتتاح حساب بانکی در کانادا دارند، باید قبل از هر اقدامی، با مراجعه به وب سایت بانک‌ها، نسبت به شرایط،خدمات و مدارک بانک‌ها، اطلاعات لازم را کسب کنند. متقاضیان از طریق تهیه مدارک لازم، می‌توانند در بانک یک حساب افتتاح کنند.

هر کدام از بانک‌ها، ممکن است الزامات و یک سری مدارک خاص را برای متقاضیان با توجه به نوع ویزایی که دارند، در نظر بگیرند.

به صورت کلی باید گفت که افتتاح حساب در کشور کانادا، مستلزم داشتن یک سری شرایط خاص است که از جمله این شرایط، می‌توان به ارائه آدرس معتبر از مکان زندگی و حداقل ۱۸ سال سن اشاره کرد.

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی، از جمله خدماتی به حساب می‌آید که دولت کانادا برای مسافران خود در نظر گرفته است. متقاضیان این امکان را دارند که از طریق مراجعه حضوری یا تماس با شعبه مورد نظر و همینطور ارائه مدارک شناسایی، زمان انجام افتتاح حساب را مشخص کنند.

پس از پایان یافتن افتتاح حساب بانکی در کانادا، دبیت کارت به متقاضی ارائه می‌شود که آن شخص می‌تواند امکان دسترسی به خدمات مالی، دستگاه خودپرداز و همینطور بانکداری شعب را داشته باشد.

 

مزایای افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

افتتاح حساب بانکی در کشور کانادا، دارای یک سری مزایایی است که شما با انجام این کار، می‌توانید آن‌ها را به دست آورید. خارجی‌ها اگر بخواهند در کانادا یک حساب بانکی افتتاح کنند این امر برای آن‌ها سودمند تلقی می‌شود.

اگر شما برای تحصیل و کار در کانادا به عنوان یک شخص مقیم که موقتاً قصد دارد در کانادا زندگی کند، به این کشور سفر کنید، لازم نیست که حتماً یک حساب بانکی داشته باشید.

بهتر است بدانید که داشتن یک حساب بانکی در حین زندگی یا سفر بلند مدت در کشور کانادا، بسیار راحت‌تر است. مزایای افتتاح حساب بانکی کانادا عبارت‌اند از:

  • مدیریت امور مالی خود در حین زندگی در کانادا، کار یا تحصیل، می‌تواند با افتتاح یک حساب بانکی راحت‌تر شود. شما به سادگی این امکان را دارید که حقوق خود را دریافت و مدیریت کنید. از طرفی دیگر، می‌توانید صورت حساب‌ها را پرداخت کنید و تراکنش‌ها را هم انجام دهید. پیگیری هزینه‌ها از طریق یک حساب بانکی محلی هم، جزء مزیت‌های افتتاح حساب بانکی در کانادا به حساب می‌آید.
  • مزیت بعدی این است که حساب بانکی کانادایی، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید برای دسترسی به وام، کارت‌های اعتباری و همینطور وام مسکن در آینده، یک تاریخچه اعتباری بسازید.

به وجود آوردن یک سابقه اعتباری مثبت، می‌تواند به شما قابلیت افزایش فرصت‌های مالی را در کانادا بدهد. فرصت‌هایی که برای خدمات بانکی مختلف در کانادا وجود دارند هم، جزء مزیت‌های این کار به حساب می‌آیند.

شما عزیزان این امکان را دارید که به حساب‌های پس‌انداز‌ گزینه‌های سرمایه‌گذاری و همینطور سایر محصولات مالی دسترسی داشته باشید. این موارد می‌توانند به رشد ثروت و همینطور دستیابی به اهداف مالی شما، کمک کنند.

چه مدارکی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی لازم است؟

یکی از سوال‌های مهمی که در زمینه افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی وجود دارد، این است که برای افتتاح حساب بانکی، به چه مدارکی نیاز داریم؟

افراد تازه وارد همیشه این سوال را از خود می‌پرسند که ما باید چه چیزهایی را برای افتتاح حساب بانکی در کانادا فراهم کنیم. در واقع شناسایی و همینطور مدارک مورد نیاز برای انجام این کار، به درخواست موسسه مالی تعیین شده شما بستگی دارد.

بنابراین اطمینان پیدا کنید که قبل از افتتاح حساب بانکی، لازم است که از چه مدارکی اضافی داشته باشید. اگر خارجی هستید و نیاز دارید که یک حساب بانکی در کانادا افتتاح کنید، باید یک سری مدارک را در دسترس داشته باشید. این اسناد شامل موارد زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • مجوز تحصیل، کار یا اقامت معتبر

همینطور شما می‌توانید گواهینامه رانندگی محلی و بین المللی را هم، به همراه داشته باشید و از طرفی دیگر، شماره بیمه اجتماعی کانادا و آدرس‌های لازم را هم بدانید.

مزایای افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

 

برای افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی به کدام بانک مراجعه کنم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افرادی که می‌خواهند در کانادا اقدام به افتتاح حساب کنند به وجود بیاید، این است که برای افتتاح حساب به کدام بانک مراجعه کنم؟

یکی از موارد مهمی که شما در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، این است که قبل از افتتاح حساب، اعتبار موسسات بانکی مختلف را مخصوصاً به عنوان بازدید کننده یا مقیم موقت، مورد بررسی قرار دهید.

تمام بانک‌ها خدمات، گزینه‌های حساب یا کارمزدهای یکسانی را ارائه نمی‌دهند. بنابراین حتماً گزینه‌های خود را ارزیابی و مقایسه کنید. از طریق انجام تحقیقات کامل و همینطور بررسی دقیق، می‌توانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید و برای افتتاح حساب، یک بانک معتبر را انتخاب کنید.

این را بدانید که یک بانک معتبر، می‌تواند نیازهای بانکی شما را به خوبی برآورده کند و در عین حال از امنیت بالایی هم برخوردار است.

آیا افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی به صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است؟

اگر بخواهیم در مورد افتتاح حساب بانکی در کانادا به صورت آنلاین اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم، باید بگوییم که برخی از بانک‌ها قابلیت افتتاح حساب به صورت آنلاین را به مشتریان خود می‌دهند.

ممکن است بسیاری از افراد تمایل داشته باشند که حساب بانکی خود را به صورت آنلاین افتتاح کنند؛ اما توصیه می‌کنیم که برای افتتاح حساب، به شعبه فیزیکی بانک مراجعه کنید؛ مخصوصاً اگر شخصی تازه وارد هستید.

مراجعه حضوری به شعبه بانک، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به صورت مستقیم با کارکنان بانک ارتباط برقرار کنید و هرگونه سوالی در این زمینه دارید، از آن‌ها بپرسید.

این مورد می‌تواند یک تجربه شخصی‌تر را به شما ارائه دهد و از طرفی دیگر در صورت نیاز، می‌توانید یک کمک فوری را هم، برای خود فراهم کنید.

اطلاعات تکمیلی در مورد افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

در این قسمت باید یک سری اطلاعات تکمیلی در مورد افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی را در اختیارتان قرار دهیم. در حال حاضر بانک‌های معتبر و همینطور موسسات مالی و اعتباری مختلف در کانادا، مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به مشتریان زیادی هستند.

افرادی که به دنبال افتتاح حساب بانکی در کانادا هستند، باید در ارتباط با مواردی همچون مالیات، مدت زمان افتتاح حساب و سود و بهره بانکی، اطلاعات کاملی را کسب کنند تا در مدت زمان اقامت خود در این کشور، با مشکل مواجه نشوند.

در کل باید بگوییم که متقاضیان قادر هستند از طریق مراجعه به بانک و ارائه کامل مدارک مورد نیاز، مراحل بانکی را پشت سر هم طی کرده و حساب خود را افتتاح کنند.

فرایند افتتاح حساب بانکی در کانادا با استفاده از ویزای توریستی، ممکن است بلافاصله یا چند روز زمان ببرد. شایان ذکر است که متقاضی می‌تواند پس از افتتاح حساب بانکی خود، برای فعال کردن دبیت کارت خود هم، درخواست دهد.

نکات مهم در زمینه افتتاح حساب بانکی با ویزای توریستی

بدون شک افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی، به عنوان یک مزیت فوق العاده برای مسافران به حساب می‌آید. اما افرادی که قصد انجام این کار را دارند، باید به یک سری نکات توجه داشته باشند.

  • یکی از نکات این است که مبالغ واریزی از داخل یا خارج، باید با ذکر منبع یا سورس صورت گیرد.
  • کشور کانادا برای این که بتواند از خطر بلوکه شدن حساب جلوگیری کند، کارمزدی بین ۳ تا ۱۰ دلار برای مبالغ واریزی به حساب در بانک‌های کانادایی در نظر می‌گیرد.
  • کسب اطلاعات لازم در مورد خدمات بانکی از جمله مدت زمان غیر قابل برداشت بودن مبلغ از حساب و همینطور میزان کارمزد خدمات بانک مورد نظر هم، نکته مهمی است. شما می‌توانید در این زمینه از طریق مشورت با کارشناسان مهاجرتی متخصص، سوالات مربوط به افتتاح حساب در کانادا را مطرح کنید.
  • یکی دیگر از نکاتی که در مورد افتتاح حساب وجود دارد، این است که شما می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده خود که مقیم دائم کانادا هستند، کمک بگیرید. توصیه می‌شود افرادی که می‌خواهید از آن‌ها کمک بگیرید، به زبان انگلیسی مسلط باشند.
  • برخی از بانک‌های کانادا به خاطر شرایط تحریم، تمایلی به افتتاح حساب بانکی در این کشور با استفاده از ویزای توریستی برای ایرانیان ندارند. اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، می‌توانید به سایر بانک‌ها و موسسات مالی معتبر مراجعه کنید.
  • طبق تحقیقات صورت گرفته، برخی از حساب‌های بانکی در کشور کانادا، به شکل سپرده گذاری هستند که ممکن است تا یک سال نتوانید پول مورد نیاز خود را از آن‌ها برداشت کنید یا در صورت برداشت، ممکن است مشمول کارمزد بالایی شوید.

توصیه می‌کنیم که در حین باز کردن حساب بانکی در کانادا، حتماً از نوع آن و همینطور اطلاعات مهم در رابطه با حساب، اطلاعات تکمیلی را بدست آورید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به دنبال سفر به کانادا هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً با نحوه افتتاح حساب بانکی که در این مقاله توضیح دادیم، آشنا شوید.

این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید یک حساب بانکی در کشور کانادا افتتاح کنید و از خدمات بانکی در طول مدت زمان اقامت خود، نهایت استفاده را ببرید. اگر قصد دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری را به دست آورید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت راتاتراول مراجعه نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا افراد خارجی امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی را دارند؟

بله افراد خارجی در طول مدت زمان اقامت خود در کانادا، می‌توانند با ارائه مدارک لازم به شعبه یک بانک معتبر، یک حساب بانکی برای خود افتتاح کنند.

آیا امکان افتتاح حساب بانکی آنلاین هم در کانادا امکان‌پذیر است؟

شما عزیزان می‌توانید حساب بانکی مورد نظر خود را به صورت آنلاین هم افتتاح کنید. اما بهتر است که این کار را به صورت حضوری انجام دهید.

چه مدارکی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا مورد نیاز هستند؟

مدارک مختلفی از جمله گذرنامه معتبر و فعلی، کارت اقامت دائم یا مدارک مهاجرت شما، اثبات آدرس سکونت، شماره بیمه اجتماعی و همینطور کارت شناسایی، برای افتتاح حساب بانکی در کانادا، مورد نیاز هستند.

آیا امکان مدیریت امور مالی افراد، با افتتاح حساب بانکی در کانادا امکان‌پذیر است؟

 یکی از مزیت‌های مهمی که افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی دارد، این است که شما می‌توانید به راحتی مدیریت امور مالی خود را در دست بگیرید.





1402/12/07

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن