تماس بگیرید
راتا تراول
راتـــا آرامش زندگی
شعر 021 9101 0432 تماس بگیرید
راتا

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان در سال 2023

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان در سال 2023

1402/09/05

مهاجرت به هر کشوری تصمیم مهمی است که می‌تواند تأثیر عمیقی بر زندگی شما داشته باشد. بسیاری از مردم زمان قابل توجهی را صرف تحقیق در مورد بهترین کشور برای مهاجرت می‌کنند. برخی استرالیا را در نظر می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر به فکر مهاجرت به کانادا، ایالات متحده یا کشورهای مختلف اروپایی هستند. با این حال، عامل مهم در اینجا این است که شما باید قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت، مقصد انتخابی خود را به طور کامل بررسی کنید. انتخاب کشور نامناسب نه تنها می‌تواند وقت شما را تلف کند، بلکه هزینه‌های قابل توجهی را نیز متحمل می‌شود.

در این مقاله از وبسایت راتا شما را با کشورهای اصلی که ایرانی‌ها اغلب برای مهاجرت در نظر می‌گیرند از جمله استرالیا، کانادا، آلمان و انگلستان آشنا می‌کنیم. توجه به این نکته ضروری است که اگرچه برای مهاجرت به هیچ کشوری ملزم به استخدام وکیل نیستید، داشتن یک وکیل مجرب و با دانش بالا می‌تواند این روند را تسهیل کند. برای ارتباط با تیم حرفه‌ای مهاجرتی  راتا می‌توانید به وبسایت ما مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

دلایل اصلی انتخاب یک کشور برای مهاجرت

در این مقاله بیش از ده کشور اصلی که ایرانیان معمولاً برای مهاجرت در نظر می‌گیرند را بررسی می‌کنیم. این کشورها توسط بیش از 95 درصد از مهاجران ایرانی انتخاب می‌شوند. برای این منظور به برخی از دلایل اصلی انتخاب این مقاصد می‌پردازیم. انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت ارتباط تنگاتنگی با هدف مهاجرت شما دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری هستید، احتمالاً مسیر مهاجرتی را انتخاب می‌کنید که با اهداف سرمایه گذاری شما همسو باشد. به همین ترتیب، کسانی که تحصیلات را دنبال می‌کنند، به دنبال کشورهایی با استانداردهای تحصیلی بالا هستند، در حالی که افرادی که به دنبال کار هستند کشورهایی با نرخ بیکاری پایین را هدف قرار می‌دهند. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری در سال 2023 خواهیم پرداخت. هدف ما ارائه اطلاعات صحیح در این بخش‌ها است تا به شما کمک کند در مورد کشورهایی که در زمینه‌های خاص برتر هستند مطلع شوید و به شما امکان می‌دهد مناسب‌ترین انتخاب مهاجرتی را داشته باشید.

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان در سال 2023

  1. کانادا
  2. استرالیا
  3. سنگاپور
  4. فنلاند
  5. سوئیس
  6. نیوزلند
  7. آلمان
  8. ویتنام
  9. انگلستان
  10. کشورهای حوزه خلیج فارس

مهاجرت به کانادا

در بین ایرانیان، استرالیا و کانادا از دیرباز گزینه‌های رقابتی برای مهاجرت بوده‌اند. هنوز هم چالش برانگیز است که به طور قطعی بگوییم کدام کشور برای مهاجران ایرانی ترجیح داده می‌شود. با این حال، در سال‌های اخیر، کانادا نسبت به استرالیا برتری یافته است. یکی از معایب اصلی کانادا در مقایسه با استرالیا، هوای بسیار سرد آن است. در حالی که آب و هوا ممکن است در برخی موارد تأثیر کمتری بر تصمیم داشته باشد، این یک عامل مهم در کانادا خواهد بود. شما با آب و هوای قطبی روبرو خواهید شد و دمای کمتر از 20- درجه سانتیگراد در زمستان‌های کانادا طبیعی است. این امر می‌تواند به ویژه برای ایرانیانی که از آب و هوای گرم و خشک می‌آیند چالش برانگیز باشد. با این وجود، در سال‌های اخیر، کانادا در فهرست ده کشور برتر مهاجرت ایرانیان قرار گرفته است.

کانادا با قوانین مهاجرتی که شرایط مساعدی را برای اخذ اقامت دائم ایجاد می‌کند، بسیار پذیرای مهاجرت است. راه‌های مختلفی برای مهاجران ایرانی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، در دسترس است، از جمله مهاجرت از طریق ازدواج، تولد، سرمایه گذاری، کار و تحصیل. مورد آخر، یعنی مهاجرت از طریق کار و تحصیل، رایج‌ترین روش برای ایرانیان است.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزا کار

مهاجرت به کانادا از طریق ویزا کار

همه ما می‌دانیم که یکی از روش‌های اولیه برای ورود به هر کشوری از طریق ویزای کار است و کانادا در این زمینه موفق بوده و افراد ماهر و متخصص متعددی را جذب کرده است. کانادا که به عنوان کشوری پیشرفته با ارائه فرصت‌های شغلی منحصر به فرد شناخته می‌شود، در حال حاضر یکی از بزرگترین و مرفه‌ترین کشورها در میان کشورهای توسعه یافته است که رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه می‌کند. در نتیجه، توجه بسیاری از جویندگان کار را به خود جلب می‌کند و ثابت می‌نماید که سودآوری بالایی دارد.

اخذ ویزای کار کانادا با دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی امکان پذیر است. پس از کسب یک پیشنهاد شغلی، متقاضی باید مراحل اخذ ویزا کار در کانادا را طی کند. از نظر آماری، سالانه حدود 300،000 نفر با ویزای کار موقت وارد کانادا می‌شوند. به طور کلی مراحل اخذ ویزای کانادا به شرح زیر است:

  • متقاضی ویزای کار کانادا باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی که مایل به حمایت مالی از او است را دریافت کند.
  • در صورت نیاز، کارفرما باید گزارش LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) را از وزارت کار درخواست کند. با این حال، برخی از مشاغل نیازی به LMIA ندارند.
  • تمدید پیشنهاد کار توسط کارفرما.
  • درخواست ویزای کار.
  • صدور ویزای کار.

اگر جزو متقاضیان ویزای کار کانادا هستید، قابل ذکر است که کانادا به دلیل فرصت‌های ایده‌آلی که برای شهروندان خود فراهم می‌کند، شرایط کاری مطلوبی را ارائه می‌دهد. در نتیجه متقاضیان متخصص و غیرمتخصص زیادی با اخذ ویزای کار آرزوی مهاجرت به این کشور را دارند.

مهاجرت به استرالیا

همانطور که اکثر وب‌سایت‌های بررسی آماری نشان داده‌اند، مهاجرت به استرالیا رتبه دوم را دارد. با در نظر گرفتن عواملی مانند شرایط کاری، تحصیلات، فرصت‌های سرمایه گذاری، آب و هوا و استاندارد زندگی، می‌توانیم با اطمینان استرالیا را در بالای فهرست بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان در سال 2023 قرار دهیم. بسیاری از وبسایت‌ها دلایل مختلف دیگری را برای رتبه بندی خود در نظر می‌گیرند و جایگاه استرالیا را در سه کشور اصلی مهاجرت قرار می‌دهند. با این حال، اینکه چرا استرالیا باید به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها در نظر گرفته شود، توضیح داده خواهد شد تا درک بهتری از این اولویت به شما بدهد.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار

استرالیا از چند جنبه می‌تواند مقام دوم را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر به ویزای کار استرالیا فکر می‌کنید، آن را انتخابی عالی خواهید یافت. استرالیا دارای کمترین نرخ بیکاری و بالاترین حقوق در بین کشورهای جهان است. حتی در شرایط چالش برانگیز، مانند شرایط ناشی از همه‌گیری COVID-19، که بسیاری از مشاغل تحت تأثیر قرار گرفتند، نرخ بیکاری استرالیا زیر 7 درصد باقی ماند. هنگام مقایسه حقوق استرالیا با کشورهایی مانند کانادا و اروپا، تفاوت قابل توجهی است.

شاید همین عوامل باعث شده 60 درصد از مهاجران استرالیایی از طریق ویزای کاری وارد این کشور شوند. دولت استرالیا برای این منظور گزینه‌های مختلف ویزا از جمله اقامت دائم و موقت ایجاد کرده است. دولت حتی مسیری را طراحی کرده است که به افراد اجازه می‌دهد از اقامت موقت به اقامت دائم منتقل شوند.

مهاجرت به سنگاپور

سنگاپور کشوری جوان و مهاجرپذیر است که در سال 1965 استقلال خود را به دست آورد و در چند دهه گذشته خود را به یک مرکز تجاری جهانی تبدیل کرده است. باز بودن این کشور برای سرمایه گذاری خارجی، آن را به مقصدی مطمئن و سودآور برای مهاجرانی که به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری قابل اعتماد هستند، تبدیل کرده است. حمل و نقل در سنگاپور کارآمد و راحت است و این کشور در مقایسه با کشوری مانند انگلستان، هر سال تقریباً 400 ساعت بیشتر از نور خورشید بهره می‌برد و فرصت‌های فراوانی برای لذت بردن از خورشید فراهم می‌کند. بر اساس مطالعات HSBC، سنگاپور دارای رتبه کلی دو برای مهاجرت است. همچنین در نحوه رفتار با کودکان در رتبه اول قرار دارد و آن را به گزینه‌ای جذاب برای آموزش با کیفیت برای کودکان تبدیل می‌کند. سنگاپور رتبه چهارم در رتبه بندی کیفیت زندگی بین المللی، رتبه دوم در ایمنی و امنیت و رتبه اول در سفر و حمل و نقل را به خود اختصاص داده است. اگر قصد دارید شغل خود را ارتقاء دهید و محیطی مثبت و مؤثر برای فرزندان خود فراهم کنید، سنگاپور به عنوان یک انتخاب عالی است.

مهاجرت به فنلاند

اگر قصد دارید زندگی جدیدی را در کشور دیگری شروع کنید، چرا شادترین کشور جهان را انتخاب نکنید؟ فنلاند در سال 2020 رتبه اول را در گزارش جهانی شادی به دست آورد و برای سومین سال متوالی این عنوان را حفظ نمود. جای تعجب نیست که پایتخت آن، هلسینکی، در رتبه بندی رفاه پیشتاز است. فنلاند همچنین در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت در سال 2023 قرار دارد.

این کشور فرهنگ جمعی را پرورش داده است که برابری را بر تولید ناخالص داخلی در اولویت قرار می‌دهد، که منجر به شبکه ایمن اجتماعی قوی، مراقبت‌های بهداشتی رایگان و تعادل استثنایی بین کار و زندگی می‌شود. فنلاند جایی است که برابری جنسیتی تقریباً کامل در آن یک واقعیت است. این تنها کشوری است که در آن پدران بیشتر از مادران با کودکان زیر 18 سال وقت می‌گذرانند و در شاخص زنان، صلح و امنیت دانشگاه جورج تاون رتبه سوم را دارد. این رویکرد پیشرو در ایجاد جامعه باعث شده است که فنلاند در رتبه‌بندی سلامت و رفاه بین‌المللی مقام اول را کسب کند.

مهاجرت به سوئیس

چرا عاشق کشوری نشوید که به خاطر کوه‌های پوشیده از برف، مناظر سرسبز و بهترین شکلات‌های جهان معروف است؟ سوئیس، کشوری که به دلیل حکمرانی خوب و اقتصاد قوی مشهور است، گزینه ایده‌آلی برای مهاجرت و اقامت دائم ارائه می‌دهد. سوئیس یکی از اعضای مهم منطقه شینگن است و برای سفر به ویزای شینگن نیاز دارد.

طبق مطالعه Expat Explorer و نظرسنجی HSBC در سال 2019، سوئیس بالاترین رتبه را از نظر ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی و درآمد در مقایسه با سایر کشورها در سطح جهان به دست می‌آورد. این نظرسنجی گزارش داد که متوسط حقوق سالانه مهاجران در سوئیس 111587 دلار یا 92400 یورو است که 33 درصد بیشتر از میانگین جهانی مهاجران در همه کشورها، یعنی معادل 75966 دلار یا 64700 یورو اتحادیه اروپا است. بیش از 71 درصد از مهاجران به سوئیس اعلام کردند که درآمد آنها در این کشور به طور قابل توجهی بیشتر از کشورشان است. سوئیس نیز جایگاه دوم کیفیت زندگی را به خود اختصاص داده است.

سوئیس همچنین از بازنشستگان استقبال می‌کند و در سه سال گذشته همواره در رتبه دوم در شاخص بازنشستگی جهانی قرار گرفته و در سال 2018 این جایزه را تضمین می‌کند.

مهاجرت به نیوزیلند

بر اساس نظرسنجی HSBC، نیوزلند با مناظر نفس گیر و فرهنگ مترقی، جای تعجب نیست که مهاجران در این کشور از سومین رفاه ذهنی و جسمی و دومین تعادل بین کار و زندگی در جهان برخوردار باشند. فنلاند همچنین به دلیل مدیریت موفقش در مقابله با بیماری همه گیر COVID-19 به عنوان قابل زندگی‌ترین شهر در جهان مشهور است. علاوه بر این، از نظر ثبات سیاسی در مقایسه با نزدیکترین همسایه خود، استرالیا، که چهار انتخابات سراسری در دهه 2010 داشت، به طور قابل توجهی بالاتر است.

دیدن نیوزیلند در بین بهترین کشورها برای مهاجرت در سال 2023 تعجب آور نخواهد بود. نیوزلند همچنین مکانی عالی برای بازنشستگی است، زیرا می‌توانید مستمری خود را به این کشور منتقل کنید، زیرا هیچ مالیاتی بر حقوق بازنشستگی یا فوت ندارد. این کشور دارای یک محیط طبیعی خیره کننده از جمله سواحل زیبا، کوه‌ها و حیات وحش فراوان است. برای کسانی که عاشق اکتشاف هستند، نیوزلند فضای کافی را ارائه می‌دهد. این کشور یکی از کشورهایی است که کمترین تراکم جمعیت را در جهان دارد.

همه این عوامل باعث شده‌اند که نیوزلند در نظرسنجی HSBC در رتبه پنجم، در گزارش شادی جهانی رتبه هشتم و در شاخص پیشرفت اجتماعی در رتبه هفتم قرار گیرد.

مهاجرت به آلمان

حال بیایید توجه خود را به آلمان معطوف کنیم که طبق برخی آمارها در حال تبدیل شدن به یک مقصد برجسته برای مهاجران در اروپا و رتبه دوم در جهان است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که در میان مهاجران ایرانی، آلمان در درجه اول به دلیل شرایط چالش برانگیز ویزا، به ویژه الزامات زبانی، رتبه سوم را دارد. برای ورود به این کشور و کسب یک شغل مناسب باید زبان آلمانی را یاد بگیرید که می‌تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد.

لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر آلمان به مقصد قابل توجهی برای پناهندگان تبدیل شده است که منجر به کاهش خدمات برای مهاجران می‌شود، حتی کسانی که به صورت قانونی وارد این کشور شده‌اند. بنابراین، راه‌های ممکن برای مهاجرت به آلمان چیست؟ بسیاری از مهاجران مشتاق در ابتدای سفر خود از این موضوع شگفت زده می‌شوند.

برای مهاجرت به آلمان راه‌های متعددی وجود دارد، اما بر اساس تحقیقات انجام شده رایج‌ترین روش برای مهاجران ایرانی ویزای تحصیلی است. آلمان آموزش رایگان ارائه می‌دهد و آن را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند. پس از آن، ویزای کار آلمان به بیشترین درخواست برای مهاجرت تبدیل می‌شود. در نتیجه، بسیاری از افراد قصد دارند از طریق ترکیبی از کار و تحصیل، اقامت آلمان را دریافت کنند، هزینه‌های خود را کاهش داده و شانس خود را برای اشتغال در این کشور افزایش دهند. در حالی که روش‌های دیگری برای اخذ اقامت آلمان وجود دارد، این دو روش در سال‌های اخیر محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند.

مهاجرت به ویتنام

اگر به دنبال شروع دوباره در محیطی کاملاً متفاوت و ارتقای شغل خود هستید، ویتنام یک انتخاب عالی است. نظرسنجی HSBC ویتنام را به عنوان سومین کشور برتر برای مهاجرانی که به دنبال توسعه شغلی هستند، رتبه بندی می‌کند. در ویتنام، می‌توانید انتظار درآمد بالایی داشته باشید، در حالی که هزینه زندگی نسبتاً پایینی را تجربه می‌کنید.

ویتنام همچنین جایگاه پنجم را در رده بندی شادی بین المللی به دست آورده است، احتمالاً به دلیل فرهنگ پر جنب و جوش و هیجان انگیز این کشور است. البته جاذبه‌های طبیعی باشکوه آن را نیز باید ذکر کنیم. بر اساس نظرسنجی HSBC، رفاه روانی کودکان و شرایط اجتماعی آنها در ویتنام نیز به‌خاطر رتبه چهارم این کشور در شاخص دوستیابی کودکان به طور قابل‌توجهی مثبت است.

مهاجرت به ویتنام

مهاجرت به انگلستان

اگر قصد مهاجرت به یک کشور پیشرفته انگلیسی زبان با فرصت‌های شغلی، تحصیلی یا زندگی فراوان را دارید، انگلستان می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای شما باشد. این کشور دارای تاریخ غنی بوده و میزبان برخی از بهترین شرکت‌ها و دانشگاه‌های جهان است. علاوه بر این، باز بودن انگلستان برای مهاجرت، آن را برای کسانی که به دنبال یک خانه جدید هستند، انتخابی جذاب می‌کند.

انگلستان یک مرکز برجسته برای آموزش عالی است که میزبان برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌های برتر جهان می‌باشد. اخذ مدرک از این کشور گواهی بر کیفیت تحصیل شما است، زیرا به طور گسترده‌ای شناخته شده می‌باشد. شایان ذکر است، انگلستان خانه دو دانشگاه معتبر جهان، آکسفورد و کمبریج است. برای ورود به انگلستان، مسیرهای اولیه از طریق ویزای تحصیلی و ویزای کاری است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

مهاجرت به عمان، امارات، کویت

کشورهای خاورمیانه، عمان، کویت و امارات در میان مهاجران ایرانی بسیار مورد توجه هستند. از ویژگی‌های بارز این ملت‌ها می‌توان به نزدیک بودن آنها به ایران و قدرت ارزهای آنها اشاره کرد. ایرانیان اغلب برای اشتغال به این کشورها مهاجرت می‌کنند، اگرچه برخی از افراد گزینه‌های ویزای سرمایه گذاری را نیز بررسی می‌کنند. عواملی مانند چشم انداز دانشگاهی و آب و هوا ممکن است معیارهای چندان دلگرم کننده‌ای برای مهاجرت نباشند.

این کشورها به شدت به اقتصادهای نفتی متکی هستند، اگرچه صنعت گردشگری نیز جایگاه قابل توجهی در آنها دارد. با این حال، توجه به چند نکته کلیدی در مورد این کشورها ضروری است:

  • در عمان، مهاجرانی که قصد کار و اقامت دارند باید توسط یک کارفرما حمایت شوند که ارتباط بین مهاجران و کارفرمایان را ایجاد می‌کند. در ابتدا، ویزا و اقامت برای کارگران و کارمندان شاغل در عمان معمولاً ده سال اعتبار دارد. اگر فردی بدون توافق و گواهی عدم اعتراض کارفرمای خود را ترک کند، ویزای کاری وی باطل می‌شود و باید برای ویزا اقامتی جدید اقدام کند. در صورت عدم توافق با کارفرما، ممکن است فرد به مدت دو سال از عمان اخراج شود. هزینه زندگی در عمان نسبتاً بالا است و مدارس رایگان نیستند.
  • در امارات هزینه‌های زندگی بالاست و بیشتر خدمات عمومی برای شهروندان در نظر گرفته شده است. برابری جنسیتی به طور کامل محقق نشده است و سیستم قضایی کشور ضعیف تلقی می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که تابعیت و اقامت را نمی‌توان در این کشور از طریق ازدواج به دست آورد.
  • در کویت، آب و هوا برای کشاورزی و دامپروری مساعد نیست، که منجر به رونق محدود در این بخش‌ها می‌شود. زندگی در کویت مستلزم هزینه‌های قابل توجهی است و اخذ مجوز اقامت می‌تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد.

سخن پایانی

مهاجرت به هر یک از این 10 کشور فهرست بالا در سال 2023 امکانات هیجان انگیزی را ارائه می‌دهد. چه به دنبال امنیت و ثبات سوئیس باشید، چه به دنبال کیفیت بی نظیر زندگی در فنلاند یا یک شروع تازه در ویتنام پر جنب و جوش، انتخاب با شماست. این مهم است که تصمیم بگیرید کدام مقصد با ترجیحات و آرزوهای شما همسو است.

امیدواریم این مقاله درباره انتخاب‌های محبوب ایرانی‌ها در سال 2022 آموزنده بوده باشد. سؤالات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و مطمئن باشید تیم خدمات مهاجرت راتا پاسخ‌های سریع را ارائه خواهد داد. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره در زمینه اخذ اقامت در کشورهای مختلف با تیم مشاوره ما تماس بگیرید.





1402/09/05

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن