تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

سوغاتی های ایتالیا، یادگارهایی از سفری خاطره انگیز

سوغاتی های ایتالیا، یادگارهایی از سفری خاطره انگیز

1402/11/15

ایتالیا کشوری زیبا با معماری خیره‌کننده، غذاهای خوشمزه و فرهنگی غنی است که توجه گردشگران را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است با سوغاتی ایتالیا هم آشنا شوید تا بتوانید بهترین هدیه را برای عزیزان و دوستان خود به یادگار بیاورید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب از آژانس مسافرتی راتاتراول با ما همراه باشید.

 

درباره ایتالیا

ایتالیا کشوری توسعه یافته با زیرساخت‌های صنعتی گسترده، تاریخچه‌ای غنی و آثار باستانی خیره‌کننده است که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را در اختیار گردشگران با سلیقه و علایق گوناگون قرار می‌دهد. اولین چیزی که در سفر به این کشور زیبا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد فرهنگ و هنر خیره‌کننده‌ی این سرزمین است.

همان‌طور که می‌دانید این کشور زمانی مرکز امپراتوری روم و زادگاه دوره‌ی رنسانس بوده است و می‌توان نشانه‌های آن را در تک تک شهرهای ایتالیا مشاهده کرد.

 

بهترین زمان سفر به ایتالیا

بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل فوق‌العاده‌ی کشور ایتالیا یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن فصول بهار، تابستان و پاییز هستند؛ با این حال در این زمان‌ها گردشگران زیادی به شهرهای ایتالیا سفر کرده و تقریباً تمامی مکان‌ها شلوغ هستند و قیمت اجاره‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

اگر به دنبال ارزان‌ترین زمان برای سفر به این کشور و خرید سوغاتی ایتالیا هستید بهتر است سفر خود را بین ماه‌های می و اکتبر تنظیم کنید.

برای اینکه بتوانید سفری امن و راحت داشته باشید، مقاله راهنمای سفر به خارج را بخوانید.

هزینه‌ی کلی سفر به ایتالیا

اگر دغدغه‌ی شما اطلاع از هزینه‌های کلی سفر به کشور ایتالیا است این بخش را از دست ندهید. شما در زمان سفر به این کشور برحسب تعداد نفرات خود باید به صورت متوسط هزینه‌های زیر را بپردازید:

تعداد مسافران

متوسط هزینه بلیط دو طرفه

حمل و نقل

اقامتگاه

مجموع

یک نفر

بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار

۴۷ تا ۱۱۹ دلار

۷۴ تا ۳۸۸ دلار به ازای هر شب

۱۱۲۱ دلار

دو نفر

۷۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار

۴۷ تا ۱۱۹ دلار به ازای هر نفر

۷۴ تا ۳۸۸ دلار به ازای هر شب

۲۰۱۳ دلار

خانواده‌ی چهار نفره

۷۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار

۴۷ تا ۱۱۹ دلار به ازای هر نفر

۷۴ تا ۳۸۸ دلار به ازای هر شب

۳۷۷۴ دلار

 

معرفی بهترین سوغاتی ایتالیا

فهرست بهترین سوغاتی ایتالیا بسیار گسترده بوده و انواع صنایع‌دستی، محصولات چوبی، عطر و ادکلن از بهترین برندهای دنیا و خوراکی‌های خوشمزه را در برمی‌گیرد؛ به همین دلیل حتی سخت‌گیرترین گردشگران هم می‌توانند آیتم موردعلاقه‌ی خود را از ایتالیا خریداری کرده و برای عزیزان و اعضای خانواده‌ی خود سوغاتی بیاورند.

شما می‌توانید در شهرهای مختلف این کشور، سوغاتی‌های گوناگونی بخرید که تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

 

۱. خاص‌ترین سوغاتی ایتالیا: شیشه‌های رنگی مورانو

یکی از زیباترین و خاص‌ترین سوغاتی ایتالیا شیشه‌های رنگی مورانو است که در اصل در جزیره مورانو در شمال شهر ونیز توسط هنرمندانی ماهر و با تجربه تولید می‌شود. این شیشه‌های رنگی تماشایی و جذاب به شکل‌های مختلف جام، آویز، ظرف و... تولید شده که می‌توانید مناسب‌ترین نوع را با در نظرگرفتن سلیقه‌ی خود انتخاب کنید.

خاص‌ترین سوغاتی ایتالیا: شیشه‌های رنگی مورانو

 

۲. سرکه بالزامیک سنتی

براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت ourescapeclause.com سرکه بالزامیک سنتی ایتالیا یکی از گران‌ترین و در عین حال ارزشمندترین سوغاتی‌های این کشور است. ساخت سرکه بالزامیک مودنا بین ۱۲ تا ۲۵ سال طول کشیده و یک بطری آن معمولاً ۱۰۰ یورو قیمت دارد که با توجه به خواص بی‌نظیر آن از قبیل کاهش قند خون، هضم راحت غذا، کاهش کلسترول و کاهش وزن کاملاً ارزش پرداخت این مبلغ را خواهد داشت.

سرکه بالزامیک سنتی ایتالیا یکی از گران‌ترین و در عین حال ارزشمندترین سوغاتی‌های این کشور

 

۳. خوشمزه‌ترین سوغاتی ایتالیا: شکلات!

شکلات یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین سوغاتی ایتالیا است که می‌توانید از کیفیت بالا و طعم خوشمزه‌ی آن‌ها در کنار یکدیگر لذت ببرید. معروف‌ترین برندهای تولیدکننده شکلات در این کشور شامل Perugina، Venchi و Caffarel هستند.

خوشمزه‌ترین سوغاتی ایتالیا: شکلات!

 

۴. روغن زیتون

روغن زیتون کلاسیک‌ترین سوغاتی ایتالیا است که می‌توانید در تمامی فصول سال به خصوص در فصل پاییز که زمان برداشت زیتون است، خریداری کنید. البته توجه کنید برای حفظ کیفیت این محصول بهتر است مدل‌هایی را بخرید که در قوطی‌های فلزی نگهداری می‌شوند و از خرید روغن زیتون‌های موجود در قوطی‌های شیشه‌ای اجتناب کنید.

روغن زیتون کلاسیک‌ترین سوغاتی ایتالیا

 

۵. عطر و ادکلن برندهای معروف

یکی از مشهورترین سوغاتی ایتالیا عطر و ادکلن‌های آن است که می‌توانید در اکثر فروشگاه‌های لوازم آرایشی این کشور پیدا کنید. شما می‌توانید عطر برندهای معروف مثل گوچی، آرمانی، پرادا، دولچه اند گابانا و... را خریداری کرده یا اینکه به عطاری‌های سنتی این کشور مراجعه کرده و عطرهای دست‌ساز آن‌ها را بخرید تا همیشه یاد و خاطره‌ی ایتالیا در ذهنتان باقی بماند.

عطر و ادکلن برندهای معروف از مشهورترین سوغاتی ایتالیا

 

۶. پاستای دست ساز؛ خوشمزه‌ی ایتالیایی!

اگر در تور ایتالیای خود به رم سفر کردید و می‌خواهید خوشمزه‌ترین سوغاتی ایتالیا را خریداری کنید، حتماً به سراغ پاستاهای دست‌ساز این شهر بروید که با استفاده از مواد اولیه‌ی طبیعی و تازه و در طعم‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند.

جالب است بدانید که بعد از روغن زیتون، پاستا انتخاب دوم عمده‌ی گردشگرانی است که به این کشور تماشایی سفر کرده و می‌خواهند سوغاتی بی‌نظیری را خریداری کنند.

پاستای دست ساز؛ خوشمزه‌ی ایتالیایی!

۷. روغن ترافل

اگر می‌خواهید بعد از بازگشت از ایتالیا همچنان طعم شگفت‌انگیز پاستاهای آن را تجربه کنید باید حتماً روغن ترافل بخرید. برای تهیه‌ی روغن ترافل، قارچ ترافل را به یک روغن پایه اضافه کرده و به این ترتیب به ترکیبی دست پیدا می‌کنند که در کنار کاربرد در طبخ غذاهای گوناگون می‌تواند به عنوان یک ضد میکروب و ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان قدرتمند عمل کند.

روغن ترافل، از سوغاتی های خاص ایتالیا

 

۸. ماسک‌های ونیزی

یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر ونیز و سوغاتی ایتالیا، ماسک‌های این شهر است که در بیشتر جشنواره‌ها و مراسم‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعدادی از این ماسک‌ها به شکل حیوانات و بقیه هم الهام گرفته از شخصیت‌های تاریخی هستند یا اینکه شکلی فانتزی دارند.

این ماسک‌ها که در نوع خود ظاهری هنرمندانه و جالب‌توجه دارند با استفاده از چرم، شیشه، چوب و کاغذ ساخته شده و یکی از رایج‌ترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید از کشور ایتالیا بخرید.

ماسک‌های ونیزی؛ از به یادماندنی‌ترین سوغاتی‌های ایتالیا

۹. موکاپات

اگر دوست دارید همچنان از عطر و طعم قهوه‌ی ایتالیایی بعد از بازگشت به خانه هم بهره‌مند شوید، در کنار خرید قهوه باید یک موکاپات هم بخرید. علاوه بر این، موکاپات یک سوغاتی ایتالیایی فوق‌‌العاده با قیمت مناسب است که می‌توانید برای اعضای خانواده‌ی خود که عاشق قهوه هستند به یادگار بیاورید.

موکاپات از جالب ترین سوغاتی های ایتالیا

 

۱۰. خرید لباس از برندهای مشهور ایتالیایی

ایتالیا مهد برندهای لباس معروف و مشهور در سطح جهان از قبیل پرادا، ورساچه، فندی، جورجیو آرمانی، گوچی و... است و بهترین کشور برای خرید لباس‌های رسمی و کژوال محسوب می‌شود. پس با این حساب یکی از خاص‌ترین سوغاتی ایتالیا لباس‌های آن است که همواره بخاطر زیبایی، کلاس و ظرافت خود در سراسر جهان شناخته شده هستند.

خرید لباس از برندهای مشهور ایتالیایی

 

۱۱. کتاب آشپزی ایتالیایی!

چرا که نه! خرید یک کتاب آشپزی از کشوری که به غذاهای خوشمزه‌ی خود در سراسر دنیا شهرت دارد می‌تواند یکی از بهترین سوغاتی‌های ایتالیا باشد. با وجود طیف گسترده‌ این کتاب‌ها و دستورالعمل‌های فوق‌العاده‌ی آن‌ها هر شخصی می‌تواند از طعم و مزه‌ی غذاهای ایتالیایی در آشپزخانه خود بهره‌مند شود.

کتاب آشپزی ایتالیایی!

 

۱۲. فنجان اسپرسو

علاقمندان به قهوه می‌توانند علاوه بر موکاپات به خرید یک فنجان قهوه از ایتالیا به عنوان سوغات هم فکر کنند. هیچ‌چیز با لذت نوشیدن قهوه در یک فنجان اسپرسو ایتالیایی زیبا قابل مقایسه نیست. در سراسر کشور ایتالیا به خصوص در فروشگاه‌های مخصوص فروش لوازم قهوه می‌توانید طرح‌های دلخواه خود را از این فنجان انتخاب کرده و خریداری کنید.

فنجان اسپرسو از جذاب‌ترین سوغاتی های ایتالیا

 

۱۳. به‌یادماندنی‌ترین و خوشبوترین سوغاتی ایتالیا: قهوه بو داده

بهتر است در کنار موکاپات و فنجان قهوه‌ی زیبای خود که از ایتالیا می‌خرید، حتماً مقداری قهوه‌ی بو داده هم تهیه کرده و بعد از برگشتن به خانه‌ی خود نوش جان کنید. عطر دلنشین و مزه‌ی فوق‌العاده‌ی قهوه ایتالیا به‌گونه‌ای است که تا مدت‌ها در یاد و خاطره‌ی شما باقی می‌ماند.

به‌یادماندنی‌ترین و خوشبوترین سوغاتی ایتالیا: قهوه بو داده

 

۱۴. پنیر ایتالیایی

خوراکی‌های خوشمزه این کشور تمامی ندارد؛ به همین دلیل دست شما برای خرید سوغاتی ایتالیا کاملاً باز است. پنیرهای ایتالیا در سراسر جهان به طعم خوشمزه و خاص خود شهرت داشته و در تهیه‌ی پاستا، پیتزا و سالادهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌علاوه با خرید آن‌ها می‌توان به یک منبع مناسب و غنی از کلیسم و پروتئین دست پیدا کرد.

پنیر ایتالیایی از سوغاتی های جذاب این کشور

 

۱۵. وسایل سرامیکی

یکی دیگر از زیباترین گزینه‌های پیش روی شما برای خرید سوغاتی ایتالیا، وسایل و ظروف سرامیکی هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند. ظروف سرامیکی کشور ایتالیا همواره به کیفیت و قیمت بالای خود و نقش و نگارهای زیبایی که دارند معروف هستند.

وسایل سرامیکی از سوغاتی‌های رنگی این کشور

 

۱۶. کوکی و شیرینی

در نگاه اول زیبایی کوکی‌ها و شیرینی‌های ایتالیایی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. بعد از آن با چشیدن آن‌ها از طعم فوق‌العاده‌ای که دارند هم لذت خواهید برد. این شیرینی‌ها و کوکی‌های زیبا و خوشمزه به صورت بسته‌بندی به فروش می‌رسند و می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای هدیه‌دادن به عنوان سوغاتی ایتالیا به دوستان و اعضای خانواده باشند.

کوکی و شیرینی از سوغاتی های خوشمزه ایتالیا

 

خطرات احتمالی در زمان سفر به ایتالیا چیست؟

ایتالیا یکی از کشورهای امن اروپایی است که میزان جرایم خشونت‌آمیز در آن بسیار پایین بوده و بیشتر گردشگران نگرانی از این بابت ندارند؛ با این حال بهتر است در جاهای شلوغ و پر رفت و آمد از وسایل ارزشمند و اسکناس‌های خود مراقبت کنید، چرا که احتمال سرقت آن‌ها وجود دارد.

علاوه بر این بهتر است بیمه‌ی سفر داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه رفتار و موقعیت خشونت‌آمیز در سفر یا گم‌کردن وسایل ارزشمند خود بتوانید خسارات وارده را جبران کنید.

نکات مهم در زمان سفر به ایتالیا

نکات مهمی وجود دارند که بهتر است پیش از سفر خود به ایتالیا از آن‌ها مطلع شوید تا بتوانید تجربه‌ای به‌یادماندنی از این کشور دوست‌داشتنی داشته باشید:

  • آب آشامیدنی در این کشور رایگان بوده و در خیابان‌های آن هم آبخوری‌های فراوان با آب خنک وجود دارند؛ بنابراین نیازی به خرید آب نیست.
  • انعام دادن در این کشور الزامی نیست.
  • مترو یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در کشور ایتالیا است که استفاده از آن می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما کمک کند.
  • کپی مدارک مهم خود را همراه داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • برای بازدید از کلیساهای این کشور باید لباس مناسب بپوشید چرا که ممنوعیت‌های شدید پوششی برای بازدیدکنندگان در این مکان‌ها وضع شده است؛‌ بنابراین حتماً‌ شانه‌های خود را بپوشانید و شلوار یا دامنی بپوشید که تا زانو برسد.
  • سرویس‌های بهداشتی عمومی در این کشور رایگان نیستند؛ در نتیجه بهتر است همیشه چند یورو اضافی همراه خود داشته باشید تا بتوانید بدون دردسر از آن‌ها استفاده کنید.
  • از آنجایی که در زمان سفر خود معمولاً مدت زمان زیادی را زیر آفتاب سپری خواهید کرد، بهتر است برای آن آماده بوده و همراه داشتن وسایل مناسب از قبیل کلاه،‌ بطری آب و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب با بهترین سوغاتی ایتالیا آشنا شده و اطلاعات کلی را در مورد زمان مناسب برای سفر به این کشور هم دریافت کردیم. اگر شما هم قصد سفر به ایتالیای زیبا را دارید بهتر است برای سریع‌ترشدن روند کار خود مراحل مختلف درخواست ویزای شینگن این کشور را به کارشناسان حرفه‌ای راتاتراول واگذار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره کارشناسان ما در هر لحظه آماده‌ی پاسخگویی به پرسش‌های شما هستند.

 

 

سوالات متداول بهترین سوغاتی ایتالیا

۱. بهترین سوغاتی ایتالیا چیست؟

انتخاب بهترین سوغاتی ایتالیا با توجه به تنوع کالاهای موجود در این کشور نسبتاً دشوار است؛ با این حال افراد می‌توانند برحسب سلیقه و بودجه‌ی خود تعدادی از سوغاتی‌های ذکرشده در متن را انتخاب کنند.

۲. چه زمانی به ایتالیا سفر کنیم؟

بهترین زمان برای وقت‌گذرانی در سواحل ایتالیا فصول بهار، پاییز و تابستان هستند.

۳. ارزشمندترین سوغاتی ایتالیا چیست؟

سرکه‌ی بالزامیک سنتی یکی از ارزشمندترین و در عین حال گران‌ترین سوغاتی‌های کشور ایتالیا است.

۴. چطور می‌توان ویزای توریستی ایتالیا گرفت؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان راتاتراول تماس بگیرید.

۵. هزینه‌ی سفر به کشور ایتالیا چقدر است؟

هزینه‌ی کلی سفر به ایتالیا با توجه به تعداد افراد بین ۱۱۲۱ تا ۳۷۷۴ دلار متغیر است.





1402/11/15

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن